Article_top

С министъра на вътрешните работи на задната седалка премиерът Бойко Борисов нагледа днес ситуацията на българо-турската граница, където вчера колоната от тирове стигаше 50 километра. 

Както е известно, заради завишения санитарен контрол на ГКПП-Капитан Андреево тежкотоварните автомобили стоят с дни, а шофьорите се оплакаха, че няма елементарни хигиенно-битови условия. Кризисната ситуация принуди вчера здравния министър Кирил Ананиев първо да забрани, а после да разреши влизането и преминаването през територията на страната в посока Турция на тирове от близо 70 държави.

Днес на път за пункта Младен Маринов отчете пред Борисов, че ситуацията се нормализира. Колоната вече била от 25 километра, обработени били 1200 тежкотоварни автомобила.

Бившата авиописта край Хасково пък ще стане своеобразен "лагер" за тираджиите, който трябва да бъде отворен утре (според наставленията на Борисов).

"Да направим буферен паркинг за няколко хиляди тира. Ще го осветят, почистят - да може, ако кризата стане още по-тежка - да спят хората, да има тоалетни, храни, напитки и пр. - да се постараем в тази криза максимални условия да създадем. Утре трябва да заработи. Който иска да си закупи, да заплати - това е допълнителен бизнес за местните", разясни Борисов принципа на работа паркинга.

Обсъждат се мерки една част от тировете "да качваме на влаковете" - посочи Борисов. И допълни, че щял да предложи на Европейския съвет стоките, идващи от рискови държави, "да се претоварват на български тирове (или бусчета), защото България е сигурна зона и български тирове да продължават нататък". По думите Турция счита само България за сигурна страна и не иска българските шофьори да стоят под 14-дневна карантина.

"Това е най-голямото КПП в Европа между Европа и държава извън ЕС - Турция", констатира Борисов вече на място.

След което обясни важността на това "бизнесът да работи". Като заяви, че вече имало спад в осигуровките - от очаквани 500 милиона лева - на 150 милиона лева. Борисов добави, че се очаква в рамките на ден-два и търговските банки да имат решения по отношение на кредитите.

"Полагаме усилия, тази мъничка артерия, по която тече животоспасяващата кръв към отделните органи, ако приемам, че един организъм е държавата, да успеят след кризата да продължат да функционират. "За това е важно бизнесът да работи - да компенсираме тези, които не могат", заяви Борисов.

И попита представяме ли си какво би било да имаме и 70 000 бежанци на наша територия (препращайки към турско-гръцката криза на границата, от която България остана незасегната).

"И това го дължиме на мене, на него, на него...", констатира Борисов.

 

С министъра на вътрешните работи на задната седалка премиерът Бойко Борисов нагледа днес ситуацията на българо-турската граница, където вчера колоната от тирове стигаше 50 километра. 

Както е известно, заради завишения санитарен контрол на ГКПП-Капитан Андреево тежкотоварните автомобили стоят с дни, а шофьорите се оплакаха, че няма елементарни хигиенно-битови условия. Кризисната ситуация принуди вчера здравния министър Кирил Ананиев първо да забрани, а после да разреши влизането и преминаването през територията на страната в посока Турция на тирове от близо 70 държави.

Днес на път за пункта Младен Маринов отчете пред Борисов, че ситуацията се нормализира. Колоната вече била от 25 километра, обработени били 1200 тежкотоварни автомобила.

Бившата авиописта край Хасково пък ще стане своеобразен "лагер" за тираджиите, който трябва да бъде отворен утре (според наставленията на Борисов).

"Да направим буферен паркинг за няколко хиляди тира. Ще го осветят, почистят - да може, ако кризата стане още по-тежка - да спят хората, да има тоалетни, храни, напитки и пр. - да се постараем в тази криза максимални условия да създадем. Утре трябва да заработи. Който иска да си закупи, да заплати - това е допълнителен бизнес за местните", разясни Борисов принципа на работа паркинга.

Обсъждат се мерки една част от тировете "да качваме на влаковете" - посочи Борисов. И допълни, че щял да предложи на Европейския съвет стоките, идващи от рискови държави, "да се претоварват на български тирове (или бусчета), защото България е сигурна зона и български тирове да продължават нататък". По думите Турция счита само България за сигурна страна и не иска българските шофьори да стоят под 14-дневна карантина.

"Това е най-голямото КПП в Европа между Европа и държава извън ЕС - Турция", констатира Борисов вече на място.

След което обясни важността на това "бизнесът да работи". Като заяви, че вече имало спад в осигуровките - от очаквани 500 милиона лева - на 150 милиона лева. Борисов добави, че се очаква в рамките на ден-два и търговските банки да имат решения по отношение на кредитите.

"Полагаме усилия, тази мъничка артерия, по която тече животоспасяващата кръв към отделните органи, ако приемам, че един организъм е държавата, да успеят след кризата да продължат да функционират. "За това е важно бизнесът да работи - да компенсираме тези, които не могат", заяви Борисов.

И попита представяме ли си какво би било да имаме и 70 000 бежанци на наша територия (препращайки към турско-гръцката криза на границата, от която България остана незасегната).

"И това го дължиме на мене, на него, на него...", констатира Борисов.

Коментари

Я как хубаво са им затъкнали устите на тези!

Ама то шило в торба стои ли?
Martin Martinov's picture
Martin Martinov
САМОсеПИТАМ

За чия сметка ще бъде

туй прехвърляне???
Матряла и това ли ще плаща?
Щото за превозвачите с рисковите ТИРове и застрахователите им е форсмажор.. И те парички няма да дават..
Не е ли по-правилно рисковите ТИРове да се карат с конвои от граница до граница..
Ама то кой ти помни как се прекарваха гастарбайтерите и ТИРовете при епидемията от холера в Европа..
КакаМара От Подуенската гара's picture
КакаМара От Под...
Пепа Апостолова

Правилно, накои ще духат

Правилно, накои ще духат дрогата, после един ги гони......келепирът му е майката

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Адекватни ли са мерките срещу COVID-19 в контекста на увеличения брой случаи и началото на новата учебна година у нас и в световен мащаб?