Article_top

Превозвачите в България сериозно влияят върху политиката и действията на евродепутатите.

Това стана ясно от отговора на германския социалдемократ Исмаил Ертуг на журналистически въпрос от България.

Той бе помолен да коментира критиките от страна на нашите евродепутати, че пакет „Мобилност“ не е в съответствие със Зеления пакт заради факта, че из Европа ще пътуват празни камиони.

„Макар да не е много видимо отстрани, поддържаме тесни контакти с колегите ни от страните членки, които са „периферията“ на ЕС и по тази причина заплатите в сектора са ниски. Винаги съм се опитвал да обясня на колегите ми, че правилото „еднакво заплащане за еднакъв труд“ не може да се прилага при този модел. И когато им го казвал „лице в лице“, на четири очи, те ми казват, че съм прав“, започна Ертуг.

След което продължи:

„Но трябва да кажа, че в тези страни, също и в тази, която споменахте, влиянието на този сектор върху политиката е толкова голямо, че дори евродепутатите тук не могат да правят това, което искат. Разговарял съм с колеги и те са ми казвали: „Прав сте, но не можем да ви дадем правото, защото ще имаме сериозни проблеми и неприятности в нашата партия, като се върнем у дома“, каза Ертуг.

Той говори на пресконференция веднага след огласяването на резултатите от вота за пакет „Мобилност“ в Европарламента. С голямо мнозинство ЕП прие пакета окончателно на второ четене. Евродепутатът бе докладчик по едно от трите одобрени досиета и бе сред най-яростните защитници на пакета в одобрения снощи вид.

Косвено потвърждение на думите на Ертуг е скандалът, избухнал през април 2019 г. Тогава трима български евродепутати – Светослав Малинов (СДС:ЕНП), Неджми Али (евролиберал от ДПС) и „консерваторът Николай Бареков от „България без цензура“, не се явиха в пленарната зала в Страсбург. Така не бе осуетено едно от гласуванията на пакет „Мобилност“.

Някои от евродепутатите ни се оправдаха със закъснения на самолетите, каквито наистина имаше. Други обаче ги обвиниха, че е трябвало да вземат по-ранен полет. А колегата им Ангел Джамбазки от ВМРО и Европейски консерватори и реформисти (ЕКР) ги нарече пред Клуб Z "тримата колеги от творчеството на Доньо Донев“ - явен намек за „Тримата глупаци“.

И тримата „грешници“ вече не са евродепутати. Твърди се също, че поне двама от нашите представители, участвали в борбата срещу пакета, са били принудени да се откажат да се кандидатират на евроизборите през 2019 г.

Влияе ли пакетът на Зеления пакт? И кога има свръхкапацитет

Колкото до това дали пакетът влияе върху Зеления пакт, Ертуг изтъкна, че и сега близо 25 на сто от курсовете на товарните камиони в ЕС са „празни“. И това се дължи на свръхкапацитета на пазара в сектора. В такъв случай винаги ще има камиони, чакащи на терминалите, пристанищата и другаде за транспортни операции.

„Когато има прекалено много камиони по пътищата, цените са ниски“, обобщи германският евродепутат.

Задължителното връщане на камионите пък ще доведе до това „свръхкапацитетни камиони“, които са базирани предимно в западната и северната част на ЕС, да се за връщат. Но при извършването на международен превоз те ще се движат „в кръг“ и не би трябвало да бъде проблем завръщането у дома.

Край на сивите зони

В момента в транспортния сектор има, от една страна базирани в северните, западните и централните части на ЕС пазари, а от друга – периферия, откъдето за западните пазари се доставят предимно стоки.

„Гледах 10 години как тази система създаде големи сиви зони. Ние трябваше да признаем наличието на ситуация, основана предимно на социалния дъмпинг, и експлоатация на шофьорите и най-вече на ниските цени. Никога в сектора на се прилагаше правилото за еднакво заплащане при еднакъв труд. не се прилагаше в сектора правилото „еднакво заплащане за еднакъв труд“, обрисува картината Ертуг.

В международния транспорт пък се наблюдавала „канибализация“, и потъване. Големи логистични компании на Западна и Северна Европа „изтрили“ малките. И това предизвикаро свръхкапацитет от 25 на сто от пазарите.

Като изключителен успех Исмаил Ертуг окачестви факта, че каботажът вече попада в Директивата за командированите работници. Това означава, че ще им се плащат същите дневни като в страната, в която те са командировани.

Кой иска оценката за въздействието

Ертуг отговори отрицателно на въпроса дали в случай на отрицателна оценка на Еврокомисията за въздействието на пакета върху околната среда той ще признае, че не става дума за компромис, а че една част от Европа е надделяла над друга.

На тази негативна оценка се надява „бунтовната деветка“ от периферията, в която влиза и България.

Запитан от български журналист каква ще бъде реакцията му в случай на такава, Ертуг отговори:

„Не вярвам, че тази оценка ще доведе до резултата, който може би ние желаете. Мога да ви кажа, че оценката за въздействието върху целия пазар за товарни превози в в ЕС ще докаже още веднъж свръхкапацитета, което вече направи европейската статистиките. И имаме недостиг на равни условия.“

Евродепутатът обаче има сериозни съмнения, че този доклад е част от разрушителните според него подход и стратегия на някои играчи. Самият той не се страхува от оценката на въздействието, тъй като е в Парламента за интересите на целия Европейски съюз, а не на една отделна държава.

 

Превозвачите в България сериозно влияят върху политиката и действията на евродепутатите.

Това стана ясно от отговора на германския социалдемократ Исмаил Ертуг на журналистически въпрос от България.

Той бе помолен да коментира критиките от страна на нашите евродепутати, че пакет „Мобилност“ не е в съответствие със Зеления пакт заради факта, че из Европа ще пътуват празни камиони.

„Макар да не е много видимо отстрани, поддържаме тесни контакти с колегите ни от страните членки, които са „периферията“ на ЕС и по тази причина заплатите в сектора са ниски. Винаги съм се опитвал да обясня на колегите ми, че правилото „еднакво заплащане за еднакъв труд“ не може да се прилага при този модел. И когато им го казвал „лице в лице“, на четири очи, те ми казват, че съм прав“, започна Ертуг.

След което продължи:

„Но трябва да кажа, че в тези страни, също и в тази, която споменахте, влиянието на този сектор върху политиката е толкова голямо, че дори евродепутатите тук не могат да правят това, което искат. Разговарял съм с колеги и те са ми казвали: „Прав сте, но не можем да ви дадем правото, защото ще имаме сериозни проблеми и неприятности в нашата партия, като се върнем у дома“, каза Ертуг.

Той говори на пресконференция веднага след огласяването на резултатите от вота за пакет „Мобилност“ в Европарламента. С голямо мнозинство ЕП прие пакета окончателно на второ четене. Евродепутатът бе докладчик по едно от трите одобрени досиета и бе сред най-яростните защитници на пакета в одобрения снощи вид.

Косвено потвърждение на думите на Ертуг е скандалът, избухнал през април 2019 г. Тогава трима български евродепутати – Светослав Малинов (СДС:ЕНП), Неджми Али (евролиберал от ДПС) и „консерваторът Николай Бареков от „България без цензура“, не се явиха в пленарната зала в Страсбург. Така не бе осуетено едно от гласуванията на пакет „Мобилност“.

Някои от евродепутатите ни се оправдаха със закъснения на самолетите, каквито наистина имаше. Други обаче ги обвиниха, че е трябвало да вземат по-ранен полет. А колегата им Ангел Джамбазки от ВМРО и Европейски консерватори и реформисти (ЕКР) ги нарече пред Клуб Z "тримата колеги от творчеството на Доньо Донев“ - явен намек за „Тримата глупаци“.

И тримата „грешници“ вече не са евродепутати. Твърди се също, че поне двама от нашите представители, участвали в борбата срещу пакета, са били принудени да се откажат да се кандидатират на евроизборите през 2019 г.

Влияе ли пакетът на Зеления пакт? И кога има свръхкапацитет

Колкото до това дали пакетът влияе върху Зеления пакт, Ертуг изтъкна, че и сега близо 25 на сто от курсовете на товарните камиони в ЕС са „празни“. И това се дължи на свръхкапацитета на пазара в сектора. В такъв случай винаги ще има камиони, чакащи на терминалите, пристанищата и другаде за транспортни операции.

„Когато има прекалено много камиони по пътищата, цените са ниски“, обобщи германският евродепутат.

Задължителното връщане на камионите пък ще доведе до това „свръхкапацитетни камиони“, които са базирани предимно в западната и северната част на ЕС, да се за връщат. Но при извършването на международен превоз те ще се движат „в кръг“ и не би трябвало да бъде проблем завръщането у дома.

Край на сивите зони

В момента в транспортния сектор има, от една страна базирани в северните, западните и централните части на ЕС пазари, а от друга – периферия, откъдето за западните пазари се доставят предимно стоки.

„Гледах 10 години как тази система създаде големи сиви зони. Ние трябваше да признаем наличието на ситуация, основана предимно на социалния дъмпинг, и експлоатация на шофьорите и най-вече на ниските цени. Никога в сектора на се прилагаше правилото за еднакво заплащане при еднакъв труд. не се прилагаше в сектора правилото „еднакво заплащане за еднакъв труд“, обрисува картината Ертуг.

В международния транспорт пък се наблюдавала „канибализация“, и потъване. Големи логистични компании на Западна и Северна Европа „изтрили“ малките. И това предизвикаро свръхкапацитет от 25 на сто от пазарите.

Като изключителен успех Исмаил Ертуг окачестви факта, че каботажът вече попада в Директивата за командированите работници. Това означава, че ще им се плащат същите дневни като в страната, в която те са командировани.

Кой иска оценката за въздействието

Ертуг отговори отрицателно на въпроса дали в случай на отрицателна оценка на Еврокомисията за въздействието на пакета върху околната среда той ще признае, че не става дума за компромис, а че една част от Европа е надделяла над друга.

На тази негативна оценка се надява „бунтовната деветка“ от периферията, в която влиза и България.

Запитан от български журналист каква ще бъде реакцията му в случай на такава, Ертуг отговори:

„Не вярвам, че тази оценка ще доведе до резултата, който може би ние желаете. Мога да ви кажа, че оценката за въздействието върху целия пазар за товарни превози в в ЕС ще докаже още веднъж свръхкапацитета, което вече направи европейската статистиките. И имаме недостиг на равни условия.“

Евродепутатът обаче има сериозни съмнения, че този доклад е част от разрушителните според него подход и стратегия на някои играчи. Самият той не се страхува от оценката на въздействието, тъй като е в Парламента за интересите на целия Европейски съюз, а не на една отделна държава.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията