Article_top

Българските превозвачи готвят протест за 10 януари в Брюксел, когато се очаква в европейския парламент да заседава комисия по транспорта. Това стана ясно след срещата им с министъра на транспорта Росен Желязков.

На 4 декември съветът „Транспорт, телекомункации и енергетика“ на ЕС прие текстовете от пакета "Мобилност", въпреки че България и още няколко държани - Полша, Унгария, Хърватия, Малта, Ирландия, Латвия и Литва, са против.

Текстът на пакета, който често е наричан и "Закон на Макрон", предвижда следното:

• Седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина;

• шофьорите трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на 4 седмици, освен в някои особени случаи;

• превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна. Така ще се избегне възможността тази практика в чужбина да стане почти постоянна.

Родните превозвачите реагираха с протести още през май, а българските власти и евродепутатите от всички политически семейства се обявиха в тяхна подкрепа, направени бяха и опити текстовете да бъдат променени. В крайна сметка до момента това не е факт до момента.

Превозвачите настояват за блокиране на спорните текстове. Според тях мерките в този си вид означават зачеркване на 17% от БВП на България, какъвто приход носи на страната международния превоз.

“Притиснати сме до стената. От това няма какво по-лошо да стане”, коментираха от бранша. Те предупредиха, че ще търсят съмишленици и подкрепа сред останалите страни-членки, които гласуваха против мерките, предвидени в пакет "Мобилност”.

 

Българските превозвачи готвят протест за 10 януари в Брюксел, когато се очаква в европейския парламент да заседава комисия по транспорта. Това стана ясно след срещата им с министъра на транспорта Росен Желязков.

На 4 декември съветът „Транспорт, телекомункации и енергетика“ на ЕС прие текстовете от пакета "Мобилност", въпреки че България и още няколко държани - Полша, Унгария, Хърватия, Малта, Ирландия, Латвия и Литва, са против.

Текстът на пакета, който често е наричан и "Закон на Макрон", предвижда следното:

• Седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина;

• шофьорите трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на 4 седмици, освен в някои особени случаи;

• превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна. Така ще се избегне възможността тази практика в чужбина да стане почти постоянна.

Родните превозвачите реагираха с протести още през май, а българските власти и евродепутатите от всички политически семейства се обявиха в тяхна подкрепа, направени бяха и опити текстовете да бъдат променени. В крайна сметка до момента това не е факт до момента.

Превозвачите настояват за блокиране на спорните текстове. Според тях мерките в този си вид означават зачеркване на 17% от БВП на България, какъвто приход носи на страната международния превоз.

“Притиснати сме до стената. От това няма какво по-лошо да стане”, коментираха от бранша. Те предупредиха, че ще търсят съмишленици и подкрепа сред останалите страни-членки, които гласуваха против мерките, предвидени в пакет "Мобилност”.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кой ще понесе отговорността за НАПлийкс?