Социалната мрежа Facebook ще маркира постове от медийни организации, контролирани от правителства и ще блокира рекламите им, съобщиха от компанията.

Идеята да се маркират подобни постове е от миналата година. Блокирането на реклами обаче е нова политика, свързана с предстоящите избори в САЩ и ефекта на социалните мрежи на предишния президентски вот през 2016 г.

"Вярваме, че хората трябва да знаят дали новините, които четат, идват от публикация, която може да е под влияние на правителство", обяснява шефът на киберсигурността на компанията Натаниъл Глайхър.

Това ще е допълнителен "защитен слой" срещу външната намеса във вътрешнополитическия дебат на САЩ, обясняват още хората на Зукърбърг.

Етикетите ще се появяват по цял свят върху страници и в рекламната библиотека на Facebook. А в САЩ - и върху всеки пост.

Кои медии са под държавен контрол или не, не е ясно дефинирано, но компанията се е консултирала с "над 65 експерти по медии, управление, човешки права и развитие от цял свят". Според Глайхър, ако се установи, че има достатъчно защита от намеса в редакционната политика на дадена медия, етикетът няма да се слага.

През 2016 г. множество чужди медии, особено такива под контрол на руското правителство, се включиха активно с дезинформация и черен пиар по време на президентската кампания, в крайна сметка спечелена от настоящия президент Доналд Тръмп. Според множество анализатори именно тази намеса е наклонила везните в негова полза. В тази кампания самият Тръмп обвини опонентите си, че ползват чужда намеса, за да спечелят вота на американци.