Гран При на Канада в Монреал е деветото състезание от Формула 1, което се отлага заради пандемията с коронавируса, съобщава Би Би Си.

Надпреварата трябваше да е на 14 юни. Както и за другите надпревари досега, се казва, че се търси прозорец по-нататък през сезона. Надежда обаче за пълен сезон вече няма, дори без лятна пауза и с удължаване на шампионата през целия декември и януари 2021 г. В най-добрия случай състезанията ще са между 15 и 18. 

Президентът на организационния комитет на канадското състезание Франсоа Дюмонтие заяви, че е горд да види как Формула 1 се е преориентирала в кризата и произвежда медицинско оборудване.

Сезонът трябваше да стартира по традиция в Австралия през март, но това не стана. След това бяха отложени всички състезания до края на май, а вече и юнските. Следващото по програма е във Франция на 28 юни, но за момента шансовете то да постави началото за 2020 г. са илюзорни. 

Повече надежди се възлагат на Гран При на Австрия - 5 юли. Страната афишира намерение за разхлабване на мерките в извънредното положение, но големи публични събирания са отменени до края на юни.

Според Би Би Си най-реалистично изглежда Формулата да тръгне на 19 юли на пистата "Силвърстоун" в Англия. Не е за подценяване фактът, че седем от десетте тима са базирани във Великобритания. Имало дори предложение за две състезания там, както и да не се допуска публика поне в първите стартове. 

Формула 1 доста страда заради пандемията. Предвидени технически промени за 2021 г. са отложени за 2022 г. Така отборите и догодина ще стартират със същите коли. Водят се преговори също така за налагане на бюджетен таван, по-нисък от предвидения за следващата година - 175 милиона долара на тим.

Фирмата "Либърти медия", която притежава правата върху състезанието, освободи временно почти половината си персонал до края на май, а президентът Чейс Кери и ръководството намалиха заплатите си. Някои с 20 процента, а Кери с повече. 

Пуснатите в неплатен отпуск са предимно служители, активни по време на уикендите на състезанията. Компанията разполага с над 500 служители. 

"Макларън", "Уилямс" и "Рейсинг Пойнт" поискаха държавна помощ по схемата 80:20 за наемници, на които в момента не могат да плащат, а пилотите им намалиха заплатите си.

Шефът на "Макларън" Зак Браун предупреди през уикенда, че Формула 1 е в „много уязвимо състояние“ и рискува изгубването на някои от 10-те си тима, освен ако не бъдат направени големи промени.