Правителството подкрепя протеста на българските превозвачи, които възроптаха срещу европейски промени, които им гарантират почивка и по-добро заплащане. Пред журналисти днес транспортният министър Ивайло Московски декларира подкрепата на кабинета към планирания на 16-17 май протест.

Превозвачите ще изкарат камиони и автобуси на мирно шествие пред НДК на 16 май, а на следващия ден - 17 май, ще паркират пред резиденцията в Бояна. Тези дни са определени за срещата на върха Европейски съюз - Западни Балкани в София.

Борисов е заявил, че ще разговаря отново с френския президент Еманюел Макрон, с германския канцлер Ангела Меркел, за да защити интересите на българските превозвачи, отбеляза Московски. 

Такава е била позицията ни и до момента на ресор "Транспорт“. Тя не кореспондира с исканията, най-вече от страна на Франция, за Пакета за мобилност, обясни Московски.

Още през миналата есен при представяне на приоритетите в секторите "Транспорт" и "Телекомуникации" по време на българското председателство на Съвета на ЕС зам.-министърът на транспорта Ангел Попов обяви, че България ще настоява международните превози да бъдат извадени от ограничителния пакет, включващ общо три седмици престой в Европа и връщането обратно в страната.

Т. нар. Пакет за мобилност, който се обсъжда в момента в ЕС, предизвика протестите на българските фирми. Част от изискванията са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите, а 45-часовата задължителна почивка на седмица да се изкарва в хотел, промени в правилата за шосейния каботаж, който на практика ще го премахне.

Българските превозвачи са гневни, че промените имат за цел единствено да изхвърлят от европейските превози компаниите от Източна Европа. Те ги определят като "протекционизъм", за да бъдат изхвърлени от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони.

Всеки четвърти камион в Европа е полски. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а шофьорите у нас са близо 70 000. Страни като Франция, Германия, Австрия и Италия подкрепят промените.