Article_top

Фирмата, извършила ремонта на пътя край Своге, където стана тежкият инцидент с преобърнатия автобус, не смята, че има съществени дефекти, застрашаващи безопасността на движението. 

Няколко часа по-рано главният прокурор Сотир Цацаров посочи, че една от трите посоки на разследване, ще е качеството на пътя, където на 54-ия километър се преобърна автобус, в резултат на което 16 човека загубиха живота си, а други 21 са в болници, като 12 от тях са в особено тежко състояние.

 

Цацаров съобщи, че на няколко пъти е било сигнализирано за повишен брой пътнотранспортни произшествия по трасето, с един загинал и шестима ранени само за м.г. Главният прокурор обвързва това с факта, че пътят е бил приет без забележки от комисията на Агенция "Пътна инфраструктура". Впоследствие АПИ пет пъти се опитва да накара фирмата да отстрани дефектите в гаранционния срок на договора, но това не се случва.

Ремонтът на пътя, започнал през 2011 г., е приключил през 2016 г. и струва над 23 милиона евро без ДДС. 

Извършител на ремонта е "Трейс Своге", която вече се нарича "Си Билд България" ЕООД, съобщав Нова телевизия. Капиталът е прехвърлен на 30 юни м.г., но когато е извършвана обществената поръчка, все още е била "Трейс Своге" със собственик на капитала "Трейс Груп Холд" АД. "Трейс" е един от най-големите получатели на обществени поръчки - участва в 108 за близо милиард.

Ето какво обяснява "Трейс Груп Холд":

"Рехабилитацията на пътя е стартирана на 29 септември 2011 г. Ремонтните дейности включват реконструкция и рехабилитация на 23 кръстовища, пет тунела, два жп надлеза и 32 мостови съоръжения, възстановяване на пътната настилка и полагане на плътен асфалт по целия участък допълнително монтиране и подмяна на предпазни съоръжения. Трасето преминава през 13 населени места.

Цялостната рехабилитация на пътя е извършена съгласно проекта и Техническата спецификация. Изпълнението е по стандарта на инженерите консултанти FIDIC т.нар. Червена книга. По този стандарт изпълнителят е длъжен да съгласува всичко с инженера - британската международна инженерно-консултантска компания Mott Macdonald.

Асфалтовите настилки са изпълнени през 2014 г. Това е и годината, в която пътят е пуснат за експлоатация. Това става две години преди формалното му приемане. Гаранционните срокове обаче започват да текат от датата на подписване на Акт 16, което се случи през 2016 г.

През периода на приключване на дейностите от наша страна и издаване на Акт 16 пътят е експлоатиран за нуждите на населението от възложителя. Рехабилитацията е осъществена, без да бъде спирано движението тежкото трасе.

Как е поддържан пътят до издаване на акт 16 и в периода след това, ние не можем вземем отношение. АПИ избира фирма, която да осъществява тази задача. Нашият ангажимент е единствено свързан с евентуални възможни дефекти – отговорност на изпълнителя, които се появяват по трасето в гаранционния двугодишен срок. За 4-годишния период установените такива не са съществени и/или възпрепятстващи или застрашаващи безопасността на движението. Изпълнителят е изпълнявал стриктно и безкомпромисно договорните си задължения.

Длъжни сме да подчертаем, че цялото движение на тежкотоварни автомобили, след стартиране на ремонтите по АМ "Хемус" се пренасочи през Искърското дефиле, което допълнително значително натовари въпросното второкласно трасе. По цялото трасе на второкласния път има поставена вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка, указваща ограниченията на скоростта и опасностите по старопланинския път съгласно нормативните изисквания за подобен тип път. Започнали сме задълбочена проверка на пълния набор комуникация с възложителя, инженер-консултанта и всички отговорни институции".

 

Фирмата, извършила ремонта на пътя край Своге, където стана тежкият инцидент с преобърнатия автобус, не смята, че има съществени дефекти, застрашаващи безопасността на движението. 

Няколко часа по-рано главният прокурор Сотир Цацаров посочи, че една от трите посоки на разследване, ще е качеството на пътя, където на 54-ия километър се преобърна автобус, в резултат на което 16 човека загубиха живота си, а други 21 са в болници, като 12 от тях са в особено тежко състояние.

 

Цацаров съобщи, че на няколко пъти е било сигнализирано за повишен брой пътнотранспортни произшествия по трасето, с един загинал и шестима ранени само за м.г. Главният прокурор обвързва това с факта, че пътят е бил приет без забележки от комисията на Агенция "Пътна инфраструктура". Впоследствие АПИ пет пъти се опитва да накара фирмата да отстрани дефектите в гаранционния срок на договора, но това не се случва.

Ремонтът на пътя, започнал през 2011 г., е приключил през 2016 г. и струва над 23 милиона евро без ДДС. 

Извършител на ремонта е "Трейс Своге", която вече се нарича "Си Билд България" ЕООД, съобщав Нова телевизия. Капиталът е прехвърлен на 30 юни м.г., но когато е извършвана обществената поръчка, все още е била "Трейс Своге" със собственик на капитала "Трейс Груп Холд" АД. "Трейс" е един от най-големите получатели на обществени поръчки - участва в 108 за близо милиард.

Ето какво обяснява "Трейс Груп Холд":

"Рехабилитацията на пътя е стартирана на 29 септември 2011 г. Ремонтните дейности включват реконструкция и рехабилитация на 23 кръстовища, пет тунела, два жп надлеза и 32 мостови съоръжения, възстановяване на пътната настилка и полагане на плътен асфалт по целия участък допълнително монтиране и подмяна на предпазни съоръжения. Трасето преминава през 13 населени места.

Цялостната рехабилитация на пътя е извършена съгласно проекта и Техническата спецификация. Изпълнението е по стандарта на инженерите консултанти FIDIC т.нар. Червена книга. По този стандарт изпълнителят е длъжен да съгласува всичко с инженера - британската международна инженерно-консултантска компания Mott Macdonald.

Асфалтовите настилки са изпълнени през 2014 г. Това е и годината, в която пътят е пуснат за експлоатация. Това става две години преди формалното му приемане. Гаранционните срокове обаче започват да текат от датата на подписване на Акт 16, което се случи през 2016 г.

През периода на приключване на дейностите от наша страна и издаване на Акт 16 пътят е експлоатиран за нуждите на населението от възложителя. Рехабилитацията е осъществена, без да бъде спирано движението тежкото трасе.

Как е поддържан пътят до издаване на акт 16 и в периода след това, ние не можем вземем отношение. АПИ избира фирма, която да осъществява тази задача. Нашият ангажимент е единствено свързан с евентуални възможни дефекти – отговорност на изпълнителя, които се появяват по трасето в гаранционния двугодишен срок. За 4-годишния период установените такива не са съществени и/или възпрепятстващи или застрашаващи безопасността на движението. Изпълнителят е изпълнявал стриктно и безкомпромисно договорните си задължения.

Длъжни сме да подчертаем, че цялото движение на тежкотоварни автомобили, след стартиране на ремонтите по АМ "Хемус" се пренасочи през Искърското дефиле, което допълнително значително натовари въпросното второкласно трасе. По цялото трасе на второкласния път има поставена вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка, указваща ограниченията на скоростта и опасностите по старопланинския път съгласно нормативните изисквания за подобен тип път. Започнали сме задълбочена проверка на пълния набор комуникация с възложителя, инженер-консултанта и всички отговорни институции".

Коментари

Бобо's picture
Бобо
Бобо

Куче влачи рейс

Трейс класическа ГЕРБерска касичка , каквото са направили всичко е некачествено , но пък внасят милиони в касите на Винету ....

Понеже от "Трейс" заявили, че асфалтът бил "по спецификация",...

...Ще задам няколко въпроса, които постнах и на друг сайт, пък да видим дали от тази компания се сетят да отговорят:

Какво значи "асфалтът е по спецификация"?

Кой е изготвил и утвърдил тази спецификация?

Защо от "Трейс" се водят точно по тази спецификация?

Тази спецификация дали има различни изисквания за различни участъци от пътя (острота на завоя, наклон на трасето, опасност от наводняване...)?

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Защо само Иван Гешев е номиниран за главен прокурор?