Когато се запознахме с изкуствения интелект (AI), започнахме да разбираме, че истинските роботи са аналитични мозъци, които имат способността да осмислят наличните данни и информация.

До 2028 г. стойността на индустрията за маркетинг с изкуствен интелект може да надхвърли 100 млрд. долара, сочат данни на Statista. Гигантите в областта на дигиталната реклама (Google и Meta) правят маркетинга с изкуствен интелект достъпен за всички. Заради това мнозина са решили, че компонентите на външния маркетинг са твърде традиционни, за да бъдат ефективни.

Е, това не е вярно. Подобно на почти всяка част от живота ни, AI – изкуственият интелект трансформира външната реклама! Тя ще бъде по-ефективна алтернатива за малките предприятия, но как?

Събиране на информация за местоположението чрез изкуствен интелект

Успехът на рекламата зависи много от нейното местоположение. Поставянето на билборд на грешната локация може да бъде толкова полезно, колкото чифт обувки без подметка. Ето защо фирмите са се вманиачили по отношение на местоположението на своите клиенти.

Повече от 80% от всички данни, събирани и съхранявани в интернет, са свързани с местоположението. Така че организациите са активно информирани за нашето местонахождение, докато се придвижваме от място на място. Агенциите за външна реклама започнаха да използват изкуствен интелект, за да обработват тези големи масиви от данни, базирани на местоположението, и да помагат на малките предприятия да насочват своите външни реклами към клиентите, където и да се намират.

Множество малки предприятия са изпробвали външната реклама с помощта на информация за местоположението. В сравнение с таргетираните цифрови маркетингови кампании тези компании отчитат около 85% ръст на клиентската база и 83% увеличение на ангажираността и процента на отговорите. Това е възможност, която всеки разумен бизнес не иска да пропусне.

Целенасочена външна реклама по определен маршрут 

Много от събраните данни за местоположението се актуализират в реално време. Тъй като данните се променят, рекламните компании използват задвижван от изкуствен интелект анализ на моделите на пътуване, за да разберат по-добре обичайните маршрути на клиентите. Това представлява огромна възможност за малките предприятия.

Маркетолозите биха могли да използват възможностите за мобилна външна реклама (като брандирани автомобили и билбордове), за да достигнат до потенциалните клиенти, докато те пътуват по обичайните си маршрути. По този начин бизнесът ви се оказва в полезрението на вашите клиенти по време на ежедневните им пътувания.

Програмна реклама или изкуствен интелект

Идеята да имате пълен контрол върху бюджета и целта на рекламата си, е една от примамливите характеристики на дигиталния маркетинг. Традиционната външна реклама привидно не предлагаше такава гъвкавост.

Иновативните доставчици на външна реклама обаче използват технологии, които ще позволят на малките предприятия да имат по-голям контрол върху това къде и как ще се виждат техните реклами. С достъпа до големи бази данни, технологичните платформи за външна реклама подтикват рекламодателите да предоставят специфични идентификатори на аудиторията (като демографска информация, модели на пътуване и т.н.) и автоматично разпределят кампаниите им на подходящите места чрез най-ефективните канали.

Управлението на успешен бизнес изисква ефективно използване на ресурсите. Администрацията на САЩ за малкия бизнес препоръчва:

"Като общо правило малките предприятия трябва да отделят 5-8% от приходите си за маркетинг."

Сега, когато изкуственият интелект прави дори външната реклама по-достъпна и прецизно насочена, ръководителите на малкия бизнес биха могли да използват базираната на данни информация за местоположението, за да проучват възможности в нови територии, да достигат до потенциални клиенти дори докато те се занимават с обичайните си дейности и да програмират всички тези досега традиционни маркетингови дейности да се изпълняват по начини, които са много по-ефективни от обикновения дигитален маркетинг.