Нова система за електронно управление и онлайн услуги ще има Изпълнителната агенция по лекарствата (ИАЛ). Проектът е стартиран в началото на февруари тази година и срокът му на изпълнение на 18 месеца (до август 2015 г.). Общият размер на бюджета е 398 хил. лв като цялата сума е безвъзмездна помощ по Оперативна програма "Административен капацитет" (ОПАК).

С приключването на проекта трябва да бъде въведено електронно управление на административните и информационните услуги по разрешаването за употреба на лекарствени продукти в  България. Електронната система, която трябва да бъде изградена в рамките изпълнението му, трябва да повиши капацитета на ИАЛ и качеството на обслужването на граждани и фирми. Новият софтуер ще надгражда съществуващата информационна система в администрацията.

Според  Мария Стойнова, която е координатор на проекта, новата система ще замести хартиения документооборот, който в момента е “в огромни размери”. Освен това електронната система ще сведе до минимум грешно подадените заявления към ИАЛ и ще осигури онлайн проследяемост на дейността й.

"Полуелектронният" процес на подаване за заявленията ще отпадне. Досега документите можеше да се дават в електронен вариант, но на диск или флашка, който да бъде изпратен в агенцията. Дигитални ще бъдат и листовките за информация на пациента, които до сега се сканираха и качваха на ръка, и много граждани се оплакваха, че не могат да ги разчетат.

Предвидено е и обучение за 34 служители на агенцията, както и закупуване на хардуер, който да отговаря на капацитета на новата система. 

Проектът на ИАЛ е част от въвеждането на електронно правителство в здравната система. Онлайн здравеопазването обаче няма изгледи скоро да стане реалност. Малко след встъпването в длъжност на служебния кабинет, министърът на здравеопазването д-р Мирослав Ненков спря няколко обществени поръчки за милиони. Една от тях - на стойност 12 млн. лева е тази за единна информационна здравна система. Министърът обясни, че не може да се коментира дали е от бързане, но според него техническата спецификация на проекта не е добра.  

Проблемите с онлайн здравеопазването продължават вече 15 години. През 1999 г. Националната здравноосигурителна каса сключва договор с фирмата "АремисСофт" за изграждане на информационна система на стойност 7 млн. лв., или 3,7 млн. щатски долара. Впоследствие американската компания майка обявява, че сделката е на стойност 37 млн. щатски долара. В средата на май 2001 година "АремисСофт" е обвинена в невярното и заблуждаващо представяне на параметрите по договора за изграждане на първите две фази от информационната система на НЗОК. Започва разследване срещу тогавашният ѝ директор д-р Илко Семерджиев и фирмата изпълнител, а касата остава без електронна система.