Article_top

Христо Иванов

Юнкер е обявил готовност за прекратяване на европейския мониториг за Румъния заради добрите им резултати от борбата с корупцията. България, заради липсата на резултати от борбата с корупцията, вероятно ще продължи да бъде наблюдавана. С това Европейската комисия (ЕК) изпреварващо съобщава съдържанието на предстоящите заключения на Европейския съвет, които официално ще обявят предоставянето на перспектива за излизане на Румъния от мониторинга след един или два доклада.

Това (би трябвало да) е моментът на истината в София.

Важно е да си отговорим как стигнахме дотук и този отговор се съдържа в докладите на ЕК по мониторинговия механизъм. Фокусът на този мониторинг е един – гарантирано ли е на практика върховенството на правото и какви са резултатите от борбата с корупцията ПО ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ НА ВЛАСТТА.

БЪЛГАРИТЕ ОЧАКВАТ БРЮКСЕЛ ДА ГИ ОСВОБОДИ ОТ ОЛИГАРХИЯТА

Всичко останало - законодателни изменения, реорганизации, графици, съвети, обучения, координация и пр. е просто средство за постигане на тези резултати. От тази гледна точка, съдебната реформа е едно просто нещо - привеждане на институциите на съдебната власт в състояние на практика да поемат отговорността да гарантират върховенство на правото и да се борят с корупцията по високите етажи на властта, включително в своите собствени редици.

В Румъния още преди присъединяването към ЕС направиха институция, годна да се бори с корупцията по високите етажи на властта. По същото време

България се посвети на поредица от буфосинхронни уйдурми,

които да прикрият трайния политически консенсус сред политико-бизнес кръговете, че техните висши представители трябва да останат недосегаеми за закона. Положение, което с охота е гарантирано от прокуратурата, лобитата в съдебната власт и другите регулатори и контролни институции, както и от пропагандната машинария, имитираща медии.

В резултат, след близо 10 години наблюдение, последният доклад за Румъния отново констатира наличието на впечатляващи конкретни резултати. Докладът за България отново констатира липсата на такива резултати и уйдурмите продължават със страшна сила.

Последната година е истински връх в това отношение - след масовите антикорупционни протести от 2013 г., след събарянето на КТБ, след активизацията на българските съдии, които поискаха изчистване на съдебната власт, след оголване до ослепителна очевидност на срастването между медийна, икономическа, съдебна и политическа власт в лицето на модела "Пеевски" - мнозинствато във ВСС, водено от главния прокурор и политическата ни класа успяха и през 2016 г да предотвратят началото на реална борба с корупцията и да спрат много от реформите, нужни за демонтажа на този модел.

Струва си да припомним акценти:

В опит да хванем влака през декември 2014 - януари 2015 г. заедно с колеги от кабинета и парламента предложихме да последваме Румънския модел и да създадем специализирана независима (!) институция, обединяваща специално подбрани (!) прокурори и разследващи полицаи, които да водят наказателно преследване срещу корупцията по високите етажи на властта. Такава беше предвидена и в първия вариант на правителствената стратегия за борба с корупцията. След като главният прокурор Сотир Цацаров се противопостави на подобна мярка, премиерът взе политическо решение вместо нея да има специализирано звено, интегрирано в настоящата нереформирана структура на прокуратурата, МВР и ДАНС. Звеното има ограничен брой служители, които не са минали никакъв специален подбор или обучение и няма никакви причини да се очаква да разполагат с необходимата институционална независимост, лична мотивация или специализирана подготовка да се изправят срещу корупционните схеми, които иначе всеки ден пълнят страниците на (реалните) медии у нас.

То е подчинено на заместник-главен прокурор, чието име се крие от обществеността, очевидно защото се осъзнава, че съобщаването му няма да генерира, а напротив - ще отнеме – доверие. За сравнение, шефката на румънската специализирана прокуратура г-жа Лаура Кьовеши е герой не само в Румъния, но все повече и у нас. В края на годината, това звено отчете с половин уста 30-ина разследвания срещу цаца от ниския и среден ешелон на местната, съдебната и централната власт, но нито една знакова фигура или такава, която може да бъде заподозряна, че реално носи отговорност за подмяната на легитимното демократично управление с обирджийски схеми, което се наблюдава у нас от години.

Паралелно, в течение на 2015 г. в съдебната власт се разви най-сериозният от години скандал, свързан с корупция и търговия с влияние: казусът Софийски градски съд, прераснал в казуса Ченалова-Янева, довел до СМС гейт. Червената нишка на тези отварящи се като матрьошки скандали е опитът на различни лобита в съдебната власт да предотвратят разплитането на подозираната корупционна схема в СГС.

Това беше и най-добрият ни шанс за начало реална операция "чисти ръце" в съдебната власт, включваща главния прокурор, ВСС и ВАС.

Вместо това, обаче цялото развитие на тези казуси беше белязано от отказа на ВСС и прокуратурата да се занимае със същността на излизащите на повърхността твърдения, подозрения и данни. Не беше предоставен сорс-кода на предишния софтуер за "случайно" разпределение на делата (Лоу Чойс) за проверка на подозренията за скрити функционалности (въпреки множеството ми призиви за това), не беше проведена проверка на сървърите на СГС и други съдилища с висок корупционен риск (на първо място ВАС) за следи от манипулация на разпределението на конкретни дела (отново - въпреки десетки призиви), записите от разговорите Ченалова-Янева бяха проверени по начин, който в най-добрия случай може да бъде наречен гавра.

През цялото време г-н Цацаров лидираше опозицията срещу всички проверки

и когато най-накрая обяви, че прокуратурата ще проверява и съдържанието на записите, изначално изключи себе си от кръга на проверяваните лица и не направи дори привидно усилие да се отстрани от възможността да влияе върху хода на проверката като свръховластен ръководител на централизираната прокурорска йерархия. Когато в навечерието на посещението на експерти на ЕК опитах да поставя на обсъждане пред ВСС дали не може да се направи повече за една убедителна проверка – бях обвинен, че правя преврат срещу главния прокурор и премиера.

В забележителен синхрон, пропагандната машина на Пеевски атакуваше всеки, който посмее да заговори за независима прокурорска институция, да настоява за проверка по скандалите или по друг начин, стане неугоден на своя най-ценен и пазен клиент - Сотир Цацаров.

Съвсем логично, някои от най-тежките констатации от тазгодишния доклад за липсата на воля за разследване на корупциия са свързани с казусите около СГС и ЕК отново (на две места!) препоръча независима и убедителна проверка по тях.

В седмиците след доклада обаче, няма никакво усилие да се поеме отговорност за това тотално фиаско от страна на мнозинството във ВСС и главния прокурор. Очевидно е, че те решиха, че това е краят на темата - санким, до следващия доклад остава цяла година. Нещо повече, когато в резултат на тези бурни успехи ЕК препоръча независима проверка на прокуратурата, в София се заеха да превърнат това начинание в поредната размита имитация и губене на време и пари. И, разбира се, аз бях обявен за виновнк за доклада (сега ще бъда виновен и за разделянето ни от Румъния).

Пак през тази славна година бяха „загубени” тефтерите на Филип Златанов, с което беше турен край на всякакви очаквания да се понесе отговорност за превръщането на комисията за конфликт на интереси (КПУКИ) от поредната „мярка” за пред Брюксел в инструмент за политически натиск. Разбира се, отговорност не беше понесена нито за безславния край на делото, нито дори за изчезването на тефтера.

Паралелно продължи неотклонното замитане на казуса КТБ и напоителното прехвърляне на сметката към джоба на българските граждани. Вчера, в опит да се омекоти ефектът от разделянето ни с Румъния, биде разпоредено доклада на английския консултант да бъде предоставен на прокуратурата. Нещо, което е трябвало да стане веднага след изготвянето му и с което се признава, че за близо две години след като участва в сриването на КТБ, прокуратурата не е напреднала в изясняването на цялостната схема на политико-финансовата пирамида и просто чака връщането на Цветан Василев от Белград.

Изброяването може да продължи – скандали, на които институциите отказват да реагират, или, ако са принудени да се задействат, правят това с безочлива демонстрация, че всичко ще бъде само моментен кризисен PR и тотално замитане под килима. Отговорност няма нито за извършителите, нито за онези, в прокуратура, полиция, съд, контролни органи, които се занимават с замитането.

Пропагандно, тази схема се обслужва от Пеевската машина, която аз отказвам да наричам „медийна”.

Пред същите тази година видяхме как политическата класа отказа да реформира конституционния статут на главния прокурор и да въведе каквато и да било форма на ефективна демократична отчетност. Не бива да пропуснем, разбира се, и инициативата от последните дни за определянето на по един зам.-министър за борба с корупцията във всяко министерство - мярка с която окончателно ще тръшнем Румъния в земята.

В резултат на тези успехи в борбата с контрабандата, дори изпращащият св.валентиновско-трифон-зарезановски сърчица Юнкер днес е принуден да обяви възможността за разделяне на Румъния от България. Родината ни е изправена пред поредното унижение да станем вече единствен в ЕС сертифициран парий по отношение на фундамента на държавността - наличието на върховенство на правото.

Изходът е прост и се състои в поемане на отговорност. Политическият ни елит би трябвало да осъзнае, че е време за реална промяна на „правилата на играта”. Или да слезе от историческата сцена.

За пореден път призовавам парламента и политическите лидери, включително премиера Борисов, да поемат ясен ангажимент за радикална реформа на прокуратурата, МВР и другите служби, свързани с борбата с корупцията, за премахване на безконтролността на главния прокурор и за създаване на ефективно работеща прокуратура, която да гарантира сигурността на българските граждани и да разруши срастването на публичната власт с организираната престъпност.

Изключителни заслуги за този резултат има на първо място това е г-н Сотир Цацаров. Три години след началото на мандата му, е пределно ясно, че той е лидер на анти-реформаторското мнозинство във ВСС, вдъхновител на парламентарната съпротива срещу пълноценните изменения в конституцията, гарант, че в прокуратурата няма да мръдне нищо в посока повишаване на капацитета за борба с корупцията и скъпоценен клиент на пеевската пропагандна машина.

Не е ли време да поеме някаква отговорност, най-малкото като използва нововъведената възможност да бъде изслушван от Народното събрание по конкретни въпроси и от парламентарната трибуна да обясни на всеки български гражданин в името на какво счита, че трябва да продължи да заема поста главен прокурор в оставащите 4 години от своя мандат и нашия живот?

За какво точно му служи неговият безконтролен статут, за чието съхраняване се бори толкова много? Отговорност следва да бъде понесена и от другите основни фигури на мнозинството във ВСС – шефовете на етичната и дисциплинарни комисии, новоизбрания представляващ. Както се казва – да бъдем оптимисти :)

Коментарът на бившия министър на правосъдието Христо Иванов е от профила му във фейсбук. Заглавието и подзаглавието са на Клуб Z.

 

Юнкер е обявил готовност за прекратяване на европейския мониториг за Румъния заради добрите им резултати от борбата с корупцията. България, заради липсата на резултати от борбата с корупцията, вероятно ще продължи да бъде наблюдавана. С това Европейската комисия (ЕК) изпреварващо съобщава съдържанието на предстоящите заключения на Европейския съвет, които официално ще обявят предоставянето на перспектива за излизане на Румъния от мониторинга след един или два доклада.

Това (би трябвало да) е моментът на истината в София.

Важно е да си отговорим как стигнахме дотук и този отговор се съдържа в докладите на ЕК по мониторинговия механизъм. Фокусът на този мониторинг е един – гарантирано ли е на практика върховенството на правото и какви са резултатите от борбата с корупцията ПО ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ НА ВЛАСТТА.

БЪЛГАРИТЕ ОЧАКВАТ БРЮКСЕЛ ДА ГИ ОСВОБОДИ ОТ ОЛИГАРХИЯТА

Всичко останало - законодателни изменения, реорганизации, графици, съвети, обучения, координация и пр. е просто средство за постигане на тези резултати. От тази гледна точка, съдебната реформа е едно просто нещо - привеждане на институциите на съдебната власт в състояние на практика да поемат отговорността да гарантират върховенство на правото и да се борят с корупцията по високите етажи на властта, включително в своите собствени редици.

В Румъния още преди присъединяването към ЕС направиха институция, годна да се бори с корупцията по високите етажи на властта. По същото време

България се посвети на поредица от буфосинхронни уйдурми,

които да прикрият трайния политически консенсус сред политико-бизнес кръговете, че техните висши представители трябва да останат недосегаеми за закона. Положение, което с охота е гарантирано от прокуратурата, лобитата в съдебната власт и другите регулатори и контролни институции, както и от пропагандната машинария, имитираща медии.

В резултат, след близо 10 години наблюдение, последният доклад за Румъния отново констатира наличието на впечатляващи конкретни резултати. Докладът за България отново констатира липсата на такива резултати и уйдурмите продължават със страшна сила.

Последната година е истински връх в това отношение - след масовите антикорупционни протести от 2013 г., след събарянето на КТБ, след активизацията на българските съдии, които поискаха изчистване на съдебната власт, след оголване до ослепителна очевидност на срастването между медийна, икономическа, съдебна и политическа власт в лицето на модела "Пеевски" - мнозинствато във ВСС, водено от главния прокурор и политическата ни класа успяха и през 2016 г да предотвратят началото на реална борба с корупцията и да спрат много от реформите, нужни за демонтажа на този модел.

Струва си да припомним акценти:

В опит да хванем влака през декември 2014 - януари 2015 г. заедно с колеги от кабинета и парламента предложихме да последваме Румънския модел и да създадем специализирана независима (!) институция, обединяваща специално подбрани (!) прокурори и разследващи полицаи, които да водят наказателно преследване срещу корупцията по високите етажи на властта. Такава беше предвидена и в първия вариант на правителствената стратегия за борба с корупцията. След като главният прокурор Сотир Цацаров се противопостави на подобна мярка, премиерът взе политическо решение вместо нея да има специализирано звено, интегрирано в настоящата нереформирана структура на прокуратурата, МВР и ДАНС. Звеното има ограничен брой служители, които не са минали никакъв специален подбор или обучение и няма никакви причини да се очаква да разполагат с необходимата институционална независимост, лична мотивация или специализирана подготовка да се изправят срещу корупционните схеми, които иначе всеки ден пълнят страниците на (реалните) медии у нас.

То е подчинено на заместник-главен прокурор, чието име се крие от обществеността, очевидно защото се осъзнава, че съобщаването му няма да генерира, а напротив - ще отнеме – доверие. За сравнение, шефката на румънската специализирана прокуратура г-жа Лаура Кьовеши е герой не само в Румъния, но все повече и у нас. В края на годината, това звено отчете с половин уста 30-ина разследвания срещу цаца от ниския и среден ешелон на местната, съдебната и централната власт, но нито една знакова фигура или такава, която може да бъде заподозряна, че реално носи отговорност за подмяната на легитимното демократично управление с обирджийски схеми, което се наблюдава у нас от години.

Паралелно, в течение на 2015 г. в съдебната власт се разви най-сериозният от години скандал, свързан с корупция и търговия с влияние: казусът Софийски градски съд, прераснал в казуса Ченалова-Янева, довел до СМС гейт. Червената нишка на тези отварящи се като матрьошки скандали е опитът на различни лобита в съдебната власт да предотвратят разплитането на подозираната корупционна схема в СГС.

Това беше и най-добрият ни шанс за начало реална операция "чисти ръце" в съдебната власт, включваща главния прокурор, ВСС и ВАС.

Вместо това, обаче цялото развитие на тези казуси беше белязано от отказа на ВСС и прокуратурата да се занимае със същността на излизащите на повърхността твърдения, подозрения и данни. Не беше предоставен сорс-кода на предишния софтуер за "случайно" разпределение на делата (Лоу Чойс) за проверка на подозренията за скрити функционалности (въпреки множеството ми призиви за това), не беше проведена проверка на сървърите на СГС и други съдилища с висок корупционен риск (на първо място ВАС) за следи от манипулация на разпределението на конкретни дела (отново - въпреки десетки призиви), записите от разговорите Ченалова-Янева бяха проверени по начин, който в най-добрия случай може да бъде наречен гавра.

През цялото време г-н Цацаров лидираше опозицията срещу всички проверки

и когато най-накрая обяви, че прокуратурата ще проверява и съдържанието на записите, изначално изключи себе си от кръга на проверяваните лица и не направи дори привидно усилие да се отстрани от възможността да влияе върху хода на проверката като свръховластен ръководител на централизираната прокурорска йерархия. Когато в навечерието на посещението на експерти на ЕК опитах да поставя на обсъждане пред ВСС дали не може да се направи повече за една убедителна проверка – бях обвинен, че правя преврат срещу главния прокурор и премиера.

В забележителен синхрон, пропагандната машина на Пеевски атакуваше всеки, който посмее да заговори за независима прокурорска институция, да настоява за проверка по скандалите или по друг начин, стане неугоден на своя най-ценен и пазен клиент - Сотир Цацаров.

Съвсем логично, някои от най-тежките констатации от тазгодишния доклад за липсата на воля за разследване на корупциия са свързани с казусите около СГС и ЕК отново (на две места!) препоръча независима и убедителна проверка по тях.

В седмиците след доклада обаче, няма никакво усилие да се поеме отговорност за това тотално фиаско от страна на мнозинството във ВСС и главния прокурор. Очевидно е, че те решиха, че това е краят на темата - санким, до следващия доклад остава цяла година. Нещо повече, когато в резултат на тези бурни успехи ЕК препоръча независима проверка на прокуратурата, в София се заеха да превърнат това начинание в поредната размита имитация и губене на време и пари. И, разбира се, аз бях обявен за виновнк за доклада (сега ще бъда виновен и за разделянето ни от Румъния).

Пак през тази славна година бяха „загубени” тефтерите на Филип Златанов, с което беше турен край на всякакви очаквания да се понесе отговорност за превръщането на комисията за конфликт на интереси (КПУКИ) от поредната „мярка” за пред Брюксел в инструмент за политически натиск. Разбира се, отговорност не беше понесена нито за безславния край на делото, нито дори за изчезването на тефтера.

Паралелно продължи неотклонното замитане на казуса КТБ и напоителното прехвърляне на сметката към джоба на българските граждани. Вчера, в опит да се омекоти ефектът от разделянето ни с Румъния, биде разпоредено доклада на английския консултант да бъде предоставен на прокуратурата. Нещо, което е трябвало да стане веднага след изготвянето му и с което се признава, че за близо две години след като участва в сриването на КТБ, прокуратурата не е напреднала в изясняването на цялостната схема на политико-финансовата пирамида и просто чака връщането на Цветан Василев от Белград.

Изброяването може да продължи – скандали, на които институциите отказват да реагират, или, ако са принудени да се задействат, правят това с безочлива демонстрация, че всичко ще бъде само моментен кризисен PR и тотално замитане под килима. Отговорност няма нито за извършителите, нито за онези, в прокуратура, полиция, съд, контролни органи, които се занимават с замитането.

Пропагандно, тази схема се обслужва от Пеевската машина, която аз отказвам да наричам „медийна”.

Пред същите тази година видяхме как политическата класа отказа да реформира конституционния статут на главния прокурор и да въведе каквато и да било форма на ефективна демократична отчетност. Не бива да пропуснем, разбира се, и инициативата от последните дни за определянето на по един зам.-министър за борба с корупцията във всяко министерство - мярка с която окончателно ще тръшнем Румъния в земята.

В резултат на тези успехи в борбата с контрабандата, дори изпращащият св.валентиновско-трифон-зарезановски сърчица Юнкер днес е принуден да обяви възможността за разделяне на Румъния от България. Родината ни е изправена пред поредното унижение да станем вече единствен в ЕС сертифициран парий по отношение на фундамента на държавността - наличието на върховенство на правото.

Изходът е прост и се състои в поемане на отговорност. Политическият ни елит би трябвало да осъзнае, че е време за реална промяна на „правилата на играта”. Или да слезе от историческата сцена.

За пореден път призовавам парламента и политическите лидери, включително премиера Борисов, да поемат ясен ангажимент за радикална реформа на прокуратурата, МВР и другите служби, свързани с борбата с корупцията, за премахване на безконтролността на главния прокурор и за създаване на ефективно работеща прокуратура, която да гарантира сигурността на българските граждани и да разруши срастването на публичната власт с организираната престъпност.

Изключителни заслуги за този резултат има на първо място това е г-н Сотир Цацаров. Три години след началото на мандата му, е пределно ясно, че той е лидер на анти-реформаторското мнозинство във ВСС, вдъхновител на парламентарната съпротива срещу пълноценните изменения в конституцията, гарант, че в прокуратурата няма да мръдне нищо в посока повишаване на капацитета за борба с корупцията и скъпоценен клиент на пеевската пропагандна машина.

Не е ли време да поеме някаква отговорност, най-малкото като използва нововъведената възможност да бъде изслушван от Народното събрание по конкретни въпроси и от парламентарната трибуна да обясни на всеки български гражданин в името на какво счита, че трябва да продължи да заема поста главен прокурор в оставащите 4 години от своя мандат и нашия живот?

За какво точно му служи неговият безконтролен статут, за чието съхраняване се бори толкова много? Отговорност следва да бъде понесена и от другите основни фигури на мнозинството във ВСС – шефовете на етичната и дисциплинарни комисии, новоизбрания представляващ. Както се казва – да бъдем оптимисти :)

Коментарът на бившия министър на правосъдието Христо Иванов е от профила му във фейсбук. Заглавието и подзаглавието са на Клуб Z.

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

hi hi

Силна статия,дано отвори очите на заслепените!
Анонимен's picture
Анонимен

Силна статия,дано отвори очите на заслепените!

не са заслепени и очите им виждат по добре твоите... ама не им изнася :)
Анонимен's picture
Анонимен

Пелтеков

Те очите на доста хора като гледам са отворени, включително на Х.Иванов. И какво от това, че са отворени ? Действие с очи освен "взиране" и "гледане" не ми е познато. И народът ни също не е толкова сляп, колкото го изкарват. Но си седи и "гледа", вместо да отиде и да ги изрине тия гадове в парламента и в прокуратурата.
Анонимен's picture
Анонимен

"6I6I LOVE bibi"

След година Бойко Методиев ще е:

1) футболист

2) затворник

3) пенсионер

4) в неизвестност (в Масква или на вилата в БарЦелона?!).



Залагайте :)
Анонимен's picture
Анонимен

премиер-футболист със собствен самолет.
Анонимен's picture
Анонимен

Развеселен

все още премиер, а ти ще скачаш с още десетина човека на жълтите павета, след което ще пийнете по една бира на кръчма и ще напраскаш гневен коментар какво ще стане с Бойко догодина
Анонимен's picture
Анонимен

Бай Ставри

Пазим му почетно премиерско отделение и с удоволствие ще си го изберем за премиер на източното крило.
Анонимен's picture
Анонимен

дебелян пеевский

Докога ще се залъгваме с глупости? Само една сила може да промени "правилата на играта" и тя е избесването на целия досегашен политически и бизнес "елит" по дърветата около НС. Това няма да се случи, така че продължаваме както досега.
Анонимен's picture
Анонимен

Много смело, много революционно-да си носим ли въженцата, драги ми Дебелянчо? Ще ти запазя място точно до този, който те спосорира!
Анонимен's picture
Анонимен

дебелян пеевский

Фани ме за нещо първо.
Анонимен's picture
Анонимен

DLP

Иванов - квичиш отстрани, а докато беше министър никаква работа не свърши. Даже се говори, че си уговарял с чиновниците в Брюксел да не се премахва мониторинга за България. Изчезвай на политическото бунище.
Анонимен's picture
Анонимен

КЕЛЕШ
Анонимен's picture
Анонимен

Нях

Външен мониторинг върху "правосъдната" система е нещо лошо според теб?
Анонимен's picture
Анонимен

DLP

Не, даже не искам да отпада мониторинга за България. Ама вие квичите, че в Румъния отпаднал, а за България е останал. Нека остане поне още 5 години. А през това време да дойдат експерти от Германия и Великобритания да наблюдават как вървят реформите в съдебната система.
Анонимен's picture
Анонимен

Нях

Коментарите тук не са в посока да се махне мониторинга за БГ, а че не се прави нищо това да се случи, за разлика от в Румъния. Външният мониторинг е едно от малкото неща, които карат управлението да прави някакви, макар и малки стъпки в правилната посока. Ясно е, че ако бъде оставена сама на себе си да се реформира, ще бъдем заляти от приспивна информация как всичко е цветя и рози и още 1-2 години и ще почнем да даваме акъл на германци, шведи и американци, как да си организират правосъдието ;)
Анонимен's picture
Анонимен

роско

Да дойдат, ако ги повика някой. Те хората нали това написаха в доклада. Независим одит на работата на прокуратурата. Нещо такова да си чул? Или изобщо да си чул Боцето да коментира доклада? Щото аз не съм. Ако все пак съм пропуснал нещо - може да ме осветлиш с някой линк :-)
Анонимен's picture
Анонимен

Кабакчиев

Подалият оставка Иванов и заради несъгласие с премиера казва "в опит ДА ХВАНЕМ ВЛАКА [...] предложихме да последваме Румънския модел и да създадем специализирана независима (!) институция, обединяваща специално подбрани (!) прокурори и разследващи полицаи, които да водят наказателно преследване срещу корупцията по високите етажи на властта". Признава: ВЛАКЪТ НЕ Е ХВАНАТ!!! И въпреки това днес отново призовава "парламента и политическите лидери, включително премиера Борисов, да поемат ясен ангажимент за радикална реформа"!?!? Иванов, не разбрахте ли, че те НЯМА да поемат такъв ангажимент?!? Че СА ПРОТИВ РЕФОРМАТА и че така нищо няма да стане? Единственият изход е: РАЗГРАЖДАНЕ НА ЦЯЛАТА СЪДЕБНА СИСТЕМА, УВОЛНЕНЕНИЕ НА АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ МАГИСТРАТИ! СЪЗДАВАНЕ НА НОВА СЪДЕБНА СИСТЕМА - ПРЕДИМНО ОТ НОВИ ХОРА, ЧРЕЗ АТЕСТАЦИОННИ КОМИСИИ В БРЮКСЕЛ, БЕЗ НИТО ЕДИН БЪЛГАРИН В ТЯХ! Магистратите, кандидатстващи за новата система от старата, да декларират писмено, че са некорумпирани и компетентни! Кандидатурите им да бъдат поставени във всички населени места за публична оценка - така, че всеки един гражданин да може да се изкаже и да представи документи и данни за деянията на всеки един магистрат. И накрая атестационните комисии в Брюксел да решават! Всичко друго нерадикално ще е ГЪРЧ ДО БЕЗКРАЙ - за цялото общество, за десетилетия напред!
Анонимен's picture
Анонимен

Аз предлагам първо Оги-Доги да си плати данъците които вече 10 години отказва да плати.
Анонимен's picture
Анонимен

DLP

Аз също предлагам собсвеника на този сайт да си плати данъците първо.
Анонимен's picture
Анонимен

Аз предлагам да научиш правописа и после да даваш ценни препоръки.
Анонимен's picture
Анонимен

смях на парцали

И аз предлагам тролската гмеж да спре да лази основно по малкото сайтове, от които все още може да се прочете нещо смислено, ама ей - на! Не става. Вместо да си стоят в ПИК и БЛИЦ пъплят ли пъплят... :))
Анонимен's picture
Анонимен

роско

Сега се чухме по телефона, вика - ще ги платя веднага щом Боцето си плати данъците за къщата в БаЦИлона. Да не съм по-тъп от него, щом той не плаща данъци на парите си - аз що да плащам?
Анонимен's picture
Анонимен

Работодател

С подаването на оставката Иванов показа че обикновен софийски дришльо. Като дойде време да се покаже инат и упоритост напускат работа. В началото големи приказки, при първата трудност се препарират и бягат да омайват друг работодател.
Анонимен's picture
Анонимен

Жорик

Викаш да стиска министерското кресло до края, ако ще това да е края на държавата? Би трябвало да си отявлен фен на Съсела.
Анонимен's picture
Анонимен

Marko

Да, всичко е казал човекът.
Анонимен's picture
Анонимен

"За тримата политици със сметки в Лихтенщайн вече е късно да променят нещо. Ще опитат, но няма да им се получи. Затова ще трябва да се справят с последствията. Може да пострадат хора, защото темата не е никак безопасна. Краят обаче е неизбежен."
Анонимен's picture
Анонимен

Тъжната истина

Най-добрият начин по който герберите могат да помогнат на държавата е под формата на оборска тор след екарисажа.
Анонимен's picture
Анонимен

Такова

Нещо няма ....:)) Ние такива неща правим ,че Румънците ги слагаме ... в малкото шлиферче ( Бойко Борисов) Нещо не са видели ...,някой ни клепа , има мафия в Европейският съюз...или трите заедно!

Avatar

Нова мода тръгна из народа... лабАраторията пише опорни точки, Ристьо или Пърдан ги пущат у фъсбука, а слугинажа от медии ги подкарва на нов глас, пропущайки един съществен елемент - КОЛКО ДУШИ СА ГЛАСУВАЛИ ЗА ТЕЗИ СЕКТАНТИ, които от позицията си на МАЛЦИНСТВО, се опитват да диктуват действията на мнозинството - в противоречие с всякаква демократична практика! Тук не иде реч за това дали съдебната система е лоша или добра - тук иде реч за това КОЙ ИМА ПРАВО да работи за нейната промяна. Съдейки по днешното изследване на Галъп, РъБ имат само 5% обществена подкрепа, което дава около 1% подкрепа за ДСБ! Логично възниква въпросът - от чие име говорят тези нещастници? Защо продължават да ни заливат с претенциите си, които не срещат НИКАКВА подкрепа от обществото? Кого предствалява ДСБ? Прокопиев, Маджо и присъдружие? На следващо място - най-съществения въпрос, който масово се подминава от всички "журналисти" и "анализатори", на хранилката на олигархията - КАК КВОТИТЕ В ПРОКУРОРСКАТА КОЛЕГИЯ НА ВСС, които станаха причина сектантите да обявят реформата за "провалена" биха повлияли ев положителна посока на съдебния процес? Всички бягат като дявол от тамян от разнищването на този същностен казус, защото той недвусмислено ще покаже какво се крие зад истерията на ДСБ - опитът им да овладеят прокуратурата и от там да влияят задкулисно на изпълнителната власт - поради очевидната невъзможност да си осигурят последната в честни и демократични избори! Няма да ви мине номера, другаря. Колко пъти да ви го повтаряме?
Анонимен's picture
Анонимен

Писна ми

Ти никога няма да излезеш от кочината.Я ходи да коментираш в "Пик"овите сайтове, тези не са за стигнали до "Винету" и "Аватар".

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво мислите за извънредното положение, въведено заради коронавируса?