Японското правителство отчита сериозни спадове в бюджета заради неочакван проблем - младите не искат да пият алкохол, съобщи Би Би Си.
Страната е третата икономика в света, но страда от спада на продажби на алкохол, защото този тип напитки са обложени със сериозен акциз. Най-младите консуматори обаче не пият, особено след временното затваряне на баровете и ресторантите по време на пандемията. А в дълбоката провинция производството и употребата на домашно саке сред възрастните пиячи не е много по-различна от "сивата" индустрия с домашна ракия у нас.
Затова японската Национална данъчна агенция обяви конкурс за разработка на кампания - "Sake Viva!" ("Да живее сакето") - за стимулиране на консумацията на алкохол сред младите хора. Идеята на победителя ще бъде финансирана и приложена.
По време на пандемията повече хора започват да консумират алкохол у дома - което не засяга сериозно държавния акциз, защото той е един и същ в бар или в супермаркет.
Най-младите обаче разочароват местната приходна агенция - около 30% от японците между 40 и 60 пият редовно (три дни от седмицата), но процентът рязко спада в групата между 20-30 години - едва 7,8% там консумират алкохол няколко пъти в седмицата.
Това е продължаващ процес от десетилетия, просто сега се засилва. През 1980 г. 5% от приходите в бюджета са от алкохолен акциз. През 2011 г. спада на 3%, а през 2021 г. е едва 1,7%, или 8,1 млрд. долара.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни