Европейската комисия одобри реконструкцията на релсовия път на трамвай №5 и на трасето по улица "Каменоделска" от кръстовището с бул. "Константин Стоилов" до крайно трамвайно ухо "Орландовци", съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).

Втората фаза от проекта "Интегриран градски транспорт" на Столична община включва още купуването на 13 нови нископодови съчленени трамвайни мотриси и надграждане на интелигентната система за управление на трафика и на съществуващата система за информация на пътниците в реално време.

Общата стойност на проекта е 125 млн. лева, от които 107.3 млн. лева е безвъзмездната финансова помощ от управляваната от МРРБ Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. Заради стойността на проекта Управляващият орган на програмата го изпрати за нотификация пред Еврокомисията.

Със средства от ОП "Региони в растеж" е финансиран и ремонтът на "Граф Игнатиев" и прилежащите й улици "Шишман", "6-ти септември" и "Солунска" е за 24 милиона лева и трябва да приключи през март догодина. Качеството му предизвика редица спорове и вълна от недоволство.

Проектът за интегриран градски транспорт цели да насърчи ползването на електротранспорта, като допринесе за решаване на проблемите в столицата, свързани с увеличаващия се трафик през деня, нарастващите задръствания, ниската скорост на придвижване, пътнотранспортни произшествия, високи концентрации на въглероден диоксид и други вредни емисии, шум и т.н., уверяват от МРРБ.

Планирани за рехабилитация с отпусканите от Брюксел средства са релсовият път и контактната мрежа по трамвайни трасета - по ул."Граф Игнатиев" в участъка от бул."Витоша" до бул. "Евлоги Георгиев" са предвидени 1.660 млн. евро без ДДС, за реконструкция на маршрута от Съдебна палата по бул. "Македония" и бул. "Цар Борис ІІІ" до трамвайно ухо "Княжево" са планирани 15.305 млн евро без ДДС.

Рехабилитацията на трасето по ул. "Каменоделска" от бул. "Константин Стоилов" до трамвайно ухо "Орландовци" е с прогнозна оценка от 3.240 млн. евро без ДДС. 

В първата фаза на изграждане на интегрирания градски транспорт столичното кметство изхарчи над 90 млн. лева. Предишната оперативна програма "Регионално развитие 2007-2013" отпусна безвъзмездно 78.2 млн. лева, с които бяха закупени 50 нови нископодови климатизирани и енергийноефективни тролейбуси.

Реконструирано беше трамвайното трасе по бул. "България от бул. "Витоша" до трамвайно ухо "Борово". Закупиха се 1020 електронни информационни табла, част от които се захранват със слънчеви панели.