Чувствително мнозинство - 84 на сто от българските учители, чувстват „огромна умора и прегаряне“ в резултат на въведеното дистанционно обучение. Това показват данни от проучване на Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“, проведено сред над 2500 учители и директори от цялата страна, съобщи БНР.
Близо 95 на сто от анкетираните учители са посочили, че в условия на дистанционно обучение, работят по повече от утвърдените по трудовия кодекс 8 часа, като при над половината от тях работният ден продължава от 10 до 12 часа.
Умора не се наблюдава при 15 на сто от учителите, а причината за това е, че преди да бъде въведено обучението в дистанционна форма, те са имали изграден свой електронен облак и са били квалифицирани за работа в електронна среда.
Половината от учителите са започнали преподаване на нови знания още от началото на дистанционното обучение, което започна на 16 март. А другата половина - след препоръката на образователното министерство в тази насока, която дойде няколко дни по-късно.
Всички учители имат готовност да извършат оценяване и оформяне на годишна оценка, сочат още данните от проучването.
Според данни 48% от учителите и директорите смятат, че дистанционният учебен процес е ефективен, колкото и нормалният, като на обратното мнения са също толкова.
По въпроса за евентуално удължаване на учебната година колегията е до голяма степен единна - 85 на сто от нея не намира това за необходимо.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни