Article_top

Община Пловдив е обявила обществени поръчки за стадионите на "Локомотив" и "Ботев", съответно на стойност 12 милиона и 53,22 млн. лв. в ДДС.

За процедурата за стадион "Христо Ботев" пише в. "Капитал". А информация за ст. "Локомотив" е поместена на сайта на общината в града под тепетата.

Според "Капитал" поръчката за Колежа, както е наричан стадионът на "канарчетата", е за 44,35 млн. лв. без ДДС или 52,22 млн. с ДДС. Наскоро е проведено пазарно проучване, като в него са се включили фирмите "Главболгарстрой", "Джи Пи груп", групата на "Хидрострой" и "Водстрой".

Срокът за подаване на оферти за 18-хилядния стадион е 15 септември.

Наскоро премиерът Бойко Борисов посети Пловдив и обяви, че е пренасочил парите за закупуване на нов самолет за базите на "Ботев" и Локо, съответно 25 милиона и 12 млн.

Така трябваше да изглежда ст. "Христо Ботев" по първоначалния проект.

Това означава, че ст. "Христо Ботев" се нуждае от над двойно дофинансиране, за да бъде довършен. Строителството на Колежа беше прекратено през лятото на 2014 г. - покрай драмата с КТБ и бягството на Цветан Василев, дотогава собственик на "жълто-черните". Наскоро беше подновена и се заговори, че "Ботев" може да се завърне в дома си до 2-3 години.

Преди дни финансовият благодетел и бос на клуба Георги Самуилов се оттегли от управлението и прехвърли акциите на фенско сдружение. Въпреки това той увери, че ще продължи да помага. Същевременно изрази задоволство, че е осигурено финансиране за ст. "Христо Ботев". А даването на акциите на запалянковците не е нещо ново - случи се и при оттеглянето на Цветан Василев.

"Необходимият финансов ресурс ще бъде осигуряван на етапи. Във връзка с поетапното осигуряване на финансов ресурс строителството ще бъде изпълнено на етапи съобразно осигурения към момента на възлагане финансов ресурс", пише в тръжната документация, твърди "Капитал".

За финансиране на реконструкция на стадиона и за нова база на клуба от дълго време се бори Христо Крушарски, собственикът на другия голям пловдивски клуб - "Локомотив". Заместник-кметът по "Строителство и иновации" Пламен Райчев обяви, че общината публикува поръчка на електронната страница на Агенцията за обществени поръчки (АОП).

„Процедурата е аналогична с тази при поръчката за стадион „Христо Ботев“ - обявлението трябва да излезе в европейски вестник и вече ще бъде видимо на страницата на АОП. Срокът за подаване на оферти е 50 дни, след което комисията ще направи необходимото по най-бързия начин да прегледа документацията и да определи изпълнител. Паралелно с избора на строителната фирма ще пуснем и процедурата за избор на строителен надзор, за да не се губи време“, коментира Райчев, цитиран от сайта на общината.

Той допълни, че ако няма обжалване, е нормално изпълнителят за бъде избран в края на септември. В обхвата на поръчката влиза: проектиране и строително-монтажни работи по трибуните „Бесика“, „Спортклуб“ и южната трибуна, а стойността е 12 млн. лв. с ДДС.

На практика това означава само реконструкция на ст. "Локомотив" - оттам е разликата в цената със ст. "Христо Ботев".

През миналата седмица Министерския съвет отпусна 5 милиона лева за закупуване на оборудване на многофункционалната спортна зала "Арена Бургас". Така тя ще излезе 62 милиона лева, а първоначално бе планирано цената да е под 40 млн. лв.

 

Община Пловдив е обявила обществени поръчки за стадионите на "Локомотив" и "Ботев", съответно на стойност 12 милиона и 53,22 млн. лв. в ДДС.

За процедурата за стадион "Христо Ботев" пише в. "Капитал". А информация за ст. "Локомотив" е поместена на сайта на общината в града под тепетата.

Според "Капитал" поръчката за Колежа, както е наричан стадионът на "канарчетата", е за 44,35 млн. лв. без ДДС или 52,22 млн. с ДДС. Наскоро е проведено пазарно проучване, като в него са се включили фирмите "Главболгарстрой", "Джи Пи груп", групата на "Хидрострой" и "Водстрой".

Срокът за подаване на оферти за 18-хилядния стадион е 15 септември.

Наскоро премиерът Бойко Борисов посети Пловдив и обяви, че е пренасочил парите за закупуване на нов самолет за базите на "Ботев" и Локо, съответно 25 милиона и 12 млн.

Така трябваше да изглежда ст. "Христо Ботев" по първоначалния проект.

Това означава, че ст. "Христо Ботев" се нуждае от над двойно дофинансиране, за да бъде довършен. Строителството на Колежа беше прекратено през лятото на 2014 г. - покрай драмата с КТБ и бягството на Цветан Василев, дотогава собственик на "жълто-черните". Наскоро беше подновена и се заговори, че "Ботев" може да се завърне в дома си до 2-3 години.

Преди дни финансовият благодетел и бос на клуба Георги Самуилов се оттегли от управлението и прехвърли акциите на фенско сдружение. Въпреки това той увери, че ще продължи да помага. Същевременно изрази задоволство, че е осигурено финансиране за ст. "Христо Ботев". А даването на акциите на запалянковците не е нещо ново - случи се и при оттеглянето на Цветан Василев.

"Необходимият финансов ресурс ще бъде осигуряван на етапи. Във връзка с поетапното осигуряване на финансов ресурс строителството ще бъде изпълнено на етапи съобразно осигурения към момента на възлагане финансов ресурс", пише в тръжната документация, твърди "Капитал".

За финансиране на реконструкция на стадиона и за нова база на клуба от дълго време се бори Христо Крушарски, собственикът на другия голям пловдивски клуб - "Локомотив". Заместник-кметът по "Строителство и иновации" Пламен Райчев обяви, че общината публикува поръчка на електронната страница на Агенцията за обществени поръчки (АОП).

„Процедурата е аналогична с тази при поръчката за стадион „Христо Ботев“ - обявлението трябва да излезе в европейски вестник и вече ще бъде видимо на страницата на АОП. Срокът за подаване на оферти е 50 дни, след което комисията ще направи необходимото по най-бързия начин да прегледа документацията и да определи изпълнител. Паралелно с избора на строителната фирма ще пуснем и процедурата за избор на строителен надзор, за да не се губи време“, коментира Райчев, цитиран от сайта на общината.

Той допълни, че ако няма обжалване, е нормално изпълнителят за бъде избран в края на септември. В обхвата на поръчката влиза: проектиране и строително-монтажни работи по трибуните „Бесика“, „Спортклуб“ и южната трибуна, а стойността е 12 млн. лв. с ДДС.

На практика това означава само реконструкция на ст. "Локомотив" - оттам е разликата в цената със ст. "Христо Ботев".

През миналата седмица Министерския съвет отпусна 5 милиона лева за закупуване на оборудване на многофункционалната спортна зала "Арена Бургас". Така тя ще излезе 62 милиона лева, а първоначално бе планирано цената да е под 40 млн. лв.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Къде ще почивате на официалните празници през септември?