Article_top

След промяната на цените на превозните документи и въвеждането на нови такива през 2016 година, приходите на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) от продажба на превозни документи през 2016 година са 107 957 хил. лв. с ДДС, през 2017 г. – 116 689 хил. лв., а през 2018- 120 820 хил. лв. Това казаха за БГНЕС от ЦГМ.

Клуб Z припомня, че именно през 2016 година цената на билета за еднократно пътуване скочи от 1 лев на 1 лев и 60 стотинки. Това бе атакувано в съда заради липса на мотиви от страна на Столична община и ищците бяха напът да спечелят, ако "Московска" 33 не реагира приемайки чисто нова наредба за градския транспорт. Така, атакуваната стара наредба увисна - нямаше вече предмет на жалене.

„Постоянното увеличение на приходите се дължи на повишения брой продадени абонаментни карти и най-вече годишните персонализирани карти, които бяха въведени като превозен документ през 2016 година. През 2015 г. броят на продадените карти е 225, а в момента те са 30 000“, посочват от там.

Попитани за какво се използват тези средства от ЦГМ отговориха, че приходите от тази дейност отиват за разплащане на транспортната задача за съответната година. И добавят, че през 2015 година пробегът на градския транспорт е бил 58 485 хил. км, а през 2018 г – 60 557 хил. км. (Повече данни не се съобщават предвид факта, че това е едно от най-работещите общински предприятия и отдавна е критикувано за липса на прозрачност, бел.ред.).

Повишаването на цената на билета за еднократно пътуване не е покачило гратиса, а е провокирало пътуващите да го заменят с абонаментни карти. Според ЦГМ с тях цената на едно пътуване може да падне до 50 ст.

„След промяната на тарифната политика, която позволи по-евтини годишни абонаментни карти, беше направено проучване, което показа, че гратисът е не повече от 7 на сто. Към настоящия момент анализите на дружеството показват, че той не се е увеличил. Повечето от редовните пътници на обществения транспорт предпочитат дългосрочното решение при закупуването на превозните документи“, посочват от ЦГМ.

Стана ясно още, че близо 240 контрольори следят за редовността на пътниците в градския транспорт. Част от тях работят и като кондуктори в нощния транспорт. Независимо от по-солената цена на билета и глобите не се наблюдава ръст в приходите от санкции.

„През 2015 година когато билетът беше 1 лв., събраните суми от глоби са били 290 000 лева. През 2016 година когато цената на билетчето стана 1,60 лв. приходите от санкции продължиха да растат, но това не важи за 2018 година. Една от причините е, че в средата на 2016 година хората получиха възможност да ползват по-изгодни карти за превоз“, обясняват от дружеството и добавят, че няма определени райони, в които да се наблюдава по-висок процент на нередовните пътници.

„Политиката на ЦГМ е да подпомага редовните пътници като им осигурява повече възможности и по-добри условия. Контролът е само малка част от тази политика. С въвеждането на тикет-системата до края на 2020 г., която в момента е в първата си пилотна фаза, ще има повече данни за редовността на пътниците. С нея се осигурява видео наблюдение, а самата система ще позволи да се събират повече и различни данни.

Например системата, която брои пътниците, може да ни каже колко човека се качват, тази за таксуване – колко са валидирали превозните си документи и разликата ще ни покаже дали има гратис по тази линия, което ще позволи по-добре да насочим функциите на контрольорите. Също така ще знаем и натоварването по дадена линия с обективни, ясни и точни данни в реално време, така че ако се налага, да предложим допълнителни превозни средства по тази линия“, обясняват от ЦГМ.

Попитани за какво ще се използват надвзетите суми в размер на над 70 000 лв. за последните четири години от апаратите за билети, поставени в тролеи и трамваи, от там обясняват, че те отиват в бюджета на „Столичния електротранспорт“, който ги използва за поддръжка и ремонт на съществуващата система за заплащане на услугата. От там уточняват още, че няма как апаратите да започнат да връщат ресто и добавят, че именно с тази цел са сложили надписи, че устройството не връща ресто.

„Това ще се промени с пускането на тикет системата. Тогава тези апарати ще бъдат премахнати“, уточняват от дружеството.

Един от укорите към градския транспорт е, че липсват места за закупуване на билети и карти. От ЦГМ казват, че към момента пунктовете за продажби на билети са общо 63, като нови са изградени в кв. „Гоце Делчев“, автостанция „Изток“ и Нови Искър.

„ЦГМ има и мобилни екипи, които зареждат карти на място в бизнес центрове или районите около София. Има и голяма мрежа от търговци, които работят с ЦГМ. Системата MPASS за дневни и нощни карти работи онлайн, а с тикет системата ще се сложи и край на опашките пред пунктовете за зареждане на превозни документи, защото това ще може да става през мобилно устройство“, заявяват от дружеството.

Ще се запази и съществуващата сега възможност да си купим билет от водача на превозното средство.

 
Снимка Архив  Клуб Z

След промяната на цените на превозните документи и въвеждането на нови такива през 2016 година, приходите на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) от продажба на превозни документи през 2016 година са 107 957 хил. лв. с ДДС, през 2017 г. – 116 689 хил. лв., а през 2018- 120 820 хил. лв. Това казаха за БГНЕС от ЦГМ.

Клуб Z припомня, че именно през 2016 година цената на билета за еднократно пътуване скочи от 1 лев на 1 лев и 60 стотинки. Това бе атакувано в съда заради липса на мотиви от страна на Столична община и ищците бяха напът да спечелят, ако "Московска" 33 не реагира приемайки чисто нова наредба за градския транспорт. Така, атакуваната стара наредба увисна - нямаше вече предмет на жалене.

„Постоянното увеличение на приходите се дължи на повишения брой продадени абонаментни карти и най-вече годишните персонализирани карти, които бяха въведени като превозен документ през 2016 година. През 2015 г. броят на продадените карти е 225, а в момента те са 30 000“, посочват от там.

Попитани за какво се използват тези средства от ЦГМ отговориха, че приходите от тази дейност отиват за разплащане на транспортната задача за съответната година. И добавят, че през 2015 година пробегът на градския транспорт е бил 58 485 хил. км, а през 2018 г – 60 557 хил. км. (Повече данни не се съобщават предвид факта, че това е едно от най-работещите общински предприятия и отдавна е критикувано за липса на прозрачност, бел.ред.).

Повишаването на цената на билета за еднократно пътуване не е покачило гратиса, а е провокирало пътуващите да го заменят с абонаментни карти. Според ЦГМ с тях цената на едно пътуване може да падне до 50 ст.

„След промяната на тарифната политика, която позволи по-евтини годишни абонаментни карти, беше направено проучване, което показа, че гратисът е не повече от 7 на сто. Към настоящия момент анализите на дружеството показват, че той не се е увеличил. Повечето от редовните пътници на обществения транспорт предпочитат дългосрочното решение при закупуването на превозните документи“, посочват от ЦГМ.

Стана ясно още, че близо 240 контрольори следят за редовността на пътниците в градския транспорт. Част от тях работят и като кондуктори в нощния транспорт. Независимо от по-солената цена на билета и глобите не се наблюдава ръст в приходите от санкции.

„През 2015 година когато билетът беше 1 лв., събраните суми от глоби са били 290 000 лева. През 2016 година когато цената на билетчето стана 1,60 лв. приходите от санкции продължиха да растат, но това не важи за 2018 година. Една от причините е, че в средата на 2016 година хората получиха възможност да ползват по-изгодни карти за превоз“, обясняват от дружеството и добавят, че няма определени райони, в които да се наблюдава по-висок процент на нередовните пътници.

„Политиката на ЦГМ е да подпомага редовните пътници като им осигурява повече възможности и по-добри условия. Контролът е само малка част от тази политика. С въвеждането на тикет-системата до края на 2020 г., която в момента е в първата си пилотна фаза, ще има повече данни за редовността на пътниците. С нея се осигурява видео наблюдение, а самата система ще позволи да се събират повече и различни данни.

Например системата, която брои пътниците, може да ни каже колко човека се качват, тази за таксуване – колко са валидирали превозните си документи и разликата ще ни покаже дали има гратис по тази линия, което ще позволи по-добре да насочим функциите на контрольорите. Също така ще знаем и натоварването по дадена линия с обективни, ясни и точни данни в реално време, така че ако се налага, да предложим допълнителни превозни средства по тази линия“, обясняват от ЦГМ.

Попитани за какво ще се използват надвзетите суми в размер на над 70 000 лв. за последните четири години от апаратите за билети, поставени в тролеи и трамваи, от там обясняват, че те отиват в бюджета на „Столичния електротранспорт“, който ги използва за поддръжка и ремонт на съществуващата система за заплащане на услугата. От там уточняват още, че няма как апаратите да започнат да връщат ресто и добавят, че именно с тази цел са сложили надписи, че устройството не връща ресто.

„Това ще се промени с пускането на тикет системата. Тогава тези апарати ще бъдат премахнати“, уточняват от дружеството.

Един от укорите към градския транспорт е, че липсват места за закупуване на билети и карти. От ЦГМ казват, че към момента пунктовете за продажби на билети са общо 63, като нови са изградени в кв. „Гоце Делчев“, автостанция „Изток“ и Нови Искър.

„ЦГМ има и мобилни екипи, които зареждат карти на място в бизнес центрове или районите около София. Има и голяма мрежа от търговци, които работят с ЦГМ. Системата MPASS за дневни и нощни карти работи онлайн, а с тикет системата ще се сложи и край на опашките пред пунктовете за зареждане на превозни документи, защото това ще може да става през мобилно устройство“, заявяват от дружеството.

Ще се запази и съществуващата сега възможност да си купим билет от водача на превозното средство.

Коментари

Т.е. Центърът за адска мобилност

се хвали с инфлация. Браво.
Гоце Доганов's picture
Гоце Доганов
Гоце Доганов Будов

Демократична България


Демократична България
Арх. Игнатов: "Възнамерявам да вляза в открит и честен диспут с всички кандидати за визия за развитието на града. Гражданите заслужават кампания, която да е посветена на решенията за проблемите и която им дава възможност за истински информиран избор."

banker.bg
Управлението на София непрекъснато е в авариен режим
Обслужването на гражданите продължава да е първобитно.
You voted '+'.

Да напомним на троловете:

Реформаторският блок в СОС гласува първоначално заедно с герберастията за необоснованото с нищо повишение.

Обърнаха се като палачинки само след като се размириса.

В крайна сметка пак гласуваха за увеличението.

Арх. Игнатов да си завре звънеца на велосипеда там, дето слънце не огрява.
Франк Лойд Райт's picture
Франк Лойд Райт
Фран Лойд Райт

Дебили

Аз не разбрах - целта на СКГТ е увеличаване на приходите и печалбите, или предоставяне на качествена и атрактивна услуга? После се чудите що хората не слизат от колите да се возят у смешния ви и скъп адски транспорт...

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какъв ще е резултатът от първия тур на изборите в София?