Article_top

„Зелените“ коридори, които трябва да бъдат създадени заради коронавируса, могат да доведат до известна промяна в пакета „Мобилност 1“, по-специално на правилата за почивката на шофьорите на камиони.

Това довериха за Клуб Z източници от хърватското председателство на Съвета на ЕС.

Въпросът е обсъден днес, на видеоконференцията на транспортните министри от страните членки. Тя замести Съвет „Транспорт“, който не се състоя в Брюксел заради вируса. Вместо да пътуват дотам, всеки от министрите се включи от родната си страна.

„Зелените“ коридори трябва да гарантират бързото и безпрепятствено преминаване на товари със стоки от първа необходимост и лекарства в периода, в който ЕС обяви, че спира маловажните пътувания до своята територия и в който част от държавите въведоха граничен контрол.

Сред важните обсъждани днес въпроси е бил този за почивките в кабините, изтъкнаха нашите източници. Новите правила на пакета „Мобилност 1“, известен още като план „Макрон“, предвиждат шофьорите да спят в кабината не повече от 45 часа.

Пакетът обаче все още не е официално одобрен. А България и още 8 страни от т.нар. периферия на ЕС е против някои разпоредби в него, включително тази за почивките на шофьорите. Бунтовната „деветка“ дори заплашва да заведе дело в Съда на ЕС.

Днес, по време на видеоконферентната връзка, от Еврокомисията са представили списък от действия, целящи гарантиране на непрекъснатото функциониране на единния европейски пазар. Това се казва в съвместно прессъобщение на ЕК и хърватското председателство. Сред действията е свободното движение на транспортните работници, „зелените“ коридори, гъвкавост на правилата за шофиране на камионите и часовете за почивка, както и изисквания Брюксел да бъде предварително уведомяван за всички предприети стъпки.

„Това не е съвет, а обикновена видеоконференция. По тази причина събитието не е официално. И става дума само за обсъждане. Потвърждаваме, че страни от „периферията“ на ЕС искат гъвкавост на правилата за почивката“, казаха от хърватското председателство.

Оттам обаче отказаха да назоват конкретни имена на държави. Като причина те отново се позоваха на неофициалния характер на срещата.

Транспортните министри са се разбрали във всяка страна членка да бъде създадена национална контактна точка с цел засилване на сътрудничеството, съобщи еврокомисарят по транспорта и туризма Адина Вълян.

 
16 от камионите с хуманитарна помощ вече били подготвени за влизане в Украйна. Снимка БГНЕС

„Зелените“ коридори, които трябва да бъдат създадени заради коронавируса, могат да доведат до известна промяна в пакета „Мобилност 1“, по-специално на правилата за почивката на шофьорите на камиони.

Това довериха за Клуб Z източници от хърватското председателство на Съвета на ЕС.

Въпросът е обсъден днес, на видеоконференцията на транспортните министри от страните членки. Тя замести Съвет „Транспорт“, който не се състоя в Брюксел заради вируса. Вместо да пътуват дотам, всеки от министрите се включи от родната си страна.

„Зелените“ коридори трябва да гарантират бързото и безпрепятствено преминаване на товари със стоки от първа необходимост и лекарства в периода, в който ЕС обяви, че спира маловажните пътувания до своята територия и в който част от държавите въведоха граничен контрол.

Сред важните обсъждани днес въпроси е бил този за почивките в кабините, изтъкнаха нашите източници. Новите правила на пакета „Мобилност 1“, известен още като план „Макрон“, предвиждат шофьорите да спят в кабината не повече от 45 часа.

Пакетът обаче все още не е официално одобрен. А България и още 8 страни от т.нар. периферия на ЕС е против някои разпоредби в него, включително тази за почивките на шофьорите. Бунтовната „деветка“ дори заплашва да заведе дело в Съда на ЕС.

Днес, по време на видеоконферентната връзка, от Еврокомисията са представили списък от действия, целящи гарантиране на непрекъснатото функциониране на единния европейски пазар. Това се казва в съвместно прессъобщение на ЕК и хърватското председателство. Сред действията е свободното движение на транспортните работници, „зелените“ коридори, гъвкавост на правилата за шофиране на камионите и часовете за почивка, както и изисквания Брюксел да бъде предварително уведомяван за всички предприети стъпки.

„Това не е съвет, а обикновена видеоконференция. По тази причина събитието не е официално. И става дума само за обсъждане. Потвърждаваме, че страни от „периферията“ на ЕС искат гъвкавост на правилата за почивката“, казаха от хърватското председателство.

Оттам обаче отказаха да назоват конкретни имена на държави. Като причина те отново се позоваха на неофициалния характер на срещата.

Транспортните министри са се разбрали във всяка страна членка да бъде създадена национална контактна точка с цел засилване на сътрудничеството, съобщи еврокомисарят по транспорта и туризма Адина Вълян.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кои от икономическите мерки на правителството за справяне с кризата одобрявате?