Article_top

Консорциум "Соф Кънект" (фонд "Меридиам Ийстърн Юръп инвестмънтс САС" в партньорство с оператора "Флугхафен Мюнхен") спечели конкурса за концесионер на летище София.

Това обяви министърът на транспорта Росен Желязков днес. Операторът на мюнхенското летище е спечелил пред останалите четирима допуснати кандидати с най-голям брой точки - 86,12, като е получил и максималните сто точки в графа "техническо предложение" (както и още две). Аеропортът в Мюнхен е второто най-натоварено летище в Германия след това във Франкфурт.

Офертата на "Соф Кънект" е за 24,5 млн. евро годишна концесионна такса и инвестиции за 608 млн. евро.

На второ място е класирано предложението на френско-турския консорциум на "Еърпортс де Пари" и "ТАВ Хавалиманларъ холдинг" (80,3 точки), трета е българската компания "Фрапорт България" ЕАД, която оперира летищата във Варна и Бургас ( 80,19 точки).

Следва консорциум "Витоша" ("Манчестър еърпорт груп оувърсийз инвестмънтс лимитид", който притежава и управлява три летища във Великобритания и британското дружество на китайската "Бейджин кънстракшън ейнджиниринг груп"). Последен е консорциум "ССБ София Еърпорт ДжейВи" (управлява летището в Копенхаген в Малмьо, Швеция).

"Благодаря им за това, че повярваха в инвестиционната среда, повярваха в правителството, в прозрачниостта на процедурата. Офертите бяха изключително силни и оспорвани", посочи днес Желязков.

И допълни, че с концесионирането на летище София държавата "остава" на аеропорта чрез летищните такси, митническия и граничния контрол и пр.

"При оценката комисията е взела предвид изпълнимостта, достоверността и устойчивостта на предлагания модел за развитие - общ план, бизнес план, финансов план и стратегия", подчерта министърът.

Предложението на френско-турския консорциум бе за годишна концесионна такса от 32,8 млн. евро и инвестиции от 903 млн. евро. "ССБ София еърпорт ДжейВи" предложи 26,5 млн. евро годишни плащания, "Фрапорт България“ ЕАД - 21 млн. евро и вложения от 615 млн. евро, а "Витоша" 19,95 млн. евро годишно и инвестиции за над 1 млрд. евро за периода на концесията.

Обжалване може да има в 10-дневен срок от решението пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Ако спорът стигне до Върховния административен съд, то той трябва да се произнесе в срок от един месец, т. е. процедурата ще е кратка, посочи още министърът. И допълни, че всички участници са уведомени за решението на транспортното министерство.

Процедурата по търсене на концесионер стартира в началото на юли миналата година.

 

Консорциум "Соф Кънект" (фонд "Меридиам Ийстърн Юръп инвестмънтс САС" в партньорство с оператора "Флугхафен Мюнхен") спечели конкурса за концесионер на летище София.

Това обяви министърът на транспорта Росен Желязков днес. Операторът на мюнхенското летище е спечелил пред останалите четирима допуснати кандидати с най-голям брой точки - 86,12, като е получил и максималните сто точки в графа "техническо предложение" (както и още две). Аеропортът в Мюнхен е второто най-натоварено летище в Германия след това във Франкфурт.

Офертата на "Соф Кънект" е за 24,5 млн. евро годишна концесионна такса и инвестиции за 608 млн. евро.

На второ място е класирано предложението на френско-турския консорциум на "Еърпортс де Пари" и "ТАВ Хавалиманларъ холдинг" (80,3 точки), трета е българската компания "Фрапорт България" ЕАД, която оперира летищата във Варна и Бургас ( 80,19 точки).

Следва консорциум "Витоша" ("Манчестър еърпорт груп оувърсийз инвестмънтс лимитид", който притежава и управлява три летища във Великобритания и британското дружество на китайската "Бейджин кънстракшън ейнджиниринг груп"). Последен е консорциум "ССБ София Еърпорт ДжейВи" (управлява летището в Копенхаген в Малмьо, Швеция).

"Благодаря им за това, че повярваха в инвестиционната среда, повярваха в правителството, в прозрачниостта на процедурата. Офертите бяха изключително силни и оспорвани", посочи днес Желязков.

И допълни, че с концесионирането на летище София държавата "остава" на аеропорта чрез летищните такси, митническия и граничния контрол и пр.

"При оценката комисията е взела предвид изпълнимостта, достоверността и устойчивостта на предлагания модел за развитие - общ план, бизнес план, финансов план и стратегия", подчерта министърът.

Предложението на френско-турския консорциум бе за годишна концесионна такса от 32,8 млн. евро и инвестиции от 903 млн. евро. "ССБ София еърпорт ДжейВи" предложи 26,5 млн. евро годишни плащания, "Фрапорт България“ ЕАД - 21 млн. евро и вложения от 615 млн. евро, а "Витоша" 19,95 млн. евро годишно и инвестиции за над 1 млрд. евро за периода на концесията.

Обжалване може да има в 10-дневен срок от решението пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Ако спорът стигне до Върховния административен съд, то той трябва да се произнесе в срок от един месец, т. е. процедурата ще е кратка, посочи още министърът. И допълни, че всички участници са уведомени за решението на транспортното министерство.

Процедурата по търсене на концесионер стартира в началото на юли миналата година.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Защо само Иван Гешев е номиниран за главен прокурор?