Article_top

"БТК" ЕАД - чиято търговска марка е "Vivacom" - е подала жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу американския технологичен гигант "Apple". Документите са заведени днес в антимонополния орган, става ясно от сайта му. Към момента е ясно само, че КЗК е образувала производство по жалбата. Тя е с предмет "забрана за злоупотреба с по-силна позиция при договаряне". 

"Vivacom" е мобилният оператор с най-голям оборот и печалба в България, но и единственият, който не предлага на клиентите си продукти с марката "Apple". По всяка вероятност това стои и в основата на претенциите към американската компания, производител на iPhone.

В момента българската телекомуникационна компания е в процес на продажба. Неин мажоритарен акционер е бизнесменът Спас Русев.

Какво пише в закона 

В Закона за защита на конкуренцията "забраната за злоупотреба с по-силна позиция при договаряне" е описана в чл. 37а. Той гласи:

Чл. 37а. (1) Забранява се всяко действие или бездействие на предприятие с по-силна позиция при договаряне, което е в противоречие с добросъвестната търговска практика и уврежда или може да увреди интересите на по-слабата страна при договарянето и на потребителите. Недобросъвестни са действия или бездействия, които нямат обективно икономическо основание, като необоснован отказ да се доставят или закупят стоки или услуги, налагане на необосновано тежки или дискриминационни условия, или неоснователно прекратяване на търговски отношения.

(2) Наличието на по-силна позиция при договаряне се определя с оглед характеристиките на структурата на съответния пазар и конкретното правоотношение между засегнатите предприятия, като се отчита степента на зависимост между тях, характерът на дейността им и разликата в нейния мащаб, вероятността за намиране на алтернативен търговски партньор, включително съществуването на алтернативни източници на снабдяване, канали за разпространение и/или клиенти.

При нарушение на разпоредбата, установено от КЗК, наказанието може да е имуществена санкция в размер до 10% от реализирания от съответната компания оборот от продажбата на продукта, предмет на нарушението за предходната година. Минималната санкция е 10 000 лв. При липса на реализиран оборот  КЗК налага имуществена санкция в размер от 10 000 до 50 000 лв, пише още в нормативния акт. 

Ключови думи
 

"БТК" ЕАД - чиято търговска марка е "Vivacom" - е подала жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу американския технологичен гигант "Apple". Документите са заведени днес в антимонополния орган, става ясно от сайта му. Към момента е ясно само, че КЗК е образувала производство по жалбата. Тя е с предмет "забрана за злоупотреба с по-силна позиция при договаряне". 

"Vivacom" е мобилният оператор с най-голям оборот и печалба в България, но и единственият, който не предлага на клиентите си продукти с марката "Apple". По всяка вероятност това стои и в основата на претенциите към американската компания, производител на iPhone.

В момента българската телекомуникационна компания е в процес на продажба. Неин мажоритарен акционер е бизнесменът Спас Русев.

Какво пише в закона 

В Закона за защита на конкуренцията "забраната за злоупотреба с по-силна позиция при договаряне" е описана в чл. 37а. Той гласи:

Чл. 37а. (1) Забранява се всяко действие или бездействие на предприятие с по-силна позиция при договаряне, което е в противоречие с добросъвестната търговска практика и уврежда или може да увреди интересите на по-слабата страна при договарянето и на потребителите. Недобросъвестни са действия или бездействия, които нямат обективно икономическо основание, като необоснован отказ да се доставят или закупят стоки или услуги, налагане на необосновано тежки или дискриминационни условия, или неоснователно прекратяване на търговски отношения.

(2) Наличието на по-силна позиция при договаряне се определя с оглед характеристиките на структурата на съответния пазар и конкретното правоотношение между засегнатите предприятия, като се отчита степента на зависимост между тях, характерът на дейността им и разликата в нейния мащаб, вероятността за намиране на алтернативен търговски партньор, включително съществуването на алтернативни източници на снабдяване, канали за разпространение и/или клиенти.

При нарушение на разпоредбата, установено от КЗК, наказанието може да е имуществена санкция в размер до 10% от реализирания от съответната компания оборот от продажбата на продукта, предмет на нарушението за предходната година. Минималната санкция е 10 000 лв. При липса на реализиран оборот  КЗК налага имуществена санкция в размер от 10 000 до 50 000 лв, пише още в нормативния акт. 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Защо само Иван Гешев е номиниран за главен прокурор?