Европейски организации за транспортна безопасност изразиха сериозни притеснения относно размера и формата на Tesla Cybertruck, който вече е засечен на европейски пътища, разказва британският в. "Гардиън". Според тях масивният електрически пикап не отговаря на строгите изисквания за безопасност, което може да доведе до сериозни инциденти и конфликти със съществуващите правила за регистрация.
Един от основните проблеми е свързан със строгите правила на ЕС, които забраняват използването на превозни средства с остри ръбове и изискват поставяне на ограничители на скоростта за коли, тежащи над 3.5 тона. Според ръководството на Tesla, Cybertruck има маса от 4 тона – почти два пъти повече от обикновен семеен автомобил като Ford Focus, който тежи 1.9 тона.
Спорна регистрация в Чехия
През юли тази година един Cybertruck бе регистриран в Чехия, след като бе модифициран за съответствие с осветителните стандарти и безопасността на пешеходците. Въпреки това, неговото тегло остава проблематично. Ако бъде натоварен с четирима пътници или стоки, превишаването на лимита от 3.5 тона е неизбежно, което би изисквало задължително поставяне на ограничител на скоростта.
Министерството на транспорта на Чехия твърди, че регистрацията е направена съгласно европейски формули за теглови съотношения, но предоставените данни показват, че превозното средство не отговаря напълно на изискванията.
Натиск от страна на кампаниите за сигурност
В писмо до Европейската комисия и чешките власти, организации като Transport & Environment настояват регистрацията на Cybertruck да бъде отменена и той да бъде спрян от движение по обществените пътища в целия ЕС. Джеймс Никис от неправителствената организация коментира:
„Тези прекомерно големи пикапи представляват сериозна заплаха за безопасността по нашите улици.“
Опасностите от масивните превозни средства
По-големите и тежки автомобили са значително по-опасни в случай на сблъсък. Според изследване, публикувано през март, 10-сантиметровото увеличение във височината на предницата на автомобила води до 22% по-висок риск от смъртни случаи сред пешеходците, като особено уязвими са жените, децата и възрастните хора.
От друга страна, собствениците на Cybertruck, като Нортън Словак от компанията Cybertruck.cz, твърдят, че превозното средство е по-безопасно от някои по-леки, но по-високи SUV модели, които вече се движат по европейските пътища. Той призовава за преразглеждане на правилата за електрическите превозни средства в ЕС, като се вземе предвид техният екологичен принос.
Бъдещето на Cybertruck в Европа
Докато Европейската комисия обмисля ситуацията, въпросите около регистрацията на Cybertruck продължават да предизвикват спорове. Много остава неясно дали този електрически гигант ще успее да намери своето място на европейските пътища или ще бъде спрян поради проблеми с безопасността и правилата за регистрация.
Този материал е написан с помощта на изкуствен интелект под контрола и редакцията на поне двама журналисти от Клуб Z. Материалът е част от проекта "От мястото на събитието предава AI".
Още по темата
- Атентаторът от Магдебург публикувал туит с гласа на Илон Мъск след атаката
- Планът на Тръмп за избягване на спирането на работата на правителството бе отхвърлен от Камарата на представителите
- Киселова не включи в дневния ред споразумението с Украйна
- САЩ налагат санкции на руски компании, замесени в строителството на "Северен поток 2"
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни