Как БДЖ ще се справя с претъпканите влакове по празници? Като ограничи пътуванията само за хора, които предварително са си резервирали или закупили билет. Това обяви директорът на дружеството Владимир Владимиров пред бТВ в отговор на репоргаж на телевизията, в който се вижда как пътуват хора по Великден - натъпкани в коридора на композицията.
Нововъведението, което ще ограничи "спонтанните" решения за пътуване с железниците по празници, щяло да влезе в сила още за предстоящия Гергьовден, стана ясно от думите на Владимиров. Затова щяло да има и предварителна дълга според него разяснителна кампания за пътниците. Продажбата на билети за влакове около 6 май стартира на 23 април, обяви той, заедно с въпросната разяснителна кампания. БДЖ обаче все още няма изградена система за резервация и закупуване на билети онлайн. По въвеждането на такава система се работело.
Според Владимиров обаче мащабен проблем с натоварването на влаковете няма - просто от БДЖ са изненадани колко хора решават да пътуват с железниците в последния момент, особено при струпване на почивни дни. Затова не могат да предвидят къде трябва да пуснат повече вагони и кога. Предварителните резервации на билети и рестрикция за допустимия брой правостоящи до 20 души във вагон щели да поправят положението. Директорът на железниците се извини на клиентите, пътували натъпкани по Великден, но уточни, че от 550 влака, които се движат из страната, свръхнатоварване има само по 17 направления, при това само в определени участъци от трасето. И пътувалите по коридорите от телевизионния репортаж били в това положение "едва" 40 минути.
От думите на Владимир Владимиров се разбра още и защо БДЖ е в тежко положение - заради завареното през... 2009 г. и липсата на инвестиции в продължение на години. Според директора тежките реформи в дружеството текат от 2010 г. и пресметна, че това са 7 години.
До края на мандата на действащото правителство обаче ще има нови мотрисни влакове, а от София до Бургас с влак ще се стига за 3 часа и половина, гарантира Владимиров. Той съобщи, че процедура за купуване на нови влакове и вагони - инвестиция на стойност 420 млн. лв. - ще стартира до месец, вероятно ще завърши до края на годината, а още две години след това въпросните бързи влакове до Южното Черноморие ще се движат по релсите. Това ще е само първият етап от инвестициите - за втори етап ще решава бъдещото правителство след края на мандата на действащото, обясни Владимиров.
Попитан какви са били причините за тежкото състояние на БДЖ през далечната вече 2009 г., директорът на железниците обяви:
"Аз съм мениджър, не съм разследващ. За всичко, което сме видели, сме подали сигнали."
"През 2010 г. казах, че БДЖ ще бъде спасена от фалит. Сега е спасена от фалит, имаме участъци със 160 км/ч и аз твърдя, че по тях ще се движат модерни влакове."
По думите на Владимиров няма държава, в която железницата да не е субсидирана.
За последния случай със запалил се вагон до Бургас директорът съобщи, че вътрешната проверка е показала, че няма техническа неизправност и става дума за "външна намеса". Това обаче може да значи всичко - не само умишлен палеж, но проверката и на Министерството на транспорта още не е завършила.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни