Article_top

След София и Варна планира да се сдобие с метро - т.нар. леко метро.

Общинският съвет в морския град даде зелена светлина за започване на предпроектни проучвания. На днешното си заседание съветниците одобриха отпускането на 240 000 лв., необходими за проучванията, определяне на терен за депо и изготвяне на техническо задание. Финансиране за строителството ще се търси по европейски програми.

"Основната функция на съоръжението ще бъде да свърже новата икономическа зона, която предстои да бъде обособена край Аксаково, с Варна. Очакванията са в бизнес зоната да се създадат около 30 000 работни места, т.е. голяма част от хората ще ползват железницата", заяви пред съветниците заместник-кметът инж. Христо Иванов, цитиран от пресцентъра на местния парламент.

Той е на мнение, че още от сега трябва да се работи за осигуряване на комуникациите между индустриалната зона и града.

По думите му лекото метро е заложено в Общия устройствен план на Варна като трасе по "Цар Освободител".

"На базата на техническите и икономическите обосновки, които предстои да бъдат изготвени, ще се отговори на въпроса трябва ли да се запази това трасе за градска железница или не е необходимо", допълни той.

Иванов каза още, че в основната си част скоростният екологичен транспорт ще е надземен, само в отделни част ще минава под земята. Лекото метро е разновидност на метрополитена. Представлява скоростен извънуличен релсов транспорт, разположен предимно по наземни и надземни трасета. Възможно е изграждането на малък на брой подземни участъци и станции. Намира се на границата между скоростния трамвай и подземния трамвай от една страна и метрото, от друга.

"Ще можем да ползваме опита на София, която след изграждането на метрото промени своя облик", посочи заместник-кметът.

 

След София и Варна планира да се сдобие с метро - т.нар. леко метро.

Общинският съвет в морския град даде зелена светлина за започване на предпроектни проучвания. На днешното си заседание съветниците одобриха отпускането на 240 000 лв., необходими за проучванията, определяне на терен за депо и изготвяне на техническо задание. Финансиране за строителството ще се търси по европейски програми.

"Основната функция на съоръжението ще бъде да свърже новата икономическа зона, която предстои да бъде обособена край Аксаково, с Варна. Очакванията са в бизнес зоната да се създадат около 30 000 работни места, т.е. голяма част от хората ще ползват железницата", заяви пред съветниците заместник-кметът инж. Христо Иванов, цитиран от пресцентъра на местния парламент.

Той е на мнение, че още от сега трябва да се работи за осигуряване на комуникациите между индустриалната зона и града.

По думите му лекото метро е заложено в Общия устройствен план на Варна като трасе по "Цар Освободител".

"На базата на техническите и икономическите обосновки, които предстои да бъдат изготвени, ще се отговори на въпроса трябва ли да се запази това трасе за градска железница или не е необходимо", допълни той.

Иванов каза още, че в основната си част скоростният екологичен транспорт ще е надземен, само в отделни част ще минава под земята. Лекото метро е разновидност на метрополитена. Представлява скоростен извънуличен релсов транспорт, разположен предимно по наземни и надземни трасета. Възможно е изграждането на малък на брой подземни участъци и станции. Намира се на границата между скоростния трамвай и подземния трамвай от една страна и метрото, от друга.

"Ще можем да ползваме опита на София, която след изграждането на метрото промени своя облик", посочи заместник-кметът.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Заразихте ли се с COVID-19?