Article_top

Расте броят на картините със съмнителна автентичност в изложбата „Модернизъм и авангард. Българската перспектива“ в столичната галерия „Структура“.

Първоначално бе открито, че рисунка с подпис на Сирак Скитник (1883-1943) всъщност е създадена от френската художничка Малика Фавър и отпечатана на корицата на „Камасутра“, издание на „Пенгуин“. После се появиха и още…

От галерията съобщиха, че ще сформират експертен съвет, който да провери цялата представена колекция на Николай Неделчев; заявиха, че намират случая за злоумишлена провокация.

И докато се събере комисията от специалисти, ентусиасти започнаха да проверяват доброволно останалите произведения в „Структура“. „Площад Славейков“ намери две – рисунка, представена като създадена от Гео Милев, всъщност е на немския експесионист – Ернст Лудвиг Кирхнер (1880-1938), предложена на търг на модерно изкуство в Кьолн през 2018 г. с предварителна оценка между 60 000 и 80 000 евро.

Вляво - рисунка уж на Гео Милев от изложбата в галерия „Структура”. Вдясно - „Тацьорка с вдигната пола“ на Ернст Лудвиг Кирхнер.

Ето още една, на която открихме оригинала:

Вдясно – дизайнерска рисунка на австрийския художник Коломан Мозер (1868 -1918), туш върху хартия, Виена. Вляво – българският вариант, приписан на Харалампи Тачев (1875-1944).

Търсенето на фалшификати в изложбата дори се превърна във форма на игра за някои в интернет – става чрез търсачката за изображения в Гугъл, необходимо е само да имате снимки на картина от изложбата.

Ето как се появиха още примери, а и читатели на „Площад Славейков“ започнаха да ни изпращат копия и техните оригинали:

Вляво: "Ревност" на Мирчо Качулев, според каталога на "Структура". Вдясно: "Вечен идол" на Киб.

Очевидно заради личните пристрастия на собственика на колекцията Николай Неделчев към работите на Мирчо Качулев (1901 – 1972) в изложбата могат да се видят най-много "негови" творби, копирани от съвременни автори.

В телевизионни интервюта Неделчев разказва, че се е запалил по модернизма именно от работа на Качулев, която видял преди шест години. Дано не е някоя от тези (виж и основната снимка най-горе).

 

Расте броят на картините със съмнителна автентичност в изложбата „Модернизъм и авангард. Българската перспектива“ в столичната галерия „Структура“.

Първоначално бе открито, че рисунка с подпис на Сирак Скитник (1883-1943) всъщност е създадена от френската художничка Малика Фавър и отпечатана на корицата на „Камасутра“, издание на „Пенгуин“. После се появиха и още…

От галерията съобщиха, че ще сформират експертен съвет, който да провери цялата представена колекция на Николай Неделчев; заявиха, че намират случая за злоумишлена провокация.

И докато се събере комисията от специалисти, ентусиасти започнаха да проверяват доброволно останалите произведения в „Структура“. „Площад Славейков“ намери две – рисунка, представена като създадена от Гео Милев, всъщност е на немския експесионист – Ернст Лудвиг Кирхнер (1880-1938), предложена на търг на модерно изкуство в Кьолн през 2018 г. с предварителна оценка между 60 000 и 80 000 евро.

Вляво - рисунка уж на Гео Милев от изложбата в галерия „Структура”. Вдясно - „Тацьорка с вдигната пола“ на Ернст Лудвиг Кирхнер.

Ето още една, на която открихме оригинала:

Вдясно – дизайнерска рисунка на австрийския художник Коломан Мозер (1868 -1918), туш върху хартия, Виена. Вляво – българският вариант, приписан на Харалампи Тачев (1875-1944).

Търсенето на фалшификати в изложбата дори се превърна във форма на игра за някои в интернет – става чрез търсачката за изображения в Гугъл, необходимо е само да имате снимки на картина от изложбата.

Ето как се появиха още примери, а и читатели на „Площад Славейков“ започнаха да ни изпращат копия и техните оригинали:

Вляво: "Ревност" на Мирчо Качулев, според каталога на "Структура". Вдясно: "Вечен идол" на Киб.

Очевидно заради личните пристрастия на собственика на колекцията Николай Неделчев към работите на Мирчо Качулев (1901 – 1972) в изложбата могат да се видят най-много "негови" творби, копирани от съвременни автори.

В телевизионни интервюта Неделчев разказва, че се е запалил по модернизма именно от работа на Качулев, която видял преди шест години. Дано не е някоя от тези (виж и основната снимка най-горе).

Коментари

менте до менте

тази изложба не я ли затвориха до сега?
дедо Ощавко's picture
дедо Ощавко
Ощавен маркиз

Кулекцьонерската лакомия на

Кулекцьонерската лакомия на откривателя и промоутъра на "бг-туристическите Яйца по панагюрски" го е вкарала в сутереня на ловката нашенска фалишификаторска удожествена школа. Къкто казваше дедо ми: на таков шаран - такъва кука...Ма, де да бяше само той; из кулекцийте на маса олиго-мутро-чинге болгар-новоботаше има иляди подобни ментета. Хо-хо. С тази сверх-ефелъшка модерн-авангардизька излагация само се проби за перви път гавнобалоня на диренията нашенски на полЬзу "риволуционного авангардизЬма из губернийката". Язък за инак достойните имена на Сирак Скитник, Харалампи Тачев и по-слабо известния Мирчо Качулев. Они вина немат! А Гео Милев па, хабер е немал за "танцьорката", завалията.

Прав си, маркизе!

А злите езици разправят, че не само частните колекции, но и колекцията на Галерията за чуждестранно изкуство има този проблем. И че нашите "експерти" като Св. Русев и др., изпратени да търсят експонати за новоучредената "людмилска" инциатива, са купували копия, а разликата в цената са си я прибирали. Сигурно трябва да споменем и едно цяло ято историци-експерти, работещи в НИМ и др. музеи, които се препитаваха с частни експертни оценки на археологически артефакти без въобще да имат необходимата квалификация за тази работа.
ajur ajur's picture
ajur ajur
ajur

Поздравления за откритията!

Поздравления за откритията! Интересно е как за няколко седмици са открити толкова съвпадения. Иска ми се да видим човекът, направил тези разкрития! На мен през търсачката не ми излизат :/

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кой ще понесе отговорността за НАПлийкс?