
Нестихващата война по пътищата, отново във фокуса на общественото внимание след трагичната смърт на 12-годишната Сияна, роди нова идея в МВР: пътните полицаи да контролират и с необозначени автомобили.
Това обяви министърът на вътрешните работи Даниел Митов на брифинг в Добрич. И по-точно:
"Ще закупим и ще пуснем необозначени полицейски автомобили, за да контролират в движение агресивните шофьори, които нарушават Закона за движение по пътищата."
Не стана ясно какво се визира под "контрол в движение". Сега КАТ ни следи само с обозначени автомобили, паркирани на банкети и отбивки. Освен практиката шофьорите да си подават светлинни сигнали, след като са ги забелязали, наличието на партулите масово се отбелязва и в специални приложения. Така с наближаване на обозначената кола на "Пътна полиция" водачите намаляват скоростта.
От заявката на министъра не става ясно ще има ли законови изменения, колко автомобила ще се търсят, какво ще се случи с обозначените и пр.

От думите на Митов се разбра и че МВР не се е отказала от спорната идея полицията да налага глобите на място, а който не може да заплати колата да се спира от движение.
"Трябва да стане с ПОС терминали. Ако няма възможност шофьорът да заплати глобата, трябва да се измисли система за извеждане на автомобила от движение до момента, в който тя се плати. Така някои хора ще се научат да си носят карти", заяви министърът, цитиран от БТА.
Проблемът обаче не е дали някой може и да няма средства да плати на момента глобата - а дали ще бъде физически свален от колата си насред магистралата, а тя ще бъде отведена незнайно къде. Или пък МВР ще го дебне на адрес да му я вземе после. Или пък друго.

Даниел Митов предложи също така колчета да бъдат монтирани по вече идентифицираните опасни участъци, а служителите на МВР да правят описи в тези зони, като подават непрекъснато предписания към другите институции.
"Голямата тема е качеството на пътната настилка и пътищата. Последните четири години нищо не се направи, една автомагистрала “Хемус”, която за Добричка област е важна, щеше да е готова или щеше да остане на някакъв последен етап”, посочи министърът.
И допълни, че Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) най-вероятно използва други параметри за оценяването на пътя.
"Полицията е наясно къде са опасните участъци, къде се случват най-често пътнотранспортните произшествия, особено с ранени и жертви - тези предписания са дадени на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и на АПИ", коментира Митов. "Тяхната интерактивна карта не ми е позната, но бих препоръчал да работят по нашата. Те може би си отчитат по други параметри, когато става въпрос за качеството на самия път."
Всъщност, МВР подава към АПИ информация за установените от министерството участъци с концентрация на ПТП.
Според Митов трябва и да се постигне такова ниво на координация, така че да няма разминавания, да се свържат камерите на ТОЛ системата и на общинските наблюдателни системи със системата на МВР.
Още по темата
- Хазната обяви колите за стоки с висок риск. Вносителите ще вдигат цените
- Според МВР депутат с имунитет не може да бъде следен със СРС, според КПК и съда - може
- Зам.-шеф на ГДБОП е отстранен покрай контрабандния скандал в МВР-Пловдив
- Мирчев: Контрабандните канали в Пловдив са свързани с Пеевски и Таки
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни