Article_top

В политиката има една максима, която като че ли се е превърнала в аксиома - "Не е важно какво работиш, важно е да се шуми".

Говоренето се изроди в "празни приказки", които замениха всичко. Те дори станаха по-всеобхватни и от политическите обещания. Навлязохме в ерата на самозалъгването (wishful thinking), където едно е да искаш, друго е да стане. Оптимизъм трябва. Справка - вижте блясъсъка в очите на министъра на туризма Николина Ангелкова. 

През април 2015 г. министър Ангелкова обяви, че най-известния актьор на Боливуд – Аджай Девган, ще снима рекламен клип за България като туристическа дестинация. Въображението ми започна да рисува потоци от индийци, които почиват на българското черноморие. А зимата в Банско, Боровец и Пампорово се извиват километрични индийски опашки пред ски лифтовете. Това така и не се случи. Вероятно г-н Девган е забравил да ни спомене пред многомилионната си публика. 

Три години след това министър Ангелкова се прицели в китайските туристи. На форума "16+1" в София през юли тя обяви, че китайските туристи в България ще нарастват с по 5,1% всяка година до 2023 г. Въображението ми замени индийците с китайци.

Но вероятно най-много ухажвани от представителите на държавата са руските туристи. Няма двустранна среща, на която да не се спомене как да се облекчат още визите за руски туристи или да се омекотят санкциите така, че и представители на добре платената многохилядна руска държавна администрация да посещава България. Или ако трябва да перифразираме премиерът Борисов: Черно море трябва да бъде място за лодки, не за война!

Кой ще понесе отговорността за НАПлийкс?

Чудно е обаче, защо управляващите, които толкова много се грижат да напълнят празните хотели по Черноморието и зимните ни туристически курорти все изваждат от уравнението българския турист?

Той не е желан на "Слънчака", защото не може да носи на пиене колкото британците. Мрънка, че му е скъпо да дава за комплект чадър и шезлонг 70 лв., а за литър и половина минерална вода - 11 лв. Ама не всичко е пари. Мрънка и за това, че е презастроено. Изчезвали дюни - та това е една купчина пясък! Мрънка и за това, че държавата дава на безценица плажни ивици на концесия на лица с престъпна биография. А в същото време превръща в престъпници тези, които искат да плажуват с палатки и каравани. Мрънка и затова, че "батки" са си заградили плажни ивици и искат такса вход. 

Недоволства българският турист - в някои планински курорти местната власт позволила строителен разврат. Затова, че концесионерът на ски пистата в Банско не само, че "забравил" да плаща в продължение на 10 години екотакса на държавата, но и поиска да навлезе в територията на Национален парк "Пирин". Ехидничи, когато една ски легенда като Марк Жирардели се превръща в мюре на същия този концесионер. Въобще, българският турист е един голям мрънкач. 

Представителите на държавата успяха да затвърдят един добре работещ модел, който успешно обслужва интересите на определени кръгове в туристическия бизнес. Години наред България беше рекламирана като евтина турстическа дестинация - за секс и алкохол на корем. Безразборното строителство "изпра" капитали от сивата икономика. Внасят се лобистки законодателни поправки за "спасяването" на "редници" от всякакъв калибър.

Преди два дни представител на туристическия бранш поиска да бъде намален и ДДС за туризма. Та той е 9%! Освен да го премахнем въобще. И подобно на стрък магданоз върху цялата тази мешана салата нахалност, министерството на туризма ще даде 500 хил. лв. за нов стратегически документ, с който да спасява бранша. 

Цялото това арогантно поведение и откровена лакомия гони все повече българските туристи. И няма какво да се сърдят туристическите босове, че все повече българи предпочитат да ходят в Турция или Гърция на море, да карат ски в Алпите, да избират всичко друго, макар и по-скъпо, но не и родното. Защото родното е дадено на концесия. И нека си вярват, че Ангелкова ще им доведе богати китайци и индийци, а Борисов ще омекоти санкции срещу Русия. Нали сме в ерата на wishful thinking. 

 

В политиката има една максима, която като че ли се е превърнала в аксиома - "Не е важно какво работиш, важно е да се шуми".

Говоренето се изроди в "празни приказки", които замениха всичко. Те дори станаха по-всеобхватни и от политическите обещания. Навлязохме в ерата на самозалъгването (wishful thinking), където едно е да искаш, друго е да стане. Оптимизъм трябва. Справка - вижте блясъсъка в очите на министъра на туризма Николина Ангелкова. 

През април 2015 г. министър Ангелкова обяви, че най-известния актьор на Боливуд – Аджай Девган, ще снима рекламен клип за България като туристическа дестинация. Въображението ми започна да рисува потоци от индийци, които почиват на българското черноморие. А зимата в Банско, Боровец и Пампорово се извиват километрични индийски опашки пред ски лифтовете. Това така и не се случи. Вероятно г-н Девган е забравил да ни спомене пред многомилионната си публика. 

Три години след това министър Ангелкова се прицели в китайските туристи. На форума "16+1" в София през юли тя обяви, че китайските туристи в България ще нарастват с по 5,1% всяка година до 2023 г. Въображението ми замени индийците с китайци.

Но вероятно най-много ухажвани от представителите на държавата са руските туристи. Няма двустранна среща, на която да не се спомене как да се облекчат още визите за руски туристи или да се омекотят санкциите така, че и представители на добре платената многохилядна руска държавна администрация да посещава България. Или ако трябва да перифразираме премиерът Борисов: Черно море трябва да бъде място за лодки, не за война!

Кой ще понесе отговорността за НАПлийкс?

Чудно е обаче, защо управляващите, които толкова много се грижат да напълнят празните хотели по Черноморието и зимните ни туристически курорти все изваждат от уравнението българския турист?

Той не е желан на "Слънчака", защото не може да носи на пиене колкото британците. Мрънка, че му е скъпо да дава за комплект чадър и шезлонг 70 лв., а за литър и половина минерална вода - 11 лв. Ама не всичко е пари. Мрънка и за това, че е презастроено. Изчезвали дюни - та това е една купчина пясък! Мрънка и за това, че държавата дава на безценица плажни ивици на концесия на лица с престъпна биография. А в същото време превръща в престъпници тези, които искат да плажуват с палатки и каравани. Мрънка и затова, че "батки" са си заградили плажни ивици и искат такса вход. 

Недоволства българският турист - в някои планински курорти местната власт позволила строителен разврат. Затова, че концесионерът на ски пистата в Банско не само, че "забравил" да плаща в продължение на 10 години екотакса на държавата, но и поиска да навлезе в територията на Национален парк "Пирин". Ехидничи, когато една ски легенда като Марк Жирардели се превръща в мюре на същия този концесионер. Въобще, българският турист е един голям мрънкач. 

Представителите на държавата успяха да затвърдят един добре работещ модел, който успешно обслужва интересите на определени кръгове в туристическия бизнес. Години наред България беше рекламирана като евтина турстическа дестинация - за секс и алкохол на корем. Безразборното строителство "изпра" капитали от сивата икономика. Внасят се лобистки законодателни поправки за "спасяването" на "редници" от всякакъв калибър.

Преди два дни представител на туристическия бранш поиска да бъде намален и ДДС за туризма. Та той е 9%! Освен да го премахнем въобще. И подобно на стрък магданоз върху цялата тази мешана салата нахалност, министерството на туризма ще даде 500 хил. лв. за нов стратегически документ, с който да спасява бранша. 

Цялото това арогантно поведение и откровена лакомия гони все повече българските туристи. И няма какво да се сърдят туристическите босове, че все повече българи предпочитат да ходят в Турция или Гърция на море, да карат ски в Алпите, да избират всичко друго, макар и по-скъпо, но не и родното. Защото родното е дадено на концесия. И нека си вярват, че Ангелкова ще им доведе богати китайци и индийци, а Борисов ще омекоти санкции срещу Русия. Нали сме в ерата на wishful thinking. 

Коментари

Отлична статия

Най-откровено разголва същността на ужбизнесмените - мутри.
Хем алчни, хем глупави!

Тюрлюгювеч.

Българският турист е като българския хотелиер. И двамата избират евтинкото, мизерното и "далаверата" и после се хапат за г.зо като усетят какво точно са избрали.

От друга страна, нямат избор, щото друго не могат да си позволят - това, че са некадърни, мързеливи и бедни заедно не е случайност.
Martin Martinov's picture
Martin Martinov
САМОсеПИТАМ

???????????????

Хубаво написано..
Ама малък пропуск съзрях..
При последното ходене на АНГЕЛИНКАТА ни туризЪма в Русията - тя за фериботен ли, уж круизен туризъм си мечтаеше да пуска..
tdrgrgv's picture
tdrgrgv
tdrgrgv

тт

От хора в бранша съм чувал,че най-готините туристи по черноморието винаги са били българите.Изключвам някои самозабравили се новобогаташи и мутреси.Та българина не мрънка,той сменя мястото за почивка.Не можете да го съдите,че не иска да плаща 11 лева за вода и 9 лева за таратор.всъщност продукта който се предлага като туризъм е точно такъв-тараторен.А онова недоразумение герберско-министърката,през всичките години начело на министерството си мислеше че всичко ще се оправи от самосебе си.Въпрос на капацитет.Но това е с което разполагат управляващите-нищо като министри,но като мутри-бетон.
i l's picture
i l
ivanll

9% ДДС? Трябва да има протест

9% ДДС? Трябва да има протест за да се върне на 20! От къде на къде лекарства, учебници и храната ще са на 20%, а водката за някой пиян руснак да е с 9% ДДС?
Martin Martinov's picture
Martin Martinov
САМОсеПИТАМ

А ВЪЗПИТАНИТЕ

пияни ИНГИЛИЗИ що ги пропусна??
Или шведите.. Дет кат дойдат дори и да искат до плажа не могат да отидат.. Натъралянкани край басейна на хотела в само България пребивават..
Ами излез да протестираш!!
Щото засега реалния протест е от УЖ туристическио бранш.. Щото и тез 9% са им били много..
Той е факт..
А не твойто писание във форума..
Martin Martinov's picture
Martin Martinov
САМОсеПИТАМ

И САМО СРЕЩУ

9% за водката на руснаците ли ша протестираш?
Срещу 9% ДДС за картончетата от игрите на "щастието" дума няма ли да отвориш??? Или не ти е изгодно срещу тях да протестираш?
И я по-добре иди до Слънчака.. Да си видиш как руснаците си купуват водката от супермаркетите там.. С 20% ДДС.. А не по ресторантите..
И да видиш как те в руски апартаменти и стаи по апартхотели пребивават..
Щото май по спомени от БАЛКАНТУРИСТКО време лозунгите дигаш..

Вижте сега

Има норми по света за морския туризъм - по нашия закон на легло в Слънчака трябва да има 12 кв.м. плаж. Очевадно е, че това е само в закона. Добре, че основната маса "туристи" на слънчака спят през деня! И така нещата ще се саморегулират - туристите ще намаляват, докато не се стигне до 12 кв.м. плаж на човек. Пък те нека си строят...

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кой ще понесе отговорността за НАПлийкс?