Article_top

България продължава да държи на отпадането на задължително то връщане на камиона и шофьора, както и на забраната за спане в кабината.

Това заяви днес в Брюксел министърът на транспорта росен Желязков. Той дойде да обсъжда пакета „Мобилност 1“, известен още като „Плана Макрон“, който разгневи българските превозвачи. Пакетът бе одобрен от реишния Европарламент, но не успя да бъде придвижен на триалог.

"Група на единомислещите"

„За нас, групата на единомислещите, е много важно още на този етап да препотвърдим нашите позиции пред политическите групи в Европарламента по отношение на всяко едно от досиетата. Затова днес имаше поредица от срещи на ниво Парламент и Съвет на ЕС“, каза Желязков.

Той се е срещнал и е разговарял с представители на три политически групи – либералите от „Обновете Европа“ (ОЕ), Европейските консерватори и реформисти (ЕКР) и „Идентичност и демокрация“ (крайната десница – б.р.).

Министърът е имал среща и с колежката си Санна Марин от Финландия, която в момента е председател на ЕС и ще води триалозите. ОТ тях зависи процедурно продължението на законодателното предложение на Комисията.

Особено силна подкрепа е срещнала България от групата на ЕКР. Там доста активен е Ангел Джамбазки.

„Основно държим на някои неща. Сред тях е отпадането на връщането на превозното средство, съответно и на шофьора. Държим и на отпадането на забраната за спане в кабината. В Европа трябва да бъдат изградени 400 000 безопасни паркинга за ползване на седмичната почивка. Представете си каква огромна инвестиция е това при положение, че превозните средства са изградени, за да предлагат тази възможност. Още повече, когато се говори за политики, свързани с автономността на превозните средства, да се изграждат такива милиардни активи в Европа надали е най-добре преценената политика“, смята Желязков.

Същевременно българската страна държи да бъде изцяло преразгледана темата, свързана с двустранните превози, която препраща към директивата за командироване във връзка с т. нар. модел на командироването на двустранни превози и крострейд операции между тях. Росен Желязков бе категоричен, че това обслужва икономиките на държавите, които имат силен експорт, а не от периферията на Европа, сред които е България.

Към нашата „група на единомислещите“ се присъединила и Румъния, която досега бе председател на ЕС и в това качество е трябвало да балансира.

„Финландците имат желание да започнат триалози на техническо ниво през септември. За нас обаче пакет „Мобилност 1“ е политически, а не технически. Затова трябва да видим първо ясния мандат“, каза българският министър на транспорта.

Търсят се двама докладчици

Той изтъкна, че в момента в Комисията остана само един от общо трима автори на различните досиета от предишния Европарламент. Това е германският социалдемократ Исмаил Ертуг, чието предложение нашите превозвачи смятат за най-неизгодно.

Вим ван де Камп от Европейската народна партия (ЕНП) и Меря Кюльонен от радикалната левица вече не са еврадепутати.

Освен това все още няма номиниран следващ еврокомисар по транспорта. Словенката Виолета Булц, която отговаря за ресора, няма да бъде в следващата Комисия. Няма и ясна позиция на координаторите.

Пакетът „Мобилност 1“ бе обсъден днес и на заседание на Комисията по транспорт и туризъм. 90 на сто от изказванията са били против него и начина, по който той е бил гласуван през миналия мандат, заяви за Клуб Z евродепутатът Андрей Новаков (ГЕРБ, ЕНП). Той е заместващ член на комисията. Единственитя пълноправен член е Петър Витанов (БСП, Прогресивен съюз на социалистите и демократите).

Има и промяна на мнозинствата в ресорната комисия, допълни Новаков. Намалял е броят на социалистите и християндемократите от Германия и Франция. Докато броят на българските и полските представители например се е запазил. А от някои страни, които са с нас, се е увеличил.

Тази комисия е едно от малкото места, където сблъсъкът не е между партии, а между държави.

„Самата комисарка Булц със сигурност си дава сметка, е са стигнали твърде далече с този пакет“, убеден е Новаков.

Трудно се променя вече приет текст

Исмаил Ертуг

„Ние сме готови на компромис. Но промяна на вече приет текст е много трудна, почти невъзможна“, коментира пред Клуб Z Исмаил Ертуг.

Причина за трудностите е, че той не е сам в начинанието. Зад всяко предложение има депутати и партии. Но все пак е възможнагъвкавост.

Според него е важно да бъдат избрани другите двама докладчици. От ЕНП вече са посочили своя.

Германският социалдемократ е убеден, че триалогът ще приключи успешно. Очевидно той имаше предвид, че неговото предложение ще бъде окончателно одобрено.  То предвижда задължително връщане на превозните средства в страната, в която е базирана фирмата. Това трябва да става веднъж на три седмици, последвано от едноседмична почивка.

„Доколкото знам, Исмаил Ертуг има други политически амбиции в рамките на ЕП. Така че ще видим през септември дали ще продължи да бъде координатор“, коментира Росен Желязков думите на социалдемократа от Германия.

 

България продължава да държи на отпадането на задължително то връщане на камиона и шофьора, както и на забраната за спане в кабината.

Това заяви днес в Брюксел министърът на транспорта росен Желязков. Той дойде да обсъжда пакета „Мобилност 1“, известен още като „Плана Макрон“, който разгневи българските превозвачи. Пакетът бе одобрен от реишния Европарламент, но не успя да бъде придвижен на триалог.

"Група на единомислещите"

„За нас, групата на единомислещите, е много важно още на този етап да препотвърдим нашите позиции пред политическите групи в Европарламента по отношение на всяко едно от досиетата. Затова днес имаше поредица от срещи на ниво Парламент и Съвет на ЕС“, каза Желязков.

Той се е срещнал и е разговарял с представители на три политически групи – либералите от „Обновете Европа“ (ОЕ), Европейските консерватори и реформисти (ЕКР) и „Идентичност и демокрация“ (крайната десница – б.р.).

Министърът е имал среща и с колежката си Санна Марин от Финландия, която в момента е председател на ЕС и ще води триалозите. ОТ тях зависи процедурно продължението на законодателното предложение на Комисията.

Особено силна подкрепа е срещнала България от групата на ЕКР. Там доста активен е Ангел Джамбазки.

„Основно държим на някои неща. Сред тях е отпадането на връщането на превозното средство, съответно и на шофьора. Държим и на отпадането на забраната за спане в кабината. В Европа трябва да бъдат изградени 400 000 безопасни паркинга за ползване на седмичната почивка. Представете си каква огромна инвестиция е това при положение, че превозните средства са изградени, за да предлагат тази възможност. Още повече, когато се говори за политики, свързани с автономността на превозните средства, да се изграждат такива милиардни активи в Европа надали е най-добре преценената политика“, смята Желязков.

Същевременно българската страна държи да бъде изцяло преразгледана темата, свързана с двустранните превози, която препраща към директивата за командироване във връзка с т. нар. модел на командироването на двустранни превози и крострейд операции между тях. Росен Желязков бе категоричен, че това обслужва икономиките на държавите, които имат силен експорт, а не от периферията на Европа, сред които е България.

Към нашата „група на единомислещите“ се присъединила и Румъния, която досега бе председател на ЕС и в това качество е трябвало да балансира.

„Финландците имат желание да започнат триалози на техническо ниво през септември. За нас обаче пакет „Мобилност 1“ е политически, а не технически. Затова трябва да видим първо ясния мандат“, каза българският министър на транспорта.

Търсят се двама докладчици

Той изтъкна, че в момента в Комисията остана само един от общо трима автори на различните досиета от предишния Европарламент. Това е германският социалдемократ Исмаил Ертуг, чието предложение нашите превозвачи смятат за най-неизгодно.

Вим ван де Камп от Европейската народна партия (ЕНП) и Меря Кюльонен от радикалната левица вече не са еврадепутати.

Освен това все още няма номиниран следващ еврокомисар по транспорта. Словенката Виолета Булц, която отговаря за ресора, няма да бъде в следващата Комисия. Няма и ясна позиция на координаторите.

Пакетът „Мобилност 1“ бе обсъден днес и на заседание на Комисията по транспорт и туризъм. 90 на сто от изказванията са били против него и начина, по който той е бил гласуван през миналия мандат, заяви за Клуб Z евродепутатът Андрей Новаков (ГЕРБ, ЕНП). Той е заместващ член на комисията. Единственитя пълноправен член е Петър Витанов (БСП, Прогресивен съюз на социалистите и демократите).

Има и промяна на мнозинствата в ресорната комисия, допълни Новаков. Намалял е броят на социалистите и християндемократите от Германия и Франция. Докато броят на българските и полските представители например се е запазил. А от някои страни, които са с нас, се е увеличил.

Тази комисия е едно от малкото места, където сблъсъкът не е между партии, а между държави.

„Самата комисарка Булц със сигурност си дава сметка, е са стигнали твърде далече с този пакет“, убеден е Новаков.

Трудно се променя вече приет текст

Исмаил Ертуг

„Ние сме готови на компромис. Но промяна на вече приет текст е много трудна, почти невъзможна“, коментира пред Клуб Z Исмаил Ертуг.

Причина за трудностите е, че той не е сам в начинанието. Зад всяко предложение има депутати и партии. Но все пак е възможнагъвкавост.

Според него е важно да бъдат избрани другите двама докладчици. От ЕНП вече са посочили своя.

Германският социалдемократ е убеден, че триалогът ще приключи успешно. Очевидно той имаше предвид, че неговото предложение ще бъде окончателно одобрено.  То предвижда задължително връщане на превозните средства в страната, в която е базирана фирмата. Това трябва да става веднъж на три седмици, последвано от едноседмична почивка.

„Доколкото знам, Исмаил Ертуг има други политически амбиции в рамките на ЕП. Така че ще видим през септември дали ще продължи да бъде координатор“, коментира Росен Желязков думите на социалдемократа от Германия.

Коментари

Rhapsody of fire's picture
Rhapsody of fire
Rhapsody of fire

Нещастници

Направо да си настояват шофьорите да им сложат пранги и да ги заварят за камиона. Да им дамгосат номерата на рамата и двигателя на гърдите и на гърба. Никакви несигурни татуировки.
А на тези които имат автоматични скорости, да им отрежат левия крак. Поне до коляното.
Такав ще трябва да е "националния" и "консервативен" подход срещу "лигавия либерализъм"

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Защо само Иван Гешев е номиниран за главен прокурор?