"Аз не допускам нищо на този етап."

Така министърът на регионалното развитие в оставка Николай Нанков коментира в кулоарите на парламента въпроса с това дали оставката му ще бъде гласувана от Народното събрание, или ще бъде "спасен" по примера на колегите си от енергийното и социалното ведомство - Теменужка Петкова и Бисер Петков.

Уклончивият отговор на Нанков, при който той не посочи, че ще настоява да освободи поста си въпреки подкрепата от зам.-председателя на ГЕРБ Цветан Цветанов, на ВМРО и НФСБ, кметове и активисти на най-голямата партия, още веднъж отваря вратата за слуховете, че ще последва съдбата на Петкова и Петков.

"Това не зависи от мен", бе лаконичен министърът в оставка, препращайки към Народното събрание, което формално трябва да гласува не само неговата оставка, но и тези на министрите на транспорта и на вътрешните работи Ивайло Московски и Валентин Радев.

По думите на Нанков това, което зависело от него, било направено:

"Актът, волеизлиянието беше правилен ход - като личен акт на отговорност. Но вина и отговорност са две различни неща."

На въпрос ще остане ли, ако бъде помолен в понеделник от съвета на коалицията, реагира емоционално:

"Моля ви се! Кой ще ме моли мен?!"

Нанков постави под съмнение експертизата на неправителствената организация Институт по пътна безопасност. Вчера оттам изнесоха данни от свои изследвания на пътя край Своге, отнел живота на 17 души. Според тях има редица нередности: от неразбираемите пътни знаци през неправилно поставената мантинела и бордюра.

"Нито един от тях не е одитор. "Псевдо" - да, "експерти" - не. Да не им се пришива", ядоса се Нанков.

Той обяви, че държавната експертиза била готова, но е следствена тайна. 

По-рано в пленарната зала Нанков съобщи, че на дневен ред е въпросът за връзките на тунела  под Шипка с бъдещата магистрала Русе - Велико Търново и с магистрала "Тракия". Той отчете, че тунелът няма просто да свърже Южна и Северна България и определи бъдещото съоръжение като коридор от Европа към Близкия изток. 

Освен тунела трябва да бъде изградена инфраструктура и в Южна България, заяви той.

Нанков съобщи, че работата по обхода на Габрово трябва да приключи до края на годината. През 2019 г. ще стартира възлагането на тунела, който ще е с дължина 3,2 км.

Депутатът Донка Симеонова припомни, че решението за изграждане на жп тунел под Шипка е взето през далечната 1897 г. от  9-ото НС.

Освен това Нанков припомни, че е разпоредена проверка с конкретни одити на всички пътища, впоследствие ще се направи паспортизация. Има идеи за информационна система, която онлайн да следи състоянието на инфраструктурата, допълни той.

Министърът заяви, че нова наредба за проектиране на пътищата ще даде отговор на много от въпросите за по-голяма осветеност на пътни възли и кръстовища, за по-високи изисквания към системите за отводняване, зони за безопасност и за гаранционните срокове.