
От тази вечер нощната автобусна линия N4 на Столичния градски транспорт разширява маршрута си, като вече ще обслужва и двата терминала на столичното летище "Васил Левски" - Терминал 1 и Терминал 2.
Така се осигурява допълнителна възможност за удобно придвижване както на пристигащи с късни полети, така и на отпътуващи в ранните часове на нощта. Това написа в профила си във Фейсбук кметът на София Васил Терзиев.
Той уточнява, че автобусите по линия N4 ще спират последователно на: Терминал 2 и Терминал 1, след което маршрутът продължава в две основни посоки: към центъра на София и кварталите "Гоце Делчев" и "Дружба 2". Важно е пътуващите да обръщат внимание на посоката на движение на автобуса при качване от летището, предупреждава столичният кмет.

Осигурени са и връзки с останалите нощни линии. Линия N4 прави директна връзка с останалите нощни линии N1, N2 и N3 чрез общата спирка на площад "Княз Александър I Батенберг". Това осигурява лесно прекачване към райони като "Люлин", „Младост“, "Обеля", "Студентски", "Триадица" и "Подуяне".
Чрез спирката на Централна гара пътниците имат възможност и за връзка с железопътния и междуградски автобусен транспорт.
Линия N4 ще се движи на всеки час, синхронизирано с разписанията на останалите нощни линии в София, и ще се обслужва от големи автобуси с капацитет между 90 и 100 пътници, пише още Васил Терзиев.
Сливат автобуси 84 и 184
От днес са в сила и подобрения в дневния транспорт с обединение на линии №84 и №184, като в комента и двата водят до двата терминала на летището. Те се сливат в една – №84, с цел подобряване на честотата и оптимизация на маршрута - първо до Терминал 2, след това Терминал 1.
Новата линия 84 ще се движи на 12 минути през делнични дни (вместо досегашните 24 минути за линия 184). Интервалът през почивните дни ще бъде 20 минути.
Предложението за нощна линия до летището, както и за сливането на 84 и 184 бяха на "Спаси София". Миналия месец оттам напомниха, че от 10 години опитват да прокарат идеята в Столичния общински съвет.
"Само през нощта терминалите обслужват над 22 000 пътници седмично, а в района работят хиляди служители" - мотивираха се от СС.
По отношение на сливането на двете линии, от партията посочиха, че към днешна дата Терминал 2 е до три пъти по-натоварен от Терминал 1. Премахването на 184 ще облекчи и проблема с недостига на шофьори в градския транспорт, смятат още вносителите на доклада.
Без нови автобуси до Витоша
Обществената поръчка за десет нови автобуса до Витоша е провалена. Явили са се двама участници, като единият е бил отстранен по формални причини. Това пък съобщи в интервю за БНР общинският съветник от ПП-ДБ Симеон Ставрев.
"Ръководството на Столичния автотранспорт не се е справило да я организира адекватно. Скоро най-вероятно няма да видим нови автобуси до Витоша. С кола остава все по-трудно да се качи човек. Остават сегашните 10 автобуса. Ако някой се развали, интервалите на движение ще станат още по-големи", обясни той.
И припомни, че „това ръководство на Столичния автотранспорт направи голям брой обществени поръчки с един участник“.

Столичният общински съвет назначи това временно ръководство, затова носи 100% отговорност, смята съветникът:
"В случая екипът на кмета Васил Терзиев няма контрол. Няма отчетност, няма обратна връзка от ръководството за другите обществени поръчки, които изглеждат доста странно."
Прескачат Столичната община, която трябва да им издаде разрешително за строеж, коментира Ставрев за казуса със Симеоновския лифт, след като инвеститорът се обърна към Министерския съвет.

"Без Столичната община не могат да сменят лифта, но въпреки това се обръщат директно към МС. Лифт скоро няма да има. Ако наистина имат намерения да сменят лифта, трябва да работят със СО. Ако не искат, да се откажат от това съоръжение", каза общинският съветник от ПП-ДБ.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни