България прави рязък, но същевременно муден завой към православната теокрация. Ето и пример - родното МВР решило да бори катастрофите на пътя с 30 000 икони, "с диаметър от 4 см до 5 см, трудно чуплив материал, с възможност за залепване".

Наред с плажни топки, балони и значки те са сред средствата в обществена поръчка за скромните 420 000 лв. от Фонда за безопасност на движението.

Въпросният фонд така или иначе от години се ползва "по предназначение". ПТП-тата се борят с патрулки, които не отиват в "Пътна полиция", БМВ-та за по-добър комфорт на служителите (но без каско), бодикамери, с които така и не се записват подкупи...

И всичко това, докато вътрешното министерство получава пореден рекорден бюджет, а заплатите на всички се вдигат с над 50%. Не е чудно, че МВР вече мисли в духовни измерения – земното явно е осигурено.

Да не действаме половинчато

Трябва повече смелост, скъпи полицаи. Какво са 30 000 икони? Как ще опазят те над 4 милиона автомобила в България? И не се стискайте, какви са тези 420 хилядарки? Милиони за беемвета може, а за БПЦ не?

Ако ще борим катастрофите със светия дух, нека го правим качествено. Отворете нова обществена поръчка, за:

  • 20 тона тамян - и всяка кола да се окадява на годишния технически преглед.
  • 20 тона захар - да продължим делото на един покоен кмет на Нова Загора.
  • 1000 мощи - да се сложат във всяка патрулка на КАТ.
  • 100 дежурни попа за благословия - няма да се хранят само от нови учебници, я.

Само без никакви въглени и тичащи жени по тях - това са езически магии, все пак.

Хайде обратно в реалността...

479 души си отидоха миналата година в катастрофи на пътя, а близките им вече са окадени и са се нагледали на икони и попове.

Когато държавата започне да замества политиките със светена вода и иконки, това вече не е духовност, а институционална безпомощност.

Мистерия е за какво ще се ползват иконите (вървят и тежки дебати кой точно светец ще е на тях, министерството мълчи), балоните, плажните топки, но едно е сигурно - тези пари могат да отидат за по-добра инфраструктура, повече камери, по-добър контрол на скоростта, по-добро обучение на шофьорите, анализ на причините за катастрофите. Могат и да се влагат по някакъв план, да не кажем дори стратегия.

Човек от една друга вселена може да си помисли, че това е работата на МВР.