Алгоритъмът на Фейсбук, който прави някои постове по-добре видими и по-популярни от други е нещо, което повечето потребители на социалната мрежа може би никога няма да разберат напълно. Но зад постовете, които достигат до най-много хора, стои един много важен фактор – да уцелиш точното време, пише "Вашингтон пост".

Това едва ли е особено революционна мисъл. Разбира се, че по-малко хора ще видят снимката на новото ви кученце, ако я сложите във Фейсбук посред нощ, когато повечето ви приятели спят. Много по-добре ще е, ако решите да изчакате най-подходящото време, за да я пуснете в мрежата.

Оказва се, че наистина такова най-подходящо време от денонощието съществува. Поне според данните от ново изследване, извършено от Klout, уебсайт, който измерва влиянието на социалната мрежа. Като част от проучването експертите анализират над 25 млн. публикации във Фейсбук, както и над 100 млн. реакции на тях. Това, което те откриват е, че публикуването в мрежата в определени части от деня – късна сутрин и ранен предиобед – и през определени дни на седмицата – вторник и сряда- изглежда, че осигурява най-голям достъп до приятелите. Все пак трябва да се има предвид, че времето зависи от мястото, къдете живеете.

В Ню Йорк например идеалното време да споделяте неща е малко преди 12 часа. След това ангажирането пада значително, докато стигне най-ниската си точка около 3 часа през нощта. В Сан Франциско оптималното време да поствате неща е малко по-рано- между 9 и 10 часа сутринта. В Лондон е ранният следобед, в Париж – има пик сутринта и след това следобед, Токио – рано сутрин, между 7 и 8 часа, след това обаче интересът не спада чак толкова чувствително. Японците, изглежда, са щастливи да постват материали, да лайкват, да шерват и коментират почти през цялото денонощие.

 Графиката долу, взета от изследването, показва как вероятността някой да реагира на публикация във Фейсбук чрез лайкове, шервания и коментари – се променя през деня и през седмицата. Сан Франциско е червената линия,  Ню Йорк е прекъсната зелена линия, Лондон – прекъсната червена линия, Париж – прекъсната лилава линия и Токио – прекъсната светло синя линия. Вероятността да се стигне върхът в получаването на лайкове, шервания и коментари в отговор на даден пост е почти една и съща във всеки един от градовете, така че не обръщайте внимание на разликите във височината. Вместо това забележете колко постоянно ангажираността расте и намалява през седмицата.

 

Тенденциите, въпреки че варират леко между различните градове, показват общ модел. Във вторниците и средите Фейсбук публикациите вероятно ще получат най-много реакции. В четвъртък приятелите са малко по-малко активни. В петък те са още по-тихи. Най-слаба е активността през уикенда. Понеделник е като време за напасване, тогава хората се връщат и на работа, и към Фейсбук.

Защо реакциите на неща, сложени във Фейсбук през нощта, е много по-слаба е ясно – по-малко хора са онлайн. И нещо, което е по-малко известно. Повечето лайкове, шервания и коментари идват бързо след като дадено нещо е постнато във Фейсбук. По-голямата част се получават в първите два часа, след като нещо е сложено в мрежата, посочват изследователите.

Този извод включва и Туитър и то в много по-голяма степен, защото хората са по-склонни да се връщат назад във Фейсбук и да преглеждат стари постове, но не и в Туитър. Така че си помислете дали има смисъл да шернете нещо преди да легнете или веднага след като се събудите от сън.

Ако искате да ангажирате колкото се може повече хора с дълбоките си мисли, хитроумни коментари, прозрения и т. н. – бъдете търпеливи и се опитайте да ги споделите през седмицата, сутринта или ранния следобед. Освен ако разбира се не живеете в Токио, където има повече баланс във влизането в социалната мрежа. Тогава просто избягвайте часовете за сън.