БСП (коалицията "БСП за България") е дала най-много пари на медии в приключилата преди дни кампания за изборите за Европейски парламент. Това сочат данните, огласени от "Отворен парламент". Второто място е за "Воля", а трета е управляващата ГЕРБ.

Всички участници в кампанията имаха сключени договори за медийно отразяване. Съгласно данните към 27 май, те са изразходвали общо 3 281 413 лв. (без ДДС). Тази сума е съизмерима с разходите, направени за медии по време на кампанията за предсрочните парламентарни избори през 2017 г.

Въпреки че не успяха да получат най-много мандати в Европейския парламент, според публикуваните договори най-много средства за отразяването на предизборната кампания са вложили от КП “БСП за България” – 681 896 лв. (без ДДС). Все пак най-неуспешна медийна кампания от гледна точка на изборния резултат са имали от КП “Воля – българските родолюбци” – с изразходвани 597 180 лв. (без ДДС).

ПП ГЕРБ е на трето място с 494 502 лв. (без ДДС). Тук не можем да отчетем стойността и медийния ефект на обиколките на министър-председателя, предавани “на живо” във социалната медия Facebook, отбелязват от "Отворен парламент".

За доставчиците на медийни услуги съществува задължението да обявяват на интернет страниците си информация и за безвъзмездните договори, които сключват във връзка с предизборната кампания. Само телевизия "Евроком" публикува данни за безвъзмездно отразяване. Медията има договори с с ПП “Възраждане”, ПП „Движение презареди България“, КП “Движение Заедно”, КП “Воля – Българските родолюбци”, КП „Възход“, независимите кандидати Минчо Христов и Десислава Иванчева.

Кои бяха любимите медии на кандидатите?

От публикуваните по време на кампанията договори става ясно, че най-много средства са привлечени от bTV – 712 106 лв. (без ДДС), NOVA – 627 675 лв. (без ДДС) и БНТ – 289 139 лв. (без ДДС).

От печатните медии в. Труд е най-предпочитан за реклама и е привлякъл 108 112 лв. (без ДДС), следван от в. 24 часа – 97 144 лв. (без ДДС). Значителна е разликата между двата вестника и в. Сега, който се нарежда на трето място по приходи от политическа реклама с 39 083 лв. (без ДДС).