Article_top

Социалната мрежа Facebook ще маркира постове от медийни организации, контролирани от правителства и ще блокира рекламите им, съобщиха от компанията.

Идеята да се маркират подобни постове е от миналата година. Блокирането на реклами обаче е нова политика, свързана с предстоящите избори в САЩ и ефекта на социалните мрежи на предишния президентски вот през 2016 г.

"Вярваме, че хората трябва да знаят дали новините, които четат, идват от публикация, която може да е под влияние на правителство", обяснява шефът на киберсигурността на компанията Натаниъл Глайхър.

Това ще е допълнителен "защитен слой" срещу външната намеса във вътрешнополитическия дебат на САЩ, обясняват още хората на Зукърбърг.

Етикетите ще се появяват по цял свят върху страници и в рекламната библиотека на Facebook. А в САЩ - и върху всеки пост.

Кои медии са под държавен контрол или не, не е ясно дефинирано, но компанията се е консултирала с "над 65 експерти по медии, управление, човешки права и развитие от цял свят". Според Глайхър, ако се установи, че има достатъчно защита от намеса в редакционната политика на дадена медия, етикетът няма да се слага.

През 2016 г. множество чужди медии, особено такива под контрол на руското правителство, се включиха активно с дезинформация и черен пиар по време на президентската кампания, в крайна сметка спечелена от настоящия президент Доналд Тръмп. Според множество анализатори именно тази намеса е наклонила везните в негова полза. В тази кампания самият Тръмп обвини опонентите си, че ползват чужда намеса, за да спечелят вота на американци.

 

Социалната мрежа Facebook ще маркира постове от медийни организации, контролирани от правителства и ще блокира рекламите им, съобщиха от компанията.

Идеята да се маркират подобни постове е от миналата година. Блокирането на реклами обаче е нова политика, свързана с предстоящите избори в САЩ и ефекта на социалните мрежи на предишния президентски вот през 2016 г.

"Вярваме, че хората трябва да знаят дали новините, които четат, идват от публикация, която може да е под влияние на правителство", обяснява шефът на киберсигурността на компанията Натаниъл Глайхър.

Това ще е допълнителен "защитен слой" срещу външната намеса във вътрешнополитическия дебат на САЩ, обясняват още хората на Зукърбърг.

Етикетите ще се появяват по цял свят върху страници и в рекламната библиотека на Facebook. А в САЩ - и върху всеки пост.

Кои медии са под държавен контрол или не, не е ясно дефинирано, но компанията се е консултирала с "над 65 експерти по медии, управление, човешки права и развитие от цял свят". Според Глайхър, ако се установи, че има достатъчно защита от намеса в редакционната политика на дадена медия, етикетът няма да се слага.

През 2016 г. множество чужди медии, особено такива под контрол на руското правителство, се включиха активно с дезинформация и черен пиар по време на президентската кампания, в крайна сметка спечелена от настоящия президент Доналд Тръмп. Според множество анализатори именно тази намеса е наклонила везните в негова полза. В тази кампания самият Тръмп обвини опонентите си, че ползват чужда намеса, за да спечелят вота на американци.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Къде ще почивате през лятото?