Все по-често онлайн измамници ползват deepfake видеа на знаменитости, за да продават продукти онлайн, разказва ArsTechnica.
Актьорът Том Ханкс публикува в края на миналата седмица предупреждение в Instagram - че се ползва създадена чрез изкуствен интелект негова версия за продаването на дентално осигуряване.
"ВНИМАНИЕ!! Има видео онлайн, което рекламира някакъв зъболекарски план с AI версия на мен. Аз нямам нищо общо с това", написа актьорът.
Ден след това водещата на американския канал CBS Гейл Кинг също откри свой дийпфейк, който пък продава продукт за отслабване.
Същия ден един от най-популярните създатели на съдържание в YouTube - MrBeast - съобщи в X (Twitter), че някой е създал такова видео и с неговия образ и глас - как обявява измамен конкурс за раздаване на новия iPhone 15.
Използването на знаменитости за подобни манипулации е логично не само от маркетингова гледна точка - за да се създаде убедителен deepfake, т.е. движещ се образ на реален човек, са нужни много кадри от различни ъгли, в различни дрехи, под различно осветление. Именно звездите от големия, малкия екран и стрийминг платформите имат най-много свободно достъпни кадри на техния образ онлайн.
А копирането на глас с изкуствен интелект напредва все по-бързо, до степен озвучителите в различни държави по света да са притеснени за работата си - подобно на художниците, стреснати от ефективността на алгоритми като Stable Diffusion и Dall-E, които генерират изображения в различни стилове с лекота.
Facebook от известно време твърди, че разполага със софтуер, който открива deepfake видеа - но дали той наистина ще работи, ще видим в близкото бъдеще. Засега социалните платформи не успяват да овладеят този тип съдържание бързо.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни