Article_top

Вицепремиерът Валери Симеонов прехвърли своето внимание от пияните шведи по Черноморието и туркините по границата към приватизираното от братята Кирил и Георги Домусчиеви дружество "Български морски флот" (БМФ). 

Сутринта по Нова телевизия лидерът на НФСБ обяви, че ще започне процедура за прекратяване на концесионния договор на братя Домусчиеви към БМФ. 

Основанието - според договора те трябвало да имат 2360 служители към 2018 г., но сега имали 124 работещи. 

Клуб Z потърси вицепремиера Симеонов, за да получи някои отговори за механизма на прекратяването на концесионния договор, но на въпроса „Удобно ли е да коментира“ получихме недвусмислен отговор: „Не.“ И телефонът биде затворен. 

За сметка на това лидерът на НФСБ е дал пространни разяснения за агенция ПИК, които (с големи извинения към читателите ни) ползваме:

„Чрез решение на приватизационния договор по всички показатели може да се иска промяна на условието. Искат на осмата година промяна, а арбитражът към Българската търговска промишлена палата одобрява искането на Домусчиеви. По този начин ги отървава от едни 55 млн. лева, които трябва да платят до година, за неизпълнение на приватизационните клаузи. Решението на арбитража трябва да се обжалва пред ВКС. Това трябва да се направи от Министерството на икономиката, което вече е започнало процедурата, но трябва да се внесе таксата и те тук се ослушват“, коментира Симеонов. 

„Домусчиеви трябва да платят 2,4 млн. лв. Тази такса обаче отива от единия джоб на държавата в другия, като отива в Министерството на правосъдието. Само че се ослушват сега дали да обжалват, защото се създава нездравото усещане, че това се прави нарочно“, допълва той. 

Приватизацията на 70% от капитала на БМФ приключи през август 2008 г. Сделка е сключена с германско-българския консорциум "Кей Джи маритайм шипинг" за 440 млн. лв. 

Купувачът се сдобива с общ тонаж от търговски кораби 1 394 753 DWT (дедуейт).

Поетите от купувача задължения са свързани с инвестициите, с корабите и с числеността на плавателния състав и заплащането му. 

В срок от 10 години от подписването на договора за приватизация Домусчиев се задължава да инвестира 779.88 млн. лв., като вложенията трябва да са в кораби. 

За плавателните съдове купувачът се ангажира за срок от десет години след подписването на договора да поддържа средногодишно общ тонаж на корабите на дружеството (включително чрез дъщерните дружества) не по-малък от 1 300 000 DWT.

Той трябва да осигури не по-малко от 60% от общия тонаж на корабите да плават под български флаг или под знамето на друга държава - членка на Европейската общност или на Европейското икономическо пространство, а средната възраст на корабите, които плават под въпросните флагове, трябва да падне под 20 години – нещо, което към онзи, а и към този момент не е налице.

През юли м.г. „Кей Джи маритайм шипинг" подава искова молба до Арбитражния съд при Българската търговско-промишлена палата с искане да се променят някои от условията на приватизационния договор.

Според компанията има "стопанска непоносимост" те да бъдат изпълнени в договорения обем. Става дума за два ангажимента към държавата: изискването БМФ да разполага с определен тонаж кораби, както и да поддържа определен плавателен състав.

Проблемът за новия собственик е, че това ще му струва големи неустойки, като до момента изчисленията на база договора и отчетените тонажи в Агенцията за приватизация показват, че става въпрос за близо 55 млн. лв.

В исковата молба се казва, че анализът на дейността на дружеството и стратегията за приватизацията му са се случили в периода от началото на 2006 г. до началото на четвъртото тримесечие на 2008 г.

Междувременно са са случили две непредвидени събития, които спънали собственика на морския флот да изпълни договорните си ангажименти – краят на Олимпиадата в Пекин, с което „приключва и нуждата от един голям обем товари“, както и фалитът на американската инвестиционна банка "Лемън брадърс", която беляза началото на финансовата криза.

 

Вицепремиерът Валери Симеонов прехвърли своето внимание от пияните шведи по Черноморието и туркините по границата към приватизираното от братята Кирил и Георги Домусчиеви дружество "Български морски флот" (БМФ). 

Сутринта по Нова телевизия лидерът на НФСБ обяви, че ще започне процедура за прекратяване на концесионния договор на братя Домусчиеви към БМФ. 

Основанието - според договора те трябвало да имат 2360 служители към 2018 г., но сега имали 124 работещи. 

Клуб Z потърси вицепремиера Симеонов, за да получи някои отговори за механизма на прекратяването на концесионния договор, но на въпроса „Удобно ли е да коментира“ получихме недвусмислен отговор: „Не.“ И телефонът биде затворен. 

За сметка на това лидерът на НФСБ е дал пространни разяснения за агенция ПИК, които (с големи извинения към читателите ни) ползваме:

„Чрез решение на приватизационния договор по всички показатели може да се иска промяна на условието. Искат на осмата година промяна, а арбитражът към Българската търговска промишлена палата одобрява искането на Домусчиеви. По този начин ги отървава от едни 55 млн. лева, които трябва да платят до година, за неизпълнение на приватизационните клаузи. Решението на арбитража трябва да се обжалва пред ВКС. Това трябва да се направи от Министерството на икономиката, което вече е започнало процедурата, но трябва да се внесе таксата и те тук се ослушват“, коментира Симеонов. 

„Домусчиеви трябва да платят 2,4 млн. лв. Тази такса обаче отива от единия джоб на държавата в другия, като отива в Министерството на правосъдието. Само че се ослушват сега дали да обжалват, защото се създава нездравото усещане, че това се прави нарочно“, допълва той. 

Приватизацията на 70% от капитала на БМФ приключи през август 2008 г. Сделка е сключена с германско-българския консорциум "Кей Джи маритайм шипинг" за 440 млн. лв. 

Купувачът се сдобива с общ тонаж от търговски кораби 1 394 753 DWT (дедуейт).

Поетите от купувача задължения са свързани с инвестициите, с корабите и с числеността на плавателния състав и заплащането му. 

В срок от 10 години от подписването на договора за приватизация Домусчиев се задължава да инвестира 779.88 млн. лв., като вложенията трябва да са в кораби. 

За плавателните съдове купувачът се ангажира за срок от десет години след подписването на договора да поддържа средногодишно общ тонаж на корабите на дружеството (включително чрез дъщерните дружества) не по-малък от 1 300 000 DWT.

Той трябва да осигури не по-малко от 60% от общия тонаж на корабите да плават под български флаг или под знамето на друга държава - членка на Европейската общност или на Европейското икономическо пространство, а средната възраст на корабите, които плават под въпросните флагове, трябва да падне под 20 години – нещо, което към онзи, а и към този момент не е налице.

През юли м.г. „Кей Джи маритайм шипинг" подава искова молба до Арбитражния съд при Българската търговско-промишлена палата с искане да се променят някои от условията на приватизационния договор.

Според компанията има "стопанска непоносимост" те да бъдат изпълнени в договорения обем. Става дума за два ангажимента към държавата: изискването БМФ да разполага с определен тонаж кораби, както и да поддържа определен плавателен състав.

Проблемът за новия собственик е, че това ще му струва големи неустойки, като до момента изчисленията на база договора и отчетените тонажи в Агенцията за приватизация показват, че става въпрос за близо 55 млн. лв.

В исковата молба се казва, че анализът на дейността на дружеството и стратегията за приватизацията му са се случили в периода от началото на 2006 г. до началото на четвъртото тримесечие на 2008 г.

Междувременно са са случили две непредвидени събития, които спънали собственика на морския флот да изпълни договорните си ангажименти – краят на Олимпиадата в Пекин, с което „приключва и нуждата от един голям обем товари“, както и фалитът на американската инвестиционна банка "Лемън брадърс", която беляза началото на финансовата криза.

Коментари

Радев's picture
Радев
Радев

А забелязахте ли насирането

А забелязахте ли насирането на Нова ТВ, която в обедните си новини оряза тъкмо този така "скучен" пасаж от интервюто на Симеонов?

Пасажът за морския флот е действително

"скучен". Домусчиев от години се оплаква, че БМФ е "лоша" сделка, която му струва пари. Да цитираме:

""Купуването на Параходство "Български морски флот" (БМФ) беше голяма грешка, защото взехме предприятие с висока стойност. Имаше много излишни работници, които никога не са се качвали на кораб, но взимаха заплати... Има месеци, в които компанията губи много пари и се налага да наливаме пари от други бизнеси", твърди Домусчиев."

Сега Винкела удобно му прави двойна услуга.

Едно, ще му прибере пасива.

Две, както се сещаме от многото други подобни "далавери", ще му постеле за едно крупно съдебно дело срещу България.

И последно, ще замаже очите на глупаците, които си мислят, че "национализация" е непременно благина.
Радев's picture
Радев
Радев

И още нещо - Валерката

И още нещо - Валерката доразвива атаката си, като заявява, че патриотите, за разлика от ГЕРБ не ходели да се снимат по разни балове. Доколкото съм запознат, Боката си пада да ходи по баловете на КРИБ. С две думи пукнатините в коалицията стават все по-отчетливи.

А вие сте розави слончета

Пък тия патриоти за какво друго ги бива, освен да нарушават гражданските права на гражданите.
Симеонов е по-зле от надзирател в концлагер, ама когато поиска да си върне част от държавата от тоя домусчия (свинар), лош бил.
А вие сте розави слончета

Чудя се ти, нови троле, от кои си,

ма като ти гледам речника, тез "розави слончета", тез чудеса - и ми просветна.

Ти си тролче от новата евангелистко-"дясна" банда, която рекетьора Харизанов събра от разни бивши реформатори.

Цитираш с помощта на безплатна субскрипция за онлайн изданието на най-новата българската десно-евангелистка кочинка, " Мисал".

Апропо, Клубчето, вий кога ще почнете да препечатвате оттам, те бият даже "Булгария Анал-итика" по тъпотия и наглост.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията