Article_top

Откакто в Лувъра преди две седмици бе открита изложбата на Леонардо без „Спасителят на света”, спекулациите, че картината на стойност 450 милиона долара все още може да се появи в Париж преди края на експозицията през февруари, не спират, съобщава „The Art Newspaper“.

От липсащ номер в каталога личи, че организаторите са очаквали картината, нарисувана върху дъска от орехово дърво – сключени са били и договорки за застраховки, в зависимост дали и за колко време „Спасителят…“ ще се включи в изложбата.

През декември 2017 г. „Лувър – Абу Даби“ обяви в Туитър, че очаква с нетърпение да покаже шедьовъра на Леонардо да Винчи. И от тогава нищо – нито картина, нито обяснения, нито отговори на многобройните запитвания от медиите. Тишината, естествено, породи най-разнообразни предположения и слухове за местоположението, собствеността и състоянието на шедьовъра. Някои медии го обявиха за откраднат, други – за изгубен, трети писаха, че никога повече няма да го видим. Теориите за местоположението му варират от трезор в Швейцария, през яхтата на саудитския принц Мохамед бин Салман, до извънземен космически кораб.

Според една информация от сайта „Artnet“ от 10 юни, принцът, за когото се смята, че е купил „Спасителят на света“ от „Кристис Ню Йорк” на 15 ноември 2017 г. чрез посредник, „е измъкнал картината посред нощ от самолета си и я преместил на яхтата си „Серийн“.

Това съобщение беше широко разпространено в медиите и едновременно отхвърлено от съмняващи се артексперти, които не допускат, че някой би оставил толкова ценна картина в морето, независимо колко здрава и сигурна е яхтата му.

И все пак екип от сайта „The Art Newspaper“ започнал да следи движението на „Серийн” още същия ден, когато излиза информацията на „Artnet“. През юни яхтата е била в Средизмено море и стояла край Порт Саид в Египет. По-късно се е насочила на юг към Червено море, в противоположна на Париж и Лувъра посока. А на 25 октомври, две седмици след публичното откриване на изложбата на Леонардо в Лувъра, яхтата е напуснала Червено море и се насочила към Суецкия канал. Там е завила на запад, пресякла е Средиземно море и след като минала край Гибралтар, е завила на север, покрай Португалия, преди да спре за кратко край Испания. След това е продължила на север, минавайки край Франция, преди да завие на изток в Ламанша. И най-накрая, вчера, Серийн е акостирала в холандско пристанище на четири и половина часа път от Париж.

Защо една милиардерска суперяхта, която обикновено се движи из топлите морета, изведнъж обиколи Европа и се насочи към Северно море, се питат в сайта. Ще бъде ли разтоварен „Спасителят на света” днес и транспортиран до Лувъра? Възможно ли е новината в „Артнет” да е достоверна? Ако тази седмица „Спасителят на света“ се появи в Париж, значи да. Ако не, значи това е това е поредната фантазия, подхранваща мита около най-нашумялата картина на ренесансовия гений, която може и да не видим скоро.

От Лувъра са отказали коментар.

"Площад Славейков"

 

Откакто в Лувъра преди две седмици бе открита изложбата на Леонардо без „Спасителят на света”, спекулациите, че картината на стойност 450 милиона долара все още може да се появи в Париж преди края на експозицията през февруари, не спират, съобщава „The Art Newspaper“.

От липсащ номер в каталога личи, че организаторите са очаквали картината, нарисувана върху дъска от орехово дърво – сключени са били и договорки за застраховки, в зависимост дали и за колко време „Спасителят…“ ще се включи в изложбата.

През декември 2017 г. „Лувър – Абу Даби“ обяви в Туитър, че очаква с нетърпение да покаже шедьовъра на Леонардо да Винчи. И от тогава нищо – нито картина, нито обяснения, нито отговори на многобройните запитвания от медиите. Тишината, естествено, породи най-разнообразни предположения и слухове за местоположението, собствеността и състоянието на шедьовъра. Някои медии го обявиха за откраднат, други – за изгубен, трети писаха, че никога повече няма да го видим. Теориите за местоположението му варират от трезор в Швейцария, през яхтата на саудитския принц Мохамед бин Салман, до извънземен космически кораб.

Според една информация от сайта „Artnet“ от 10 юни, принцът, за когото се смята, че е купил „Спасителят на света“ от „Кристис Ню Йорк” на 15 ноември 2017 г. чрез посредник, „е измъкнал картината посред нощ от самолета си и я преместил на яхтата си „Серийн“.

Това съобщение беше широко разпространено в медиите и едновременно отхвърлено от съмняващи се артексперти, които не допускат, че някой би оставил толкова ценна картина в морето, независимо колко здрава и сигурна е яхтата му.

И все пак екип от сайта „The Art Newspaper“ започнал да следи движението на „Серийн” още същия ден, когато излиза информацията на „Artnet“. През юни яхтата е била в Средизмено море и стояла край Порт Саид в Египет. По-късно се е насочила на юг към Червено море, в противоположна на Париж и Лувъра посока. А на 25 октомври, две седмици след публичното откриване на изложбата на Леонардо в Лувъра, яхтата е напуснала Червено море и се насочила към Суецкия канал. Там е завила на запад, пресякла е Средиземно море и след като минала край Гибралтар, е завила на север, покрай Португалия, преди да спре за кратко край Испания. След това е продължила на север, минавайки край Франция, преди да завие на изток в Ламанша. И най-накрая, вчера, Серийн е акостирала в холандско пристанище на четири и половина часа път от Париж.

Защо една милиардерска суперяхта, която обикновено се движи из топлите морета, изведнъж обиколи Европа и се насочи към Северно море, се питат в сайта. Ще бъде ли разтоварен „Спасителят на света” днес и транспортиран до Лувъра? Възможно ли е новината в „Артнет” да е достоверна? Ако тази седмица „Спасителят на света“ се появи в Париж, значи да. Ако не, значи това е това е поредната фантазия, подхранваща мита около най-нашумялата картина на ренесансовия гений, която може и да не видим скоро.

От Лувъра са отказали коментар.

"Площад Славейков"

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво искате да ви донесе Дядо Коледа?