На 5 юли 1994 г. Джеф Безос - тогава на 30 години, зарязва работата си като висш мениджър на хедж-фонд и основава с 10 000 долара собствени пари една от първите онлайн книжарници.

Компанията първоначално се казва Cadabra, по-късно бива прекръстена на Amazon. Първият офис е гаражът на Безос.

Той получава и 300 000 долара от родителите си, както и по-малки суми от други инвеститори. И предупреждава всички - има 70% шанс компанията да фалира. 

След три години обаче тя излиза на борсата и бързо генерира капитал от над 54 млн. долара, с които Безос бързо елиминира по-малките конкуренти. През 1998 г. Amazon започва да предлага не само книги, а и видео и музика, както е планирал от самото начало. 

В следващите години компанията харчи много и в края на 2002 г. изпада във временна криза и спад на печалбите - но 2 милиарда заем, затваряне на центровете за разпределение и 14% съкращения на персонала спасяват начинанието. На следващата година има печалба от 300 млн. долара.

Интернет расте и Amazon бързо се превръща от онлайн магазин в технологичен гигант, като придобива клауд услуги, започва да предлага собствени технологични продукти - първо четеца с електронно мастило Kindle, после смартфони, таблети и др. Традиционните книжарници бързо отстъпват пред Amazon, като или възприемат модела на компанията, или фалират.

През 2015 г. компанията става най-скъпата от гледна точка на пазарна капитализация в САЩ, а през януари тази година минава психологическата бариера от 1 трилион долара.

Скандалите на подминаха Amazon. Компанията първо бе обвинявана в хитро укриване на данъци - за 2017 г. тя не плати нито цент в САЩ заради данъчни облекчения за корпорациите, въведени от Тръмп.

После избухна скандал с достъпа до потребителска информация през гласовия им асистент Alexa, който записва всяка команда за по-късен анализ, а трети лица може би имат достъп до тези данни. Вследствие на това американските регулатори, начело с Федералната комисия по търговия, започнаха проверки на компанията.