"Уолмарт" (Walmart) няма вече да излага козметични продукти за цветнокожи в заключени витрини, съобщи най-голямата американска верига магазини за търговия на дребно, цитирана от Ройтерс и БТА.
Практиката предизвика вълна от критики в онлайн пространството, тъй като според мнозина по този начин се намеква, че на клиентите на този тип продукти не може да се има доверие.
"Уолмарт" уточни в имейл снощи, че този модел на излагане се използва в десетина магазина от общо 4700 обекта в САЩ и е въведен, за да се попречи на крадци да задигат стоки като електроника, продукти за автомобили, козметика и продукти за лична хигиена.
Критиките към търговската верига са отправени в момент, когато САЩ са разтърсвани от протести срещу расизма след смъртта на афроамериканеца Джордж Флойд, причинена от бял полицай по време на арест в Минеаполис на 25 май.
Промяната в политиката на "Уолмарт" бе провокирана от репортаж на Си Би Ес на 8 юни, в който клиент на веригата се оплаква от тази практика, определяйки я като дискриминационна, в магазин в Денвър.
Много компании обявиха подкрепата си за общността на чернокожите и заделиха средства за борба с расизма. Главният изпълнителен директор на "Уолмарт" Дъг Макмилън каза, че компанията заедно с фондация "Уолмарт" ще отпусне 100 милиона долара за създаването на нов център за расово равенство.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни