Френският автомобилостроител “Рено” (Renault) е заплашен от скандал за укриване на вредни емисии от дизеловите си коли подобен на германския “Дизелгейт” с “Фолксваген” (Volkswagen), съобщава “Монд” днес.

Доклад на Висшия институт по автомобили и транспорт на Франция, с който предстои да бъде публикуван и с който вестникът разполага, показва, че тестове на дизеловите модели “Каптюр” (Captur) и “Клио IV” (Clio IV) са показали по-ниски емисии при лабораторни изпитания и по-високи -  на пътя благодарение на модификации на устройствата за улавяне на вредния азотен окис.

Френски съд през октомври 2017 година нареди да бъдат извършени изпитанията, за да установи дали “Рено” е заблуждавала обществото за истинските емисии на колите си.

Опитите са показали, че системата за улавяне на вредните газове не работи под и над определени температури на въздуха и не пречиства нищо при скорост на автомобила под 50 километра в час. Това е горната граница за централните части на градовете, където има най-много хора изложени на опасност от вредните емисии.

"Монд" отбелязва, че емисиите на азотни окиси и на фини  прахови частици от дизеловите двигатели са причина за 48 000 случая на преждевременна смърт годишно във Франция.