Article_top

Британското правителство ще създаде догодина технологичен регулатор, за да контролира компании като "Фейсбук" (Facebook) и "Гугъл" (Google) след напускането на ЕС, информира в. "Файненшъл таймс", позовавайки се на източници, съобщава БТА.

Регулаторният орган ще има правомощието да въвежда редица нови правила, включително задължителен кодекс за поведение на най-големите компании в сектора и по-широк достъп на потребителите до данни.

Това решение, според публикацията, се основава на международното аналитично проучване, направено по инициатива на Джейсън Фърман, главен икономически съветник на бившия президент на САЩ Барак Обама.

Според член на екипа на Фърман регулаторът би трябвало да може да налага глоби, превишаващи тавана на Британската служба за конкуренцията и пазарите.

В доклад, публикуван вчера, тази служба очерта нов регулаторен режим за дигиталния сектор. Властите са обезпокоени, че и двете компании ("Гугъл" и "Фейсбук") вече са толкова големи и имат толкова мащабен достъп до данни, че потенциални конкуренти не могат да се съревновават с тях на равни начала.

Франция глобява "Гугъл" със 150 милиона евро заради антиконкурентно поведение и за реклами с неясно съдържание на страницата на "Гугъл Адс", предаде Ройтерс.

През септември компанията се съгласи да плати близо 1 милиард евро на френските власти по дело, свързано с фискални измами, което бе подето преди 4 години.

Исабел де Силва - шефката на френския орган за конкуренцията, обяви на пресконференция, че доминацията на "Гугъл" в онлайн рекламирането е "невероятно", като американската компания разполага с 90 процента от пазара в сферата.

"Гугъл" обяви, че ще обжалва глобата.

 

Британското правителство ще създаде догодина технологичен регулатор, за да контролира компании като "Фейсбук" (Facebook) и "Гугъл" (Google) след напускането на ЕС, информира в. "Файненшъл таймс", позовавайки се на източници, съобщава БТА.

Регулаторният орган ще има правомощието да въвежда редица нови правила, включително задължителен кодекс за поведение на най-големите компании в сектора и по-широк достъп на потребителите до данни.

Това решение, според публикацията, се основава на международното аналитично проучване, направено по инициатива на Джейсън Фърман, главен икономически съветник на бившия президент на САЩ Барак Обама.

Според член на екипа на Фърман регулаторът би трябвало да може да налага глоби, превишаващи тавана на Британската служба за конкуренцията и пазарите.

В доклад, публикуван вчера, тази служба очерта нов регулаторен режим за дигиталния сектор. Властите са обезпокоени, че и двете компании ("Гугъл" и "Фейсбук") вече са толкова големи и имат толкова мащабен достъп до данни, че потенциални конкуренти не могат да се съревновават с тях на равни начала.

Франция глобява "Гугъл" със 150 милиона евро заради антиконкурентно поведение и за реклами с неясно съдържание на страницата на "Гугъл Адс", предаде Ройтерс.

През септември компанията се съгласи да плати близо 1 милиард евро на френските власти по дело, свързано с фискални измами, което бе подето преди 4 години.

Исабел де Силва - шефката на френския орган за конкуренцията, обяви на пресконференция, че доминацията на "Гугъл" в онлайн рекламирането е "невероятно", като американската компания разполага с 90 процента от пазара в сферата.

"Гугъл" обяви, че ще обжалва глобата.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията