Компанията за бърза мода "Шейн" (Shein) e срещнала опозиция от страна на китайското правителство относно плановете си да премести част от производството извън страната, предаде Ройтерс позовавайки се на статия във Блумбърг цитираща източници, запознати със ситуацията, съобщава БТА. В материала се посочва, че министерството на търговията на Китай е отправило препоръки към "Шейн" и други компании да не диверсифицират веригите на доставки, като започнат да се снабдяват със суровини от други държави.

Не е напълно ясно кои други компании са получили подобни съвети от министерството. Според източниците, тези препоръки са дошли в контекста на обявените миналата седмица "реципрочни" мита от страна на президента на САЩ Доналд Тръмп, които карат компаниите фирмите да търсят алтернативни начини за избягване на допълнителните митнически такси.

От "Шейн" не са отговорили на Ройтерс след поискан коментар, допълва осведомителната агенция.

Митата, наложени от Тръмп, предизвикаха загуби на международните финансови пазари за трилиони долари в активи и предизвикаха остри реакции от Китай, който отговори с допълнителни мита от 34 процента върху всички стоки от САЩ.

Китай е водещ производител в индустрията на бързата мода, като произвежда приблизително 60% от световното производство в този сектор. Това се дължи на комбинация от фактори като ниски производствени разходи, ефективност и напреднали технологии в текстилната индустрия. 

През 2024 година, глобалният пазар на бърза мода е оценен на 136,19 милиарда долара, като прогнозите сочат, че до 2025 година той ще достигне 150,82 милиарда долара. Китайският пазар на бърза мода се очаква да нарасне с годишен темп от 8,54% в периода 2023-2027 година, достигайки обем от 314,9 милиарда долара до 2027 година.

Основана през 2008 година в Нанджин, Shein се утвърди като един от най-големите онлайн търговци на бърза мода в света, с приходи от 32 милиарда долара през 2023 година и прогнози за 50 милиарда долара през 2024 година.