Компанията LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) излиза от модната марка Edun на певеца Боно и съпругата му Али Хюсън, като прехвърля миноритарния си дял на основателите на природощадящия бранд, предаде Ройтерс.
LVMH посочи, че Edun "преструктурира дейността си в подготовката си за своята следваща глава" след съвсместен преглед на компанията.
Основателите остават ангажирани с мисията на Edun за екологична мода, се посочва в съвместно изявление, разпространено от LVMH.
Документи в ирландския регистър на компаниите сочат, че Edun е бил "на червено" няколко години. За 2016 година загубата му възлиза на 6,3 милиона долара, а натрупаната загуба е 80,6 милиона долара.
Edun е съвсем малка част от портфолиото на Louis Vuitton Moet Hennessy, което включва марки като Louis Vuitton и Christian Dior.
Инвестицията на Louis Vuitton Moet Hennessy от 2009 година подчертава желанието на големите луксозни марки да насърчават развитието на по-природощадяща мода.
Компанията Edun започва дейност през 2004 година и работи със служители от Руанда, Кения и Южна Африка, за да насърчи честната търговия, като се стреми да получава материалите си по екологичен начин, използвайки например рециклирани платове.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни