Article_top

64-ото издание на „Евровизия” приключи, nобедител (с 492 точки) е холадският изпълнител Дънкан Лорънс с песента „Arcade“, на второ място е представителят на Италия Махмуд (465 точки), а комбинацията от гласовете на зрителите и точките на националните журита класираха надеждата на Русия Сергей Лазарев на трето място с почти сто точки по-малко. България нямаше участник и БНТ не излъчваше състезанието, за което сме ѝ благодарни.

Ако съдим по руските медии, в родината на Йосиф Кобзон, Алла Пугачова и Филип Киркоров много хора са огорчени и обидени, че „Русия отново не успя да победи”, както написа Иля Кролевски в статия, озаглавена „Стига сме гледали” в сайта „Лента.ру”.

В стил „гроздето е кисело”, авторът твърди, че само след няколко месеца никой няма да спомня нито едно от изпълненията на „Евровизия 2019” и обяснява защото страната му отдавна е трябвало да спре да си губи времето с това музикално състезание. Но е напълно прав – с много редки изключения (като „Любов за двама” на португалеца Салвадор Собрал през 2017 г.), евровизионното грозде наистина е кисело и неподходящо за музикална консумация. (Още веднъж: благодарим на БНТ.)

За Русия отново са гласували най-вече зрители в страни, където живеят много руснаци, като Израел, Естония, Латвия, Литва, Молдавия, Армения… най-много точки руснакът получи от Азербайджан. Той имаше шанс да се класира и по-високо, но не получи нито точка от Беларус. Официалното жури на бившата съветската република бе дисквалифицирано заради нарушение на правилата. В интервю членовете му разкриха за кого са гласували на полуфиналите. Така „блоковото гласуване”, което превръща „Евровизия” от песенен в геополитически конкурс, можеше да помогне на Русия – и тогава едва ли в „Лента“ щеше да с появи текст, озаглавен „Стига сме гледали”.

Заплетената система за гласуване често е определяна като един от основните недостатъци на конкурса. Последните големи промени в правилата настъпиха през 2016 г. – организаторите въведоха нова система за отделно гласуване на журито и публиката, без да осредняват резултата. С тази система може да се определи кой от артистите е станал фаворит на публиката.

Иновациите добавиха интрига, но не спасиха от „блоковото гласуване“, за което „Евровизия“ е подлагана критики от години: гражданите на една участваща страна не могат да гласуват за своя представител и следователно да изберат изпълнител от съседна държава – или от идеологическа солидарност, или просто като поздрави за приятели или роднини, живеещи в тази страна. Поради това гражданите на бившия СССР разделят европейските държави и само съседните държави редовно си обменят гласове.

Друг проблем на „Евровизия” е еднотипността на значителна част от участниците, отбелязва Кролевски. Година след година повечето страни изпращат на конкурса „попизпълнители с поппесни”, които си приличат като две капки вода. В крайна сметка онова, което получават зрителите като естетическо преживяване, е същото: чаша гола вода.

Така че, нека благодарим за трети път на БНТ и лично на Константин Каменаров за може би най-доброто решение, което е взел през директорския си мандат.

Площад Славейков.

 

64-ото издание на „Евровизия” приключи, nобедител (с 492 точки) е холадският изпълнител Дънкан Лорънс с песента „Arcade“, на второ място е представителят на Италия Махмуд (465 точки), а комбинацията от гласовете на зрителите и точките на националните журита класираха надеждата на Русия Сергей Лазарев на трето място с почти сто точки по-малко. България нямаше участник и БНТ не излъчваше състезанието, за което сме ѝ благодарни.

Ако съдим по руските медии, в родината на Йосиф Кобзон, Алла Пугачова и Филип Киркоров много хора са огорчени и обидени, че „Русия отново не успя да победи”, както написа Иля Кролевски в статия, озаглавена „Стига сме гледали” в сайта „Лента.ру”.

В стил „гроздето е кисело”, авторът твърди, че само след няколко месеца никой няма да спомня нито едно от изпълненията на „Евровизия 2019” и обяснява защото страната му отдавна е трябвало да спре да си губи времето с това музикално състезание. Но е напълно прав – с много редки изключения (като „Любов за двама” на португалеца Салвадор Собрал през 2017 г.), евровизионното грозде наистина е кисело и неподходящо за музикална консумация. (Още веднъж: благодарим на БНТ.)

За Русия отново са гласували най-вече зрители в страни, където живеят много руснаци, като Израел, Естония, Латвия, Литва, Молдавия, Армения… най-много точки руснакът получи от Азербайджан. Той имаше шанс да се класира и по-високо, но не получи нито точка от Беларус. Официалното жури на бившата съветската република бе дисквалифицирано заради нарушение на правилата. В интервю членовете му разкриха за кого са гласували на полуфиналите. Така „блоковото гласуване”, което превръща „Евровизия” от песенен в геополитически конкурс, можеше да помогне на Русия – и тогава едва ли в „Лента“ щеше да с появи текст, озаглавен „Стига сме гледали”.

Заплетената система за гласуване често е определяна като един от основните недостатъци на конкурса. Последните големи промени в правилата настъпиха през 2016 г. – организаторите въведоха нова система за отделно гласуване на журито и публиката, без да осредняват резултата. С тази система може да се определи кой от артистите е станал фаворит на публиката.

Иновациите добавиха интрига, но не спасиха от „блоковото гласуване“, за което „Евровизия“ е подлагана критики от години: гражданите на една участваща страна не могат да гласуват за своя представител и следователно да изберат изпълнител от съседна държава – или от идеологическа солидарност, или просто като поздрави за приятели или роднини, живеещи в тази страна. Поради това гражданите на бившия СССР разделят европейските държави и само съседните държави редовно си обменят гласове.

Друг проблем на „Евровизия” е еднотипността на значителна част от участниците, отбелязва Кролевски. Година след година повечето страни изпращат на конкурса „попизпълнители с поппесни”, които си приличат като две капки вода. В крайна сметка онова, което получават зрителите като естетическо преживяване, е същото: чаша гола вода.

Така че, нека благодарим за трети път на БНТ и лично на Константин Каменаров за може би най-доброто решение, което е взел през директорския си мандат.

Площад Славейков.

Коментари

kuleto44's picture
kuleto44
kuleto44

Високите естетически(?)

Високите естетически(?) критерии на Каменаров, Кошлуков и автора на това естетико-политическо недонсче са недостъпни за по-простите читатели на Клуб Z като мен ,който оцени неизлъчването на финала на Евровизия като позор, равен на неизлъчването на кацането на Луната .Най-добре е да излезем и от Европейския съюз, та да процъфтява нашата православна идентичност, достойно защититена в последната "Панорама"(17-V),където патриотизъмът трещеше та дрънкаше, за радост на данъкоплатците и "любителите на естетически наслади от най-висок тип".Да заменим Мадона с Марешки-естетическо преживявана от най-висока класа, нали?
Martin Martinov's picture
Martin Martinov
САМОсеПИТАМ

"Победителят" би следвало

да бъде дисквалифициран..
Първото правило - нова песен за Евро"визията"..
Той участва с песен излъчвана през 2017-та година..
https://www.youtube.com/watch?v=DtzDJs62NtE&app=desktop
kuleto44's picture
kuleto44
kuleto44

На това"излъчване" ли му

На това"излъчване" ли му викаш?Важното е, че догодина сме в Амстердам.А Тел Авив беше зашеметяващ?Най-великото шоу на планетата.Кой видял-видял;Каменаров да си пие "Златния корен".

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво ще товари и разтоварва новото пристанище на Ахмед Доган?