Article_top

Евродепутатът от левицата Петър Курумбашев в иронично-саркастичен стил реши да представи пред медиите прочит на гласуването в транспортната комисия на Европейския парламент на новите правила за командироване на работници, в частност - за транспортния бранш. Причината - от ГЕРБ обявиха отпадането на част от предложенията в т.нар. план "Макрон" по отношение на шофьорите и камионите за "капитулация" на френския президент и идеите му в пакета. Според Курумбашев обаче това обявление малко се разминава с действителността. 

„Франция има три национални катастрофи – загубата при Ватерло, при гола на Емил Костандинов през 1993 г. на "Парк де Пренс" и сега е вече третата загуба, която Макрон получи директно от генерал Новаков, който нанесе съкрушителен удар върху френското национално достойнство. И както примерно Криско казва: „Шапка ти свалям.“ Трябва да бъдем внимателни, когато отчитаме победи над Макрон, защото всякакви изказвания за окончателна капитулация не помагат в такива ситуации“, заяви Курумбашев. 

Конкретният повод - след гласуването в комисията по транспорт в ЕП на пакета за мобилност на работниците евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков в интервю, разпространено от ГЕРБ и дадено пред "преслужбата на ЕНП", както пишеше в съобщението, обяви:

"Абсолютна и безусловна капитулация на пакета "Макрон" и пълна победа за българската позиция тук." 

Според ГЕРБ в комисията са отпаднали всички ограничения за работата на българските шофьори и транспортния бранш, заради които се готвеха и протести, и дори подписка за референдум за излизане от ЕС.

От ГЕРБ отчетоха следните успехи при гласуването в комисията: отпадане на тоталната забрана за използване на кабините на камионите за почивка, отпадане на изискването на всеки 3 седмици шофьорите да се прибират вкъщи, отпадане на намерението на ЕК международните шофьори да попадат в обхвата на Директивата за командированите работници - тоест на всеки 72 часа, прекарани в някоя страна членка на ЕС, да бъдат налагани местните изисквания и местното законодателство. 

В отговор днес Курумбашев заяви:

„Искам да ви запозная с действителните резултати от гласуването, тъй като имаше спекулации по нашите медии относно Директивата за международния транспорт. По отношение на ползване на почивката в кабината - водачите няма да могат да ползват, освен ако не са паркирали на определени паркинги, каквито на практика не съществуват.

Също така изискването е намалената седмична почивка да се ползва в хотел, така че и то не е в наша полза.

Но най-неприятното изискване всъщност е, че шофьорите трябва да се връщат или вкъщи, или на място, посочено от тях. Беше гласувано правилото, че превозното средство трябва да се връща на всеки 3 седмици вкъщи – очевидно и камионите са привързани към своите семейства, а не само шофьорите.“

Той уточни, че спорни и все още неизгодни за родните превозвачи текстове са останали и по отношение на каботажа, и по отношение на кратки срокове за въвеждане на интелигентния тахограф, тъй като между 2022 и 2024 г. всички камиони ще бъдат оборудвани по този начин.

Курумбашев подчерта, че въпреки позитивите при гласуването в транспортната комисия на ЕП социалната комисия на ЕП е приела предложенията от плана "Макрон", както са предложени от ЕК. Гласуването, което се представя като "капитулация", пък е само стъпка по пътя към окончателните решения - следва гласуване в пленарната зала на Европейския парламент, както и заседания и преговори със Съвета на ЕС и ЕК.

Евродепутатът от левицата - засилвайки иронията, разказа как помни и други "изхвъляния" на представители на различни управления. И припомни как Евгений Бакърджиев "победил" "Газпром" по времето на ОДС, как Симеон Дянков щял да "пляска руснаците".

"Сега виждаме Макрон как лежи и пъшка, сигурно има френска самодива... Разбирам, че става дума за "юнак със сила мъжка", но нека да си даваме сметка какви са реалните резултати. Също така е хубаво да ползваме английски език и да разбираме какво е написано на него", каза още евродепутатът от левицата. И заключи по отношение на пакета "Макрон" и родните успехи:

"Съжалявам, че не мога да ви предложа същия възторг като колегите. Вероятно поради напредналата ми възраст съм среден песимист..."

 

Евродепутатът от левицата Петър Курумбашев в иронично-саркастичен стил реши да представи пред медиите прочит на гласуването в транспортната комисия на Европейския парламент на новите правила за командироване на работници, в частност - за транспортния бранш. Причината - от ГЕРБ обявиха отпадането на част от предложенията в т.нар. план "Макрон" по отношение на шофьорите и камионите за "капитулация" на френския президент и идеите му в пакета. Според Курумбашев обаче това обявление малко се разминава с действителността. 

„Франция има три национални катастрофи – загубата при Ватерло, при гола на Емил Костандинов през 1993 г. на "Парк де Пренс" и сега е вече третата загуба, която Макрон получи директно от генерал Новаков, който нанесе съкрушителен удар върху френското национално достойнство. И както примерно Криско казва: „Шапка ти свалям.“ Трябва да бъдем внимателни, когато отчитаме победи над Макрон, защото всякакви изказвания за окончателна капитулация не помагат в такива ситуации“, заяви Курумбашев. 

Конкретният повод - след гласуването в комисията по транспорт в ЕП на пакета за мобилност на работниците евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков в интервю, разпространено от ГЕРБ и дадено пред "преслужбата на ЕНП", както пишеше в съобщението, обяви:

"Абсолютна и безусловна капитулация на пакета "Макрон" и пълна победа за българската позиция тук." 

Според ГЕРБ в комисията са отпаднали всички ограничения за работата на българските шофьори и транспортния бранш, заради които се готвеха и протести, и дори подписка за референдум за излизане от ЕС.

От ГЕРБ отчетоха следните успехи при гласуването в комисията: отпадане на тоталната забрана за използване на кабините на камионите за почивка, отпадане на изискването на всеки 3 седмици шофьорите да се прибират вкъщи, отпадане на намерението на ЕК международните шофьори да попадат в обхвата на Директивата за командированите работници - тоест на всеки 72 часа, прекарани в някоя страна членка на ЕС, да бъдат налагани местните изисквания и местното законодателство. 

В отговор днес Курумбашев заяви:

„Искам да ви запозная с действителните резултати от гласуването, тъй като имаше спекулации по нашите медии относно Директивата за международния транспорт. По отношение на ползване на почивката в кабината - водачите няма да могат да ползват, освен ако не са паркирали на определени паркинги, каквито на практика не съществуват.

Също така изискването е намалената седмична почивка да се ползва в хотел, така че и то не е в наша полза.

Но най-неприятното изискване всъщност е, че шофьорите трябва да се връщат или вкъщи, или на място, посочено от тях. Беше гласувано правилото, че превозното средство трябва да се връща на всеки 3 седмици вкъщи – очевидно и камионите са привързани към своите семейства, а не само шофьорите.“

Той уточни, че спорни и все още неизгодни за родните превозвачи текстове са останали и по отношение на каботажа, и по отношение на кратки срокове за въвеждане на интелигентния тахограф, тъй като между 2022 и 2024 г. всички камиони ще бъдат оборудвани по този начин.

Курумбашев подчерта, че въпреки позитивите при гласуването в транспортната комисия на ЕП социалната комисия на ЕП е приела предложенията от плана "Макрон", както са предложени от ЕК. Гласуването, което се представя като "капитулация", пък е само стъпка по пътя към окончателните решения - следва гласуване в пленарната зала на Европейския парламент, както и заседания и преговори със Съвета на ЕС и ЕК.

Евродепутатът от левицата - засилвайки иронията, разказа как помни и други "изхвъляния" на представители на различни управления. И припомни как Евгений Бакърджиев "победил" "Газпром" по времето на ОДС, как Симеон Дянков щял да "пляска руснаците".

"Сега виждаме Макрон как лежи и пъшка, сигурно има френска самодива... Разбирам, че става дума за "юнак със сила мъжка", но нека да си даваме сметка какви са реалните резултати. Също така е хубаво да ползваме английски език и да разбираме какво е написано на него", каза още евродепутатът от левицата. И заключи по отношение на пакета "Макрон" и родните успехи:

"Съжалявам, че не мога да ви предложа същия възторг като колегите. Вероятно поради напредналата ми възраст съм среден песимист..."

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кои от икономическите мерки на правителството за справяне с кризата одобрявате?