Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Социалната мрежа Facebook обяви, че прави някои промени и сменя общите си условия за ползване. Това предизвика паника у доста потребители заради слуха, че сайтът ще използва личните ни данни и ще ги предоставя на трети лица без нашето съгласие. Промени в политиката на платформата действително ще има, но твърденията, че "ще бъде следено всичко" са силно преувеличени. 

Актуализирането на секцията Private Basic ще дава възможност на потребителите да контролират по-добре с кого споделят лична информация. Досега настройката по подразбиране за това беше Public и информацията се виждаше от всички, след 1 януари 2015 година тя ще бъде сменена на Friends т.е. ще споделяте само с приятелите си. Предвидени са промени в дизайна на мобилното приложение, както и подобряване на сигурността при влизане в социалната мрежа (login security).

Най-голямата промяна, която предвиждат от Facebook, е политиката им относно рекламите. Социалната мрежа ще даде нови възможности за контрол върху това какви реклами искате да виждате и какви не. Това, което всъщност притесни потребителите, е условието на сайта, че ще събира информацията за историята на търсенията ни и на базата на нея ще ни показва рекламно съдържание. Ако искате да си купите телевизор например и търсите в интернет, е много вероятно социалната мрежа да ви показва по-често оферти за техника. 

Новата рекламна политика беше повод за паника, защото беше изтълкувана неправилно - потребители на мрежата смятат, че личните им данни като снимки, видео, статуси и друга информация ще бъде публична за трети лица. Някои дори започнаха да публикуват "предпазни статуси", с които декларират отказа си да бъдат използвани данните им. Тази практика обаче е меко казано безполезна - подобни съобщения не само нямат стойност на декларация, а и никой не би си направил труда да ги събира едно по-едно. Всички помним от детските си години "Изпрати го на 15 приятели, иначе....". Същият "ефект" имат и декларативните статуси. 

Oт Facebook категорично заявяват, че предпочитанията за търсене се събират и предоставят на рекламодателите анонимно, и единствено с цел за по-ефективна и полезна реклама. Всъщност социалната мреца късно откри таргетирана реклама - нещо, което Google прави от години. 

Ключови думи

Коментари

Развеселен

Хипстъри и левичари се боят от ФБ, Гугъл или Амазон. Това е капитализъм, просто ще ни предлагат по-добри услуги.

on

Не е точно така. Аз съм с десни разбирания, но не искам като съм си търсил телефон или компютър в нета, после фейкбуук да ме спами с реклами на таи тема. Не, че това ще ми повлияе на избора негативно, просто е дразнещо!

sorrylol

Потребителите масово копират откровено глупав статус без никаква юридическа стойност. Този спам се разпространява за N-ти път. Тоест, в тези т.н. социални мрежи всичко е способно да предизвика вълна от статуси, и хора подскачат да защитават или да се борят за каузи, от които нищо не разборат, при това "осведомени" единствено от други ФБ-статуси.

SRQBoyboy

Който не иска да му крадат данните, да не се регистрира във Facebook, Twiter и т.н. и да не използва Gmail. Това е действителността. Интернет бе превърнат в най-ефикасната банка за лична информация. А социалните сайтове са направо златни мини за ЦРУ, АНС и другите скертени служби. В XXI век информацията е най-скъпата стока.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.