Още една идея за ремонт на ремонта на Закона за местните данъци и такси, засягащ данъка върху автомобилите, предлагат депутати от "Обединени патриоти", начело с бившия вицепрезидент Валери Симеонов. Този път предложението се отнася до хибридите. 

В момента имуществената част от местния данък за колите се изчислява на база мощността на двигателя. За хибридите се взима сбора от мощностите на мотора с вътрешно горене и на електродвигателя. Според депутатите от НФСБ и ВМРО обаче това е несправедливо. Затова предложението им е и при хибридите, както при нормалните автомобили, базата да е само мощността на мотора на гориво. Освен това електрическият мотор е екологичен и няма логика мощността му също да се облага, става ясно от мотивите към законопроекта, внесен днес.

Заради по-високите налози върху старите и "цапащи" коли под 3,5 т., приети от управляващите неотдавна, имаше и протести. Демонстрацииите обаче не дадоха резултат, както и наложеното от президента Румен Радев вето, което бе преодоляно. Текстовете предвиждат въвеждане на екологична компонента при изчисление на данъка, редом с имуществената, която освен мощността включва и годината на производство. Така старите коли с екологична категория под Евро 4 ще плащат повече. Според държавния глава, опозицията и излезлите на протест граждани така на практика общините получават право да събират повече пари от хората със стари возила, които не могат да си позволят по-нови. Изчисленията на опозицията бяха, че става дума за по-висок данък за около 70 на сто от автопарка в страната. Според финансовия министър Владислав Горанов обаче повичешието е на стойност "две кутии цигари годишно", а според ГЕРБ идеята е да се опазва чистотата на въздуха. И със завишаването на налога се въвежда практиката "замърсителят плаща". 

Текстовете влизат в сила от 1 януари, а София и още няколко общини вече подготвят наредбите, с които да вдигнат налозите, съобразено със закона.

Само преди 6 дни друга група депутати от "Обединени патриоти" предложиха и друга промяна в спорните текстове. Тя се състои във въвеждане на изключение - екокомпонентата да не важи за автомобили, които нямат висок екологичен евростандарт и са по-стари, но имат газова уредба. Идеята е тези превозни средства с маса под 3,5 тона, да плащат с 50 на сто по-малко, ако имат фабрична или допълнително монтирата газова уредба. 

Мотивът - освен социалният - а именно, че според статистиката над 70% от автопарка бил от коли на над 15 години, е и екологичен. Според вносителите "доказан факт е, че автомобилите с газова уредба не замърсяват или замърсяват в най-малка степен околната среда". Те намират за несъстоятелен аргументът, в който идеята им беше отхвърлена първия път - че дори да има уредба, няма гаранция, че водачът на колата я ползва. 

С пресния законопроект от днес Симеонов и компания предлагат още нещо - екокатерорията на колите (Евро 3, Евро 4, Евро 5, Евро 6 )да се определя при провеждане на начален  или периодичен годишен технически преглед. Мотивът - с времето и експлоатацията показателите колко екологичен е един автомобил се променят.