Изборите на 29 октомври са знак може ли София да се управлява по друг начин, обяви водачът на листата за общинските съветници на местната коалиция “Продължаваме Промяната - Демократична България (Спаси София)” Борис Бонев в ефира на БНТ.

„Има хора, които единствено повтарят „тук е така“. Като сме в задръстване, когато търсим паркоместа, като се спъваме по улиците - отговорът е „тук е така“. И тези кандидати твърдят, че не може да е по-добре, защото те го правят така от 15 години. Но ако те не могат, ние можем”, категоричен бе Бонев.

Той добави, че идната неделя е ключовият ден за всеки, който не се примирява, че в София е така.

„Няма друг ден, няма поправителен изпит. В неделя се избира общинският съвет и за това втори тур няма. Аз познавам София като собствената си длан. Мен не могат да ме излъжат - нито фирмите, нито администрацията, нито хората с фалшивите си обещания. От „Спаси София” познаваме всеки проект и решение, ние сме хората, които живеят с проблемите на града ден след ден вече 14 години”, каза Бонев.

Той призова гражданите да не пропускат да гласуват масово на 29 октомври.

“Никога не сме подвеждали хората и сме подготвени да управляваме почтено. Разчитам, че хората няма да гласуват под команда, защото гласуването под команда на избори води до гласуващи под команда в Общинския съвет. Не позволявайте да ви убедят, че “тук е така” и че всички са неспособни и крадливи. Аз съм спечелил доверието на гражданите на база 14-годишен път”, обясни той.

Бонев даде и конкретни обещания за решителни стъпки напред. Като стратегически приоритет той определи строителството на 20 нови етажни паркинга, както и изграждането на модерен скоростен трамвай по бул. “Тодор Каблешков”, между бул. “Цар Борис III” и Студентския град.

“Ще свържем десетки презастроени квартали и няколко станции на метрото с бърз и удобен транспорт в периферията. С това около 65 000 граждани всеки ден ще могат да се придвижват бързо без да преминават през центъра”,  обеща Бонев.

Паралелно с подобряването на градския транспорт от коалицията предвиждат и сериозни инвестиции за решаване на проблема с паркирането. В програмата са заложени изграждането на 4 паркинга в широкия център и реформа на платената зона, така че всички приходи да отиват за строителство на нови паркинги.

“Предвиждаме и намаляване на служебните абонаменти, с което ще освободим около 1000 допълнителни места в центъра, специални места за доставки, както и за живущи. Вече сме идентифицирали и терени за монтажни паркинги в кварталите. Те се строят бързо и евтино, утрояват броя места и щадят околното пространство. Кошмарното обикаляне в търсене на места за паркиране и спиране върху тротоарите трябва да спре”, категорично заяви Бонев.

Според плана първите многоетажни паркинги трябва да бъдат изградени в големите квартали като “Младост”, “Люлин”, “Овча купел” и “Красно село”.

„Най-важното е инвестициите в инфраструктурата да стигнат до кварталите, защото градът трябва да е еднакво уреден, независимо дали живеем в центъра, “Люлин” или “Младост”. Ако не променим дисбаланса, София ще остане разделена на презастроена южна част и изоставена северна. Време е нуждите на гражданите да бъдат във фокуса на всяко решение и инвестиция”, завърши Борис Бонев.

КУПУВАНЕТО И ПРОДАВАНЕТО НА ГЛАСОВЕ Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ