OpenAI направи още една важна крачка в рамките на събитието "12 дни на OpenAI" - функцията за търсене в интернет, която досега беше достъпна само за платени потребители на ChatGPT Plus или Pro, вече е безплатна за всички.

"Пуснахме функцията за платени потребители преди около два месеца", обяви Кевин Уейл, главен продуктов директор на OpenAI, по време на понеделнишкия лайвстрийм. "Не мога да си представя ChatGPT без търсене. Използвам го толкова често и съм изключително развълнуван, че вече е достъпно безплатно за всички вас."

Новата функционалност позволява на ChatGPT да търси в интернет, да извлича информация от релевантни сайтове и да синтезира отговор в разговорна форма. По този начин потребителите избягват необходимостта да кликат през страници с резултати от търсачки като Google или Bing. На практика това прави ChatGPT конкурент на Perplexity AI – друг бързо набиращ популярност инструмент.

"Правим възможно търсенето и в Advanced Voice Mode, докато сте в ChatGPT", казва още Уейл. "Функцията вече е налична глобално за всички потребители на ChatGPT, независимо от платформата."

Въпреки големия ентусиазъм на OpenAI, последно изследване на Колумбийския университет поставя под въпрос точността на търсачката. Анализът на Центъра за дигитална журналистика показва, че ChatGPT често е "уверено грешен" в своите отговори.

"Избрахме по 10 цитата от 20 медийни издания, които при търсене в Google или Bing винаги връщат оригиналната статия сред първите три резултата", посочват изследователите. "Оценихме дали новият инструмент на ChatGPT правилно идентифицира първоизточника на всеки цитат."

Резултатите показват, че в 153 случая отговорите на ChatGPT са били частично или напълно неверни, като едва 7 пъти AI е признал, че не може да даде точен отговор. Само тогава той използва изрази като "изглежда", "възможно е" или директно признава: "Не можах да открия точния източник."

Събитието на OpenAI вече разкри редица ключови подобрения, сред които пълната версия на o1 reasoning модела, нов абонаментен план за $200 на месец за Pro потребители, функцията Projects за организации, видео възможности в Advanced Voice Mode, актуализация на Canvas и премиерата на модела Sora за генериране на видео съдържание.

Този материал е написан с помощта на изкуствен интелект под контрола и редакцията на поне двама журналисти от Клуб Z. Материалът е част от проекта "От мястото на събитието предава AI".