Article_top

Германският автомобилен производител "Фолксваген" е регистрирал свое дружество в западния турски град Маниса, сочи справка в сайта на търговския регистър на страната, пише "Блумбърг".

Името на новата фирма е "Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS", а предметът й на дейност ще бъде проектиране, производство и монтаж на моторни превозни средства. Първоначалният капитал на компанията е 943,5 млн. лири или малко над 164 млн. долара. 

Информацията идва след неколкократни отлагания на решението за това къде да бъде направена инвестицията - в Турция или България. Последните медийни съобщения от Германия и южната ни съседка обаче ясно показваха, че автомобилният гигант е предпочел Турция, независимо че в страната ни се твърди противното.

Заводът ще произвежда коли за големия вътрешен пазар и ще служи като център за износ към Близкия изток и Русия. Общата стойност на инвестицията се очаква да бъде около 1,5 млрд. евро. 

С новата производствена мощност заводите на марката стават 123 в световен мащаб. Този в Маниса ще обединява производството на средно големи седани от моделите "Пасат" и "Шкода Супърб". Компанията реши да инвестира в нова база в района заради сериозната конкуренция с азиатските производители, които бавно, но сигурно завладяват пазарите на Близкия изток. Новият завод обаче би трябвало да намали производствените разходи и така VW ще може да предложи по-добри цени на местните клиенти. 

Веднага след като се разбра за регистрацията на дружеството, акциите на турския дистрибутор на автомобили на марката скочиха с цели 4,1%, заличавайки всички натрупани предишни загуби. 

Въпреки че решението да построи завод в Турция се очакваше, несъгласните с него гласове в Европа се увеличават. Както Клуб Z писа, преди време българските евродепутати Ангел Джамбазки и Андрей Слабаков изпратиха писмо до Европейската комисия, в която я сезираха за евентуална нерегламентирана държавна помощ на турското правителство за "Фолксваген".

Според тях Турция се е задължила да синхронизира законодателството си за държавните помощи с това на ЕС, в момента, в който е страната е станала асоцииран член на блока. Вчера пък представители на "Зелените" в европарламента открито критикуваха производителя.

"Като имаме предвид все по-лошото състояние на правовата държава, на медийната свобода и на демокрацията под управлението на президента Ердоган, решението на ръководството на концерна VW предизвиква потрес", заяви в понеделник евродепутатът от "Зелените" Райнхард Бютикофер.

 

Германският автомобилен производител "Фолксваген" е регистрирал свое дружество в западния турски град Маниса, сочи справка в сайта на търговския регистър на страната, пише "Блумбърг".

Името на новата фирма е "Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS", а предметът й на дейност ще бъде проектиране, производство и монтаж на моторни превозни средства. Първоначалният капитал на компанията е 943,5 млн. лири или малко над 164 млн. долара. 

Информацията идва след неколкократни отлагания на решението за това къде да бъде направена инвестицията - в Турция или България. Последните медийни съобщения от Германия и южната ни съседка обаче ясно показваха, че автомобилният гигант е предпочел Турция, независимо че в страната ни се твърди противното.

Заводът ще произвежда коли за големия вътрешен пазар и ще служи като център за износ към Близкия изток и Русия. Общата стойност на инвестицията се очаква да бъде около 1,5 млрд. евро. 

С новата производствена мощност заводите на марката стават 123 в световен мащаб. Този в Маниса ще обединява производството на средно големи седани от моделите "Пасат" и "Шкода Супърб". Компанията реши да инвестира в нова база в района заради сериозната конкуренция с азиатските производители, които бавно, но сигурно завладяват пазарите на Близкия изток. Новият завод обаче би трябвало да намали производствените разходи и така VW ще може да предложи по-добри цени на местните клиенти. 

Веднага след като се разбра за регистрацията на дружеството, акциите на турския дистрибутор на автомобили на марката скочиха с цели 4,1%, заличавайки всички натрупани предишни загуби. 

Въпреки че решението да построи завод в Турция се очакваше, несъгласните с него гласове в Европа се увеличават. Както Клуб Z писа, преди време българските евродепутати Ангел Джамбазки и Андрей Слабаков изпратиха писмо до Европейската комисия, в която я сезираха за евентуална нерегламентирана държавна помощ на турското правителство за "Фолксваген".

Според тях Турция се е задължила да синхронизира законодателството си за държавните помощи с това на ЕС, в момента, в който е страната е станала асоцииран член на блока. Вчера пък представители на "Зелените" в европарламента открито критикуваха производителя.

"Като имаме предвид все по-лошото състояние на правовата държава, на медийната свобода и на демокрацията под управлението на президента Ердоган, решението на ръководството на концерна VW предизвиква потрес", заяви в понеделник евродепутатът от "Зелените" Райнхард Бютикофер.

Коментари

Klingon Oid's picture
Klingon Oid
Klingon Oid

Имал съм и съм карал три VW

Имал съм и съм карал три VW-автомобила през годините.
Имал съм и съм карал поне три други автомобила различни от VW.

Общо взето, ей така от инат и обида, повече никога няма да купувам VW-автомобил, даже VAG никога повече
Те си гледат интереса и сметката, аз също.

Ще се преориентирам към нещо френско или по-северно

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какъв ще е резултатът от първия тур на изборите в София?