Article_top

Собственик на кола Tesla заведе дело срещу компанията за електромобили в САЩ. Той твърди, че батерията в по-старите модели е изкуствено ограничена през софтуера, съобщи Ройтерс.

Според иска, заведен в Калифорния, за да си спестят отстраняването на дефектни батерии, хората на Илън Мъск са ограничили чрез актуализация на софтуера пробега, който колите имат.

Става дума основно за по-старите модели Model S и X, но е казус, който все пак засяга хиляди потребители по света. Спадът е с до 64 км пробег, което не е малко, когато целият пробег е между 400 и 500 км на пълна батерия.

Казусът със софтуерни ограничение започна по-рано тази година, след като Model S се запали в Хонконг - нещо, което се случва дори с висококапацитетните батерии на смартфони. От Tesla обявиха, че ще вземат мерки именно с промени в компютърното управление на колата. Ищецът Дейвид Расмусен, купил кола през 2014 г., е загубил около 8 kWh от обема на батерията. Това обаче било нормална деградация - според Tesla.

"Много малък процент собственици на по-стари автомобили Model S и Model X може да забележат незначително намаление на капацитета при зареждане до максимално състояние след актуализацията на софтуера, предназначена да подобри дълголетието на батерията", твърдят хората на Мъск.

Но в интернет собствениците на тези автомобили не са съгласни и оплакванията са много. Голяма опасност за Tesla би бил не един иск, а множество, в добавка, клиентите, закупили от по-ранните (и скъпи) модели на електромобила обикновено са и по-заможни и могат да си позволят съдебна битка.

 
Снимка autonet.ca

Собственик на кола Tesla заведе дело срещу компанията за електромобили в САЩ. Той твърди, че батерията в по-старите модели е изкуствено ограничена през софтуера, съобщи Ройтерс.

Според иска, заведен в Калифорния, за да си спестят отстраняването на дефектни батерии, хората на Илън Мъск са ограничили чрез актуализация на софтуера пробега, който колите имат.

Става дума основно за по-старите модели Model S и X, но е казус, който все пак засяга хиляди потребители по света. Спадът е с до 64 км пробег, което не е малко, когато целият пробег е между 400 и 500 км на пълна батерия.

Казусът със софтуерни ограничение започна по-рано тази година, след като Model S се запали в Хонконг - нещо, което се случва дори с висококапацитетните батерии на смартфони. От Tesla обявиха, че ще вземат мерки именно с промени в компютърното управление на колата. Ищецът Дейвид Расмусен, купил кола през 2014 г., е загубил около 8 kWh от обема на батерията. Това обаче било нормална деградация - според Tesla.

"Много малък процент собственици на по-стари автомобили Model S и Model X може да забележат незначително намаление на капацитета при зареждане до максимално състояние след актуализацията на софтуера, предназначена да подобри дълголетието на батерията", твърдят хората на Мъск.

Но в интернет собствениците на тези автомобили не са съгласни и оплакванията са много. Голяма опасност за Tesla би бил не един иск, а множество, в добавка, клиентите, закупили от по-ранните (и скъпи) модели на електромобила обикновено са и по-заможни и могат да си позволят съдебна битка.

Коментари

Неслучайно на онзи

африканерски измамник му казват фЕлон Муск.

Felon е в тамошната юриспруденция това, което у нас е "криминално проявен", ама след присъдата ;)
You voted '-'.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията