Компанията LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) излиза от модната марка Edun на певеца Боно и съпругата му Али Хюсън, като прехвърля миноритарния си дял на основателите на природощадящия бранд, предаде Ройтерс.

LVMH посочи, че Edun "преструктурира дейността си в подготовката си за своята следваща глава" след съвсместен преглед на компанията.

Основателите остават ангажирани с мисията на Edun за екологична мода, се посочва в съвместно изявление, разпространено от LVMH.

Документи в ирландския регистър на компаниите сочат, че Edun е бил "на червено" няколко години. За 2016 година загубата му възлиза на 6,3 милиона долара, а натрупаната загуба е 80,6 милиона долара.

Edun е съвсем малка част от портфолиото на Louis Vuitton Moet Hennessy, което включва марки като Louis Vuitton и Christian Dior.

Инвестицията на Louis Vuitton Moet Hennessy от 2009 година подчертава желанието на големите луксозни марки да насърчават развитието на по-природощадяща мода.

Компанията Edun започва дейност през 2004 година и работи със служители от Руанда, Кения и Южна Африка, за да насърчи честната търговия, като се стреми да получава материалите си по екологичен начин, използвайки например рециклирани платове.