“За съжаление не успяхме заради огромния дълг и лошата структура на дълга, част от който е под международни санкции”.

Това е причината, изтъкната от сръбския бизнесмен Драган Шолак за провала на преговорите за придобиване на “Левски”, в интервю за “Капитал”.

Като изключим официалното изявление за край на преговорите от страна на компанията Sport Republic, това е първото лично изявление на собственика на “Виваком” и “Нова броудкастинг груп” в България след неслучилата се сделка.

Той не казва конкретно, но явно визира дългове на “Левски” към Васил Божков, който бе в първата група българи, санкционирани по закона “Магнитски”.

По непотвърдени информации “сините” дължат между 15 и 20 милиона лева към фирма на хазартния бизнесмен, отпускани като заеми, докато беше собственик на клуба от “Герена”. Те са под запор. Други над 11 млн. “Левски” дължи на НАП. Поради което пък сметките на клуба също бяха запорирани, а 30 на сто от приходите му отиват директно в агенцията.

Самият Васил Божков казва пред “Капитал”, че не си търси парите, но и няма какво да направи по казуса за запорираните сметки.

“Опитахме се да намерим правилното решение от правна гледна точка, но установихме, че такова решение не може да се намери. Невъзможно е да се инвестира в клуба при такива условия, казва Шолак. - Предполагам, че изпълнителният директор на ФК "Левски" (бел. ред. - Ивайло Ивков) е направил това, което трябва, но ФК "Левски" в настоящата ситуация не би бил инвестиционна цел за нито един сериозен международен инвеститор.”

Той визира изявление на Ивков, който на пресконференция през миналата седмица заяви, че Шолак и екипът му подходили “лековато” и "не с необходимото уважение" в преговорите за “Левски”. Те започнаха в началото на миналото лято.

Шолак отрича това и добавя, че тъкмо обратното - негови компании и в момента помагат на “сините”. Ивков потвърди, че клубът е финансиран от Нова за месечния си лагер в Дубай.

“Според мен развитието на ФК "Левски" трябва да следва естествената стратегия за развитие на всеки един европейски гранд. Тя трябва да бъде на базата на създаване на силна детско-юношеска школа, която да осигурява бъдещите таланти, да носи устойчивост в модела на клуба и да служи като силна връзка с местната общност и феновете в цялата страна. Да има международна обмяна на таланти в мрежа от клубове по модела на Sport Republic.

Следващата стратегическа посока би била създаването на силна мрежа от големи спонсори, която да подсигури бъдещото развитие. Разбира се, най-важна е връзката с феновете, те са истинската причина за съществуването на клубовете. Нова комуникационна стратегия, нови подходи и по-голяма ангажираност на общността са някои от основните начини за гарантиране на бъдещето на всеки един клуб”, завършва Драган Шолак.