Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" е издала преди седмица сертификат за безопасност на жп компания на бизнесмена Христо Ковачки. Днес той му е връчен официално, научи Клуб Z.
Това е документът, който превръща бобовдолския минен бос в пълноправен конкурент на БДЖ.
През юли Ковачки получи лиценз за извършване на жп превози и единствената пречка пред започването на работа на компанията му бе, че тя няма сертификат за безопасност. За получаването на този документ при изрядна документация се чака до 4 месеца.
Въпреки това процедурата в конкретния случай е минала в съкратени срокове - за по-малко от месец.
Новината бе потвърдена официално от Министерството на транспорта. Оттам уточниха, че Ковачки все още не е записан в онлайн регистъра на лицензираните превозвачи само защото служителят отговарящ за осъвременяването на базата данни в "Железопътна администрация" бил в отпуска, но и това щяло да стане в близките дни.
Според източници близки до Ковачки намеренията му са още този месец той да се откаже от услугите на "БДЖ-Товарни превози", които досега возеха рудите на бизнесмена от мините до тецовете му. Как ще стане това не е съвсем ясно, тъй като всички железопътни превозвачи трябва да поискат маршрути за преминаване от Национална компания "Железопътна инфраструктура", която стопанисва релсите у нас. Такова искане обаче все още не е депозирано от новия превозвач. А по принцип за него също се чака месец. Стига някой да не съкрати срока и за това!
В момента Христо Ковачки е най-големият клиент на БДЖ. Около една трета от товарите на компанията са негови и сега приходите от тях вече няма да ги има. Това реално е надгробният камък за БДЖ, които напоследък се управляват особено неадекватно.
От началото на годината обемът на железопътните превози на българска територия расте, като частните компании отчитат двуцифрени ръстове. Спад има единствено при БДЖ.
Железничарите сега се притесняват, че след като бъде загубен основният клиент, в "БДЖ-Товарни превози" предстоят масови уволнения. Предполага се, че от компанията ще бъдат освободени около 1500 служители след местните избори.
"Много е интересно сега за кого ще гласуват хилядите служители на Ковачки и техните семейства като благодарност за лиценза, който ще ни прати на трудовата борса", негодуват работещи в БДЖ.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни