Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) даде шанс за рестарт на процедурата за отдаване на концесия на Летище София. Антимонополният орган е отхвърлил жалбата на кувейтския консорциум "Мохамед Абдулмохсин ал Карафи и синове", заради която процедурата бе временно прекратена на 19 юни, стана ясно от решението, публикувано на страницата на КЗК. 

"Мохамед Абдулмохсин ал Карафи и синове" участва в строителството на новата писта на летището. Жалбата  срещу концесионната процедура бе заради притеснения, че при отдаването на обекта компанията няма да получи 45 млн.долара, които държавата й дължи по загубено арбитражно дело.

Причината е, че в публикуваните условия по процедурата за предстоящата концесия на летището пише, че избраната фирма няма да има ангажимент по присъдената на консорциума сума, а оттеглането на държавата от компанията "Летище София" ще означава, че тя няма да има приходи, с които да покрие задължението.

 
Арбитражното дело в съда в Париж е от 2011 г. Тогава кувейтският консорциум спечели спора за неплатени суми по неустойки и неосвобождаване на банкови гаранции при изграждането на новата писта. Заради обжалване обаче се очаква окончателно решение през ноември.
 
Сред мотивите на КЗК да отхвърли жалбата на кувейтците е това, че забавяне на концесията нарушава обществения интерес - бързото отдаване на летището е предпоставка за развитието на достъпна и с високо качество ифраструктура, прилагане на нови технологии, повишаващи безопасността и организацията на обслужването.
 
 
Решението на КЗК обаче не е окончателно, защото има срок от три дни, в който то може да се обжалва пред съда. Това значи, че все пак претенциите на кувейтците могат да забавят процедурата отново, защото не е ясно с колко може да се ужължи срокът за подаване на документи от кандидат-концесионери. Сега той е 20 октомври, но може да се наложи да се промени, ако има съдебно дело по жалбата.
 
 
Транспортният министър Ивайло Московски се надява именно от концесията на столичната аерогара да дойде авансово плащане в размер на 550 милиона лева, с които да бъде приложен план за реформи в БДЖ.